Zobacz pełną wersję : Pierwsza lampa błyskowa - pomocy - mam dość
Witam. Jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o lampę błyskową.. i zostałam zmuszona stworzyć kolejny wątek jeżeli o to chodzi.. Przekopałam różne fora i strony internetowe i tak naprawdę nic w 100% nie odpowiedziało na moje pytanie.
Muszę zakupić lampę błyskową gdyż przede mną pierwszy reportaż - ślub i wesele. Osobiście bardziej skupiam się na fotografii portretowej działając na Canonie 450d + 50mm f/1.8 i Sigma 18-250mm.
Szukam w miarę taniej do 300-350zł lampy błyskowej z TTL. Taniej, ponieważ nie mam budżetu aby szaleć z jakimiś Nissinami itd. Szukałam coś z lamp YONGNUO, ale opinie różne.. pierwszym moim planem był YN-560 ale okazuje się, że brak TTL - a spełniałby moje wymagania.. Jedną z najtańszych trafiłam na YN460II .. i też opinie różne, brak TTL itd..
Szukając dalej trafiłam na mało znaną, ale stosunkowo tanią Lampę błyskowa TTL VK-320.. niestety o niej w sieci nie dowiedziałam się nic.
Proszę, jestem na skraju załamania, bo nie znam się na sprzętach tego typu, a potrzebuję szybko lampy, która spełni się jeżeli chodzi o zdjęcia w kościele bądź na weselu i innych reportażach gdzie lampa będzie na aparacie przyczepiona a nie gdzieś z boku (a na takie wątki trafiałam wcześniej, dlatego polecenia lamp były różne)
A więc co polecacie, taniego, dobrego i odpowiedniego dla sprzętu który mam i rzeczy które będę fotografować? Bo z tego co przeczytałam TTL jest raczej niezbędny, na pewno dla osoby początkującej.. chyba, że już za bardzo się oczytałam i mącę.
W tym budżecie tylko Lampa reporterska YongNuo YN-468 II do Canon LR-YN-468IIC - sklep Fripers.pl (http://fripers.pl/product_info.php/info/p2081_Lampa-reporterska-YongNuo-YN-468-II-do-Canon.html)
Bez TTLa na weselu można, ale będzie walka. Potrzebujesz TTL + HSS [optymalnie]
maciek12ss
06-08-2014, 16:09