Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Oryginalne części zamienne



michpok
25-08-2014, 15:02
Witam!

Orientuje się ktoś może skąd i czy w ogóle, można kupić części zamienne do obiektywów Canona?
Chodzi mi o Polskę.
Z góry dziękuję i pozdrawiam

jinks
25-08-2014, 15:41
Jedyne miejsce gdzie widziałem części oryginalne i nowe to ebay.com. W PL raczej ciężko.

michpok
25-08-2014, 16:02
No właśnie szukam po całej sieci i w PL nie mogę znaleźć, a wiadomo, że w serwisach tym nie handlują

Kolekcjoner
25-08-2014, 21:44
Wątpię żebyś u nas gdzieś znalazł takie źródło.

michpok
26-08-2014, 13:18
Kurcze, urwała mi się tasiemka od silniczka af w Canonie 50 1.4 (mechanizm działa jak trzeba) a na ebay-u sprzedają w całości z mechanizmem za ok. 50$ Wystarczyłoby silniczek wymienić i by grało. Dla mnie to jest nie pojęte żeby nigdzie nie było części zamiennych. Wyobraźcie sobie jakby tak miało być z samochodami- że tylko serwis ma dostęp do części.

becekpl
26-08-2014, 13:25
kurcze aż mi się w głowie nie mieści ze kolejny dzień piszesz na forum a nie rozesłałeś zapytania do serwisów fotograficznych w sprawie tej części
przecież oni biorą skądś części,pewnie bez problemu ci sprzedadzą
uprzedzając pytanie dot serwisów;
oczywiście możesz założyć nowy temat ale prościej będzie użyć Google.pl (https://www.google.pl/?gws_rd=ssl)

zysk
26-08-2014, 13:42
Dla mnie to jest nie pojęte żeby nigdzie nie było części zamiennych.
Kto w/g Ciebie miałby tę tasiemkę do tego konkretnego obiektywu miałby magazynować ?,
aby jeden z milionów posiadaczy tego obiektywu mógł go samodzielnie naprawić,
a nie wyrzucić lub oddać do serwisu ?

michpok
26-08-2014, 16:24
Nie o tasiemkę chodzi a o silniczek w raz z tasiemką zamiast całego mechanizmu AF. Ja nie oczekuje, że ta cześć będzie na miejscu, ale w Polsce nie ma możliwości zamówienia jakiejkolwiek części zamiennej do czegokolwiek Canona jeśli chodzi o sprzęt foto (oprócz tego co na allegro itp.)- przynajmniej ja nie znajduję. A niektóre naprawy są banalne i samemu można się ich podjąć, oszczędzając przede wszystkim czas (ja sprzętu nie mam zamiaru wysyłać kurierem), ale także pieniądze za robociznę.

zysk
26-08-2014, 17:39
Nie o tasiemkę chodzi a o silniczek w raz z tasiemką zamiast całego mechanizmu AF. Ja nie oczekuje, że ta cześć będzie na miejscu, ale w Polsce nie ma możliwości zamówienia jakiejkolwiek części zamiennej do czegokolwiek Canona jeśli chodzi o sprzęt foto
Przyjacielu:
możliwość jest,ale jeśli nie chcesz zapłacić
cytat:
na ebay-u sprzedają w całości z mechanizmem za ok. 50$
co w cenach swiatowych jest "cenką malutką" ,
to nie oczekuj ,że jakakolwiek firma polska zrobi Tobie dobrze.
W sensie: zamówienie ,zakup i przesłanie Tobie za 3 USD ,bo tyle kosztuje w fabryce.
Trochę realizmu musisz z siebie wykrzesać .
Żadnej firmie nie zależy aby klient sam sobie naprawiał sprzęt.

michpok
27-08-2014, 09:36
Chodziło mi oto, że na e-bayu są tylko całe mechanizmy AF, a ja potrzebuje jedynie silniczka, co pewnie zmniejszyło by koszt naprawy i fajnie by było mieć możliwość zakupu pojedynczej części:) Zdaję sobie sprawę, że oryginalne części tanie nie będą i niestety wiem jak wyglądają prawa rynku- o to możesz być spokojny:)

crasta
27-08-2014, 10:54
Chodziło mi oto, że na e-bayu są tylko całe mechanizmy AF, a ja potrzebuje jedynie silniczka, co pewnie zmniejszyło by koszt naprawy i fajnie by było mieć możliwość zakupu pojedynczej części:) Zdaję sobie sprawę, że oryginalne części tanie nie będą i niestety wiem jak wyglądają prawa rynku- o to możesz być spokojny:)

A przyszło Ci do głowy ze producent ma tylko zestawy( silniczek+tasiemka) ?
Ze jest to czesc zintegrowana?

michpok
27-08-2014, 12:52
Silniczek jest zintegrowany z tasiemką, więc jak się zerwie tasiemka trzeba wymienić całość. Tylko mi chodzi o to, że prawdopodobnie nie ma możliwości kupna samego silniczka z tasiemką , tylko trzeba cały mechanizm AF kupić czyli silniczek i wszystkie trybiki. a Ta reszta mi nie jest potrzebna. Tak czy owak w Polsce nie ma ani tego ani tego:)

crasta
27-08-2014, 12:56
Silniczek jest zintegrowany z tasiemką, więc jak się zerwie tasiemka trzeba wymienić całość. Tylko mi chodzi o to, że prawdopodobnie nie ma możliwości kupna samego silniczka z tasiemką , tylko trzeba cały mechanizm AF kupić czyli silniczek i wszystkie trybiki. a Ta reszta mi nie jest potrzebna. Tak czy owak w Polsce nie ma ani tego ani tego:)

Czyli producent produkuje zestaw i dlatego nie możesz znaleźć tylko tasiemki.
Poszukaj w necie instrukcji serwisowej tego obiektywu i tam bedziesz widzial co i jak....
I pytanie dlaczego jeszcze do serwisu nie napisales?

szwayko
27-08-2014, 13:03
Kurcze, urwała mi się tasiemka od silniczka af w Canonie 50 1.4 (mechanizm działa jak trzeba)

Słuchaj ja chyba mam w domu ten silniczek z trybikami i tasiemką. Kiedyś w serwisie wymieniałem napęd i stary mi został.
Sprawdzę i dam Ci znać.

mkkaczy
27-08-2014, 13:23
Silniczek jest zintegrowany z tasiemką, więc jak się zerwie tasiemka trzeba wymienić całość. Tylko mi chodzi o to, że prawdopodobnie nie ma możliwości kupna samego silniczka z tasiemką , tylko trzeba cały mechanizm AF kupić czyli silniczek i wszystkie trybiki. a Ta reszta mi nie jest potrzebna. Tak czy owak w Polsce nie ma ani tego ani tego:)
No tak to niestety często wygląda. Mi wykręciło się jedno z maleńkich łożysk w pierścieniu statywowym od 400/2.8L IS. Po przejżeniu internetu okazało sie że serwis nie wymienia pojedyńczych łożysk, a cały zestaw za około 800 euro. Na szczęście udało mi się znaleźć namiar na sklep z pasującymi łożyskami (2.50 euro za sztuke) i instrukcją jak to zrobić.
Przy samym szkle bym jednak nie grzebał.

jinks
27-08-2014, 16:16
michpok nawet jeśli to wymienisz to prawdopodobnie będzie potrzebna kalibracja szkła. Właśnie przerabiam kalibrację 50mm/1.4 w CSI w Warszawie i nie jest to takie proste jak ogólnie się ludziom wydaje - zrobię zdjęcie focus charta, wprowadzę korektę mikrokalibracji w body i będzie działać dobrze. Niestety nie. Naprawy często wiążą się z ponownym ustawieniem sprzętu do wzorca. Nie globalnie, ale na różnych odległościach itd.
Obiektyw to wbrew pozorom skomplikowana konstrukcja. Tam jest trylion mikro-śrubek, możesz coś przegrzać podczas lutowania, złamać, przestawić itd.
Osobiście nie brałbym się za to:)

michpok
27-08-2014, 22:53
Słuchaj ja chyba mam w domu ten silniczek z trybikami i tasiemką. Kiedyś w serwisie wymieniałem napęd i stary mi został.
Sprawdzę i dam Ci znać.
Czekam na info:)

--- Kolejny post ---


Czyli producent produkuje zestaw i dlatego nie możesz znaleźć tylko tasiemki.
Poszukaj w necie instrukcji serwisowej tego obiektywu i tam bedziesz widzial co i jak....
I pytanie dlaczego jeszcze do serwisu nie napisales?

Nie szukam tasiemki, tylko silniczka z tasiemka bez reszty mechanizmu, i pierwsze co zrobilem to napisalem na zytnia i oni czesciami nie handluja

szwayko
28-08-2014, 09:47
Czekam na info:)



Sorki za nadzieje, sprawdziłem w kartonie i nie mam. Przypomniałem sobie, że robiłem porządki i pół roku temu wyrzuciłem.

szwayko
28-08-2014, 11:01
Sorki za nadzieje, sprawdziłem w kartonie i nie mam. Przypomniałem sobie, że robiłem porządki i pół roku temu wyrzuciłem.

Tutaj masz za 42$
Lens Accessories Free Shipping Canon 50mm F1 4 Lens Motor Assembly Ensure Good | eBay (http://www.ebay.com/itm/Lens-Accessories-Free-Shipping-Canon-50mm-F1-4-lens-motor-assembly-ensure-good-/151380777683?pt=Digital_Camera_Accessories&hash=item233eff5ad3)

Weź od razu z silnikiem i nie kombinuj - wcześniej czy później i tak do wymiany. Przy intensywnym użytkowaniu już po kilku latach słabnie jego prędkość.
Po za tym dość duże luzy się robią i płaszczyzna ostrości nie zawsze jest równoległa do matrycy.
Nie oszukujmy się to sprzęt amatorski dla pasjonatów, ale po kilku latach intensywnego użytkowania silnik się wymienia. Po następnych latach już nie warto wymieniać silnika, bo oprócz jego to jeszcze i prowadnice się rozszerzają i luzują. I kupuje się po prostu nową sztukę, albo 1.2 i ma nadzieję że dłużej będzie działał jak nowy. Ja swojego 1.4 kilka razy rozbierałem, reanimowałem.
Co do kalibracji w tym szkle nic nie trzeba kalibrować, moduł soczewek to jeden blok i w nim nie trzeba nic grzebać.

jaś
28-08-2014, 11:04
michpok nawet jeśli to wymienisz to prawdopodobnie będzie potrzebna kalibracja szkła. Właśnie przerabiam kalibrację 50mm/1.4 w CSI w Warszawie i nie jest to takie proste jak ogólnie się ludziom wydaje - zrobię zdjęcie focus charta, wprowadzę korektę mikrokalibracji w body i będzie działać dobrze. Niestety nie. Naprawy często wiążą się z ponownym ustawieniem sprzętu do wzorca. Nie globalnie, ale na różnych odległościach itd.
Obiektyw to wbrew pozorom skomplikowana konstrukcja. Tam jest trylion mikro-śrubek, możesz coś przegrzać podczas lutowania, złamać, przestawić itd.
Osobiście nie brałbym się za to:)

wg informacji z żytniej kalibracja jest dokonywana wyłącznie dla odległości 50 ogniskowych.

jinks
28-08-2014, 11:33
wg informacji z żytniej kalibracja jest dokonywana wyłącznie dla odległości 50 ogniskowych.Jesli to potwierdzone info to mikrokalibracja z body powinna wystarczyć. Oczywiście o ile mieścimy się w zakresie dostępnym w menu korpusu.

ale szwayko pisze też, że:



Po za tym dość duże luzy się robią i płaszczyzna ostrości nie zawsze jest równoległa do matrycy.

Co do kalibracji w tym szkle nic nie trzeba kalibrować, moduł soczewek to jeden blok i w nim nie trzeba nic grzebać.

więc możliwe, że trzeba też usunąć pewne niedoskonałości mechaniczne.
Tak, czy owak nie podejmowałbym się. Jeśli ktoś jest elektronikiem - wie co można a co nie, ma smykałkę do takich prac manualnych to dla niego to pewnie pikuś. Dla przeciętnego użytkownika mogą się jednak pojawić problemy, których wcześniej nie brał pod uwagę.

szwayko
28-08-2014, 12:54
więc możliwe, że trzeba też usunąć pewne niedoskonałości mechaniczne.


Kiedyś pod te białe bolce suwające się w prowadnicach dałem podkładki - super nie dygotał wewnętrzny blok szkła, ale AF ledwo co go przesuwał.
Niektórzy też ściskają te prowadnice jak tu na filmie,
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ED0DQpVnTuM#t=332
ale moje zdanie jest takie że jeszcze jedną wymianę silnika można zrobić, drugiej już nie ma sensu, bo i tak oprócz silnika prowadnice już są powycierane i kupić następne szkło.

michpok
29-08-2014, 11:03
ok, dzięki za info. Pozdrawiam

szwayko
29-08-2014, 19:56
Jednak mam, dzisiaj pakowałem sprzęt na jutro i jeszcze w jednym pudle znalazłem.
Dałej info na priv.