Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : obiektyw z DSLR do SLR

Jessus
17-09-2014, 09:30
Koledzy i koleżanki, w temacie SLR jestem zielony, ostatni raz używałem analoga jakieś 16 lat temu także wybaczcie za trywialne pytanie.
Zachwycony magią analogowego obrazu po latach przymierzam się do kupna jakiejś dobrej lustrzanki SLR.
Jako, że mam sporo sprzętu do cyfry (pełna klatka) którego nie mam zamiaru się pozbywać (bo jednak do fotografii komercyjnej nie widzę używania filmu) stąd moje pytanie.

Czy jest możliwe używanie obiektywów DSLR do sprzętu analogowego jeśli tak to jakiego typu, jak oznaczone muszą być szkła żeby wszystko hulało?

Z góry dzięki za odpowiedzi
Jędrzej

PawelB
17-09-2014, 10:44
Rozumiem że mówimy o Canonie. Obiektywy od pełnej klatki możesz normalnie używać na analogowych korpusach, nie ma jakiś specjalnych dodatkowych oznaczeń. Obiektywów EF-S nawet nie dasz rady przypiąć do korpusu.

p0lish
17-09-2014, 11:17
Rozumiem że mówimy o Canonie. Obiektywy od pełnej klatki możesz normalnie używać na analogowych korpusach, nie ma jakiś specjalnych dodatkowych oznaczeń. Obiektywów EF-S nawet nie dasz rady przypiąć do korpusu.

nie zgodzę się :D
Sigma 17-70 przypięta do C50e, ale winieta okrutna

ogólnie każdy obiektyw EF będzie pasował do każdego korpusu EF bez znaczenia czy cyfra czy analog

Jessus
17-09-2014, 11:20
Oczywiście chodzi o Canona.
I szkła poza jednym tamronem mam wszystkie canonowskie.

Czyli rozuiem że AF też powinien sobie dawać radę?

piast9
17-09-2014, 11:23
nie zgodzę się :D
Sigma 17-70 przypięta do C50e, ale winieta okrutna
Sigma 17-70 nie ma bagnetu EF-S.

p0lish
17-09-2014, 11:35
Sigma 17-70 nie ma bagnetu EF-S.
a to: Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro - Review / Test Report (http://www.photozone.de/Reviews/312-sigma-af-17-70mm-f28-45-dc-macro-test-report--review) ?

PawelB
17-09-2014, 12:08