Zobacz pełną wersję : Obiektyw szerokokątny dla amatora
Witam
W ramach krótkie wstępu jestem użytkownikiem Canona 500D dotychczas używałem dwóch obiektywów KITowy 18 - 55 mm. oraz 70 - 300 mm. W związku z tym, iż od swoich zdjęć zapragnąłem "czegoś więcej" kupiłem Cenona 50 mm/f1.8 i jestem mocno zadowolony.
Moje zdjęcia dotyczą głównie architektury, krajobrazów, realizowane na weekendowych wycieczkach, często wieczorami.
Nowy obiektyw okazał się "za wąski" w związku z tym postanowiłem kupić obiektyw szerokokątny, jestem amatorem, budżet mam mocno ograniczony. Obiektyw nie musi być zoomem.
Wstępnie wyselekcjonowałem te trzy modele.
Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM (ok. 1100 PLN)
Obiektyw CANON EF 20mm f/2.8 USM (ok. 1700 PLN)
Samyang 16 f/2.0 ED AS UMC (ok. 1400 PLN)
Dotychczas najbardziej przy robieniu zdjęć arch. obiektywem KITowym denerwowała mnie dystorsja beczkowata. Przeglądając suche testy wychodzi, że pierwszy obiektyw ma z tym najmniejszy problem, w szczególności na ogniskowej ok. 14 mm. Czy tak jest w rzeczywistości?
Drugim problemem były poruszone zdjęcia, w szczególności robione wieczorem po kupieniu 50mm/f1.8 dopiero zobaczyłem ja można robić "dobre" zdjęcia wieczorami czy f/4.5 - 5.6 to nie jest za ciemno jak na obiektyw szerokokątny? Czy stabilizacja obrazu est jakąś wartością dodaną i pozwoli mi na zostawienie statywu w domu?
W kwestii drugiego i trzeciego obiektywu to cena, światłość oraz ogniskowa przemawiają za Samyangiem jednak boję się tej firmy, nigdy nie korzystałem z innych obiektywów niż Canon
Czy ktoś mógłby mi doradzić co wybrać? Albo zaproponować co innego w podobnej cenie?
Ani chwili bym się nie zastanawiał i brał 10-18.
Majolous
23-09-2014, 14:36