Zobacz pełną wersję : 5d mk II i 20mm 2.8 ostrosc
mamos_martos
26-09-2014, 14:55
Witam, jestem fotoamatorem, chociaż zdjęcie robie od wielu lat, zawsze odbywalo sie to na auto (miałam Nikon D5000)
Pół roku temu postanowiłam poprawić jakość moich zdjęć, czytam książki i praktykuje gdzie się da. Na amatorskim Nikonie efekty moich zdjęć były coraz lepsze, pokusiłam się na zmianę systemu, z uwagi na możliwosc pożyczania od znajomego dobrych obiektywów Canona.
Kupiłam używany Canon 5D mk II posiadam obiektyw 20mm 2.8 oraz 100mm makro L.
Model ten jest zdecydowani bardziej profesjonalny od posiadanego wcześniej Nikona, zdjęcia robie tylko na manualu, uczę się ustawiać poprawną ekspozycję, czytać histogram, oraz stosuje różne pomiary. Największy kłopot mam jednak z ustawieniem ostrości.
Dodam, że często fotografuje dzieci, które do statycznych obiektów nie należą, nawet jak siedzą to cały czas sie kołyszą i wiercą. Fotografuje też znajomych na imprezach (kiepskie oświetlenie oraz dużo kręcących się ludzi) mam ogromny problem z zamrożeniem ruchu, pomimo ustawiania krótkich czasów oraz wysokiego iso w pomieszczeniach. Ludzie są rozmyci, AF działa nieprecyzyjnie, wygląda to tak, że ostre mam zdjęcie 1 na 20, i często zdjęcia z ciekawymi sytuacjami sa niepoprawne i nadaja się tylko do kosza.
Poradzcie mi jak uczyć się ustawiać ostrość w takich warunkach.. Trzymam aparat bardzo sztywno, łokcie staram sie opierać nawet na swoim ciele, wstrzymuje oddech kiedy naciskam spust migawki:) a ostrość ląduję na przykład na włosach moich obiektów lub na szyji.
zaczynam myśleć, że za szybko przesiadłam się na profesjonalny sprzęt bo narazie nie ogarniam. POMOCY !!!
Włącz Live View i zobacz jak wyjdą zdjęcia. Gdzie będzie ostrość.
z LV to raczej trudno będzie dzieciaka złapać
AF w 5DII lubi płatać figle. Proponuję ograniczyć się do środkowego punktu AF, zwłaszcza w ciemnościach.
Może dla testów ustaw aktywny tylko środkowy punkt AF, tryb Tv np. 1/100s, ISO na auto i zobacz co wyjdzie.