PDA

Zobacz pełną wersję : Kto pyta nie błądzi...

KKillah
25-08-2014, 12:54
Witam, jestem kompletnym laikiem w dziedzinie fotografii, no ale jednak czas skończyć siedzieć na laurach i wziąść się do roboty.

Uczyłam się robić zdjecia na Olympus'ach, FujiFilmach ale od jakiegoś roku zaczęłam pożyczac od znajomej Canona 1000D, spodobała mi sie ta firma więc zakupiłam kilka miesięcy temu Canona 600D. Mam do Was parę pytań i będę bardzo wdzięczna za wyrozumiałość oraz za odpowiedzi.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Interesuję się fotografią portretową, planuję kupić obiektyw do tego rodzaju fotografii, czym mam się kierować w wyborze? Byłabym wdzięczna za jakieś wprowadzenie na temat obiektywów.

2. Jeśli obróbka to na jakim programie? Aktualnie posiadam Lr 3.6, bo nowszego mój komputer nie uciągnie. Jednak nie wychodzi mi to najlepiej, zdjęcia wychodzą jak po obróbce paintem. Chyba jednak tego musze się nauczyć ;-)

damianko
25-08-2014, 13:11
http://marcinwuu.blogspot.com/2013/06/na-portretowke-nieszczesna.html?m=1

słowiczek
25-08-2014, 13:23
Najtańszym szkłem do portretów jest c50/1.8, nowy kosztuje około 400zł. Z droższych ta sama pozycja ze światłem 1.4. Możesz też spróbować z obiektywami m42, jest spory wybór w różnych ogniskowych, konieczna jest przejściówka z potwierdzeniem ostrości, pracujesz w manualu. Ze zmiennoogniskowych wybieraj te z dobrym światłem. W portrecie sprawdzają się też obiektywy makro (c100/2.8, sigma ex70/2.8)
Lr3.6 podobnie jak wiele innych da radę.

Mike7
25-08-2014, 13:26
1.

Jeśli ma być tanio (do 400zł) - kup Canon 50 f/1.8, jeżeli ~1000zł - Canon 50 f/1.4 lub Canon 85 f/1.8

2.

LR jest dla mnie najbardziej intuicyjnym i najlepszym programem do wstępnej obróbki (i tak zostawiam 70% zdjęć), więc nie wiem jak można obrabiać w tym programie jak w Paincie?

salas
25-08-2014, 13:42
przejściówka m42 - 20zł albo z potwierdzeniem ostrości - 50zł