Zobacz pełną wersję : Co z tym czerwonym na zdjęciach ?
Zdjęcie przygotowane w LR do wywołania w fotolabie . Na zdjęciu kobieta w czerwonej sukience w centrum kadru reszta zdjęcia czarno biała - taka abstrakcja .
Przed wysłaniem zdjęcia do wywołania istnieje możliwość podejrzeć to zdjęcie w photoshopie jak prawdopodobnie będzie wydrukowane ( widok - ustawienie próby - własne - wybór profilu icc maszyny drukującej pobranej ze strony foto lobu gdzie będzie wywoływanie zdjęcie - metoda konwersji kolorów Percepcyjna ) i tu ogromne zaskoczenie/rozczarowanie kolor czerwony stał się przygaszony .
Czy jest na to jakaś rada by uzyskać kolor czerwony na zdjęciu tak w oryginale w LR . Czy jest to spowodowane niemożnością wydruku czerwonego na papierach fotograficznych
p.s. obawiam się że będzie to tak samo z kolorem żółtym .
Podejrzyj w softproof-ie. Twój czerwony prawdopodobnie jest poza gamutem papieru. Możliwe, że trochę droższy wydruk pigmentowy będzie tu jedynym rozwiązaniem. ew. w podglądzie można trochę dopasować ten kolor żeby dało się go zrealizować a jednocześnie żeby nie różnił się za bardzo od oryginału.
Podejrzyj w softproof-ie. Twój czerwony prawdopodobnie jest poza gamutem papieru. Możliwe, że trochę droższy wydruk pigmentowy będzie tu jedynym rozwiązaniem. ew. w podglądzie można trochę dopasować ten kolor żeby dało się go zrealizować a jednocześnie żeby nie różnił się za bardzo od oryginału.
Dziękuje za pomoc , słyszałem że jest możliwość podglądu wydruku z możliwością wyboru ICC ale za diabła nie mogłem tego znaleźć LR.
Jeszcze jedno pytanko czy odfajkować "symulacja papieru i farby " w module softproof ???????
Wszystko zależy na czym robią,...
Jeśli to np Durst Lambda to można być w sumie pewnym koloru (przy dobrze skalibrowanym monitorze i profilu).
W przypadku labów gdzie LABem nazywa się drukarnia z laserowymi kombajnami cyframi - to i tak wszystko zależy od operatora drukarki, nie od profilu czy skalibrowanego monitora...
Wszystko zależy na czym robią,...
Jeśli to np Durst Lambda to można być w sumie pewnym koloru (przy dobrze skalibrowanym monitorze i profilu).
W przypadku labów gdzie LABem nazywa się drukarnia z laserowymi kombajnami cyframi - to i tak wszystko zależy od operatora drukarki, nie od profilu czy skalibrowanego monitora...
No tak tylko :
po pierwsze zaciągając profile icc z : Najlepszefoto.pl i digitalalbum.pl w podglądzie zdjęcia ( softproof-ie )nie uzyskuję i tak naturalnego czerwonego czy pomarańczowego koloru widzianego na zdjęciu RAW w LR ( monitor to cs230 eizo )
po drugie : kto posiada Durst Lambd
Gdzie nie gdzie posiadają ;)
Pierwsze z brzegu...
http://profilab.pl/pl/content/4-powiekszenia-wielkoformatowe
Wydruki wielkoformatowe kolorowe zdjÄÄ Âť rĂłwnieĹź na pĹĂłtnie (http://www.foto-rynek.pl/wydruki-wielkoformatowe,120.html)
nie uzyskuję i tak naturalnego czerwonego czy pomarańczowego koloru widzianego na zdjęciu RAW w LR ( monitor to cs230 eizo )
...i nie uzyskasz - w palecie barw możliwych do uzyskania na papierze fotograficznym czysty, jasny karmin i oranż po prostu nie występują. Maszyna ma tu trzeciorzędne znaczenie, bo barwniki znajdują się w papierze światłoczułym i niezależnie od tego jak go naświetlisz i wywołać maksymalnie czerwona czerwień bardziej czerwona być nie może. W najlepszefoto.pl profilowałem pierdylion różnorakich Noritsu, w digitalalbum.pl najnowszą Chromirę*X5, a Dursta Lambdę profilowałem w lablab.pl, profilowałem też przeróżne Frontiery, d-laby, DKSy i czerwień/oranż/żółcień zawsze wychodzi z grubsza tak samo, tzn. w zależności od sposobu renderingu profilu nędznie, kiepsko, źle, tak sobie albo słabawo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.