PDA

Zobacz pełną wersję : nowy aparat, problem z ISO



floooowers
28-07-2014, 14:55
Witam, dziś dostałam wyczekiwanego canona 40D. Aparat jest używany. Wcześniej miałam nikona d3100 i jako że to amatorski aparat wszystko było jasne i przejrzyste.
Przeglądam tego canona i w trybie manualnym mam ustawioną wartość ISO na 800. Chciałam ją zmienić na niższą bo w słoneczny dzień nie ma takiej potrzeby, ale tutaj pojawiły się schody.. nie da się. Jak naciskam przycisk z ISO tuż nad ekranem mogę zmienić tylko ekspozycje(to chyba to- oś z cyframi) w żadnym z manualnych trybów nie mogę zmienić jedynie w C2 mam ustawione auto i pojawia się 400, ale z kolei nie mogę manipulować światłem i przysłoną, bo ustawia się sama.

W jaki sposób naprawić problem? Nigdy nie miałam do czynienia z canonami, więc jestem zielona co do działania systemu.

GalaktycznyMuczaczo
28-07-2014, 15:17
Zalezy którym kółkiem kręcisz też, no ale to pewnie juz sprawdziłaś. Może przywróć ustawienia fabryczne i wtedy sprawdz czy jest ok?

RobertON
28-07-2014, 15:24
Naciśnij przycisk ISO - pierwszy od prawej i kreć kółeczkiem - tym obok tego przycisku, zatwierdź przyciskiem SET.
Można również wybrać z menu szybkich nastaw.

Czy masz instrukcję ?

floooowers
28-07-2014, 15:26
coś namieszałam, ale działa :D

mam jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób samemu zmieniać punkty af?


nie posiadam instrukcji

--- Kolejny post ---

wcześniej to kółeczko nie chciało ze mną współpracować

RobertON
28-07-2014, 15:26
Można, ale proponuję używać centralnego o zwiększonej precyzji dla obiektywów ze światłem pow. 2,8.

Przycisk pierwszy od prawej, ale w płaszczyźnie pionowej - z takim prostokątem i kręcimy lub wybieramy manualem (joystykiem).

Tu masz instrukcję:

http://fotograf.szczytno.pl/pdf/Canon%2040D%20manual%20PL.pdf

floooowers
28-07-2014, 15:28
posiadam 50tke 1.8 czasem chce się osiągnąć pewien kadr, ale coś na czym powinna być ostrość nie jest w centrum i robi się lipa, np. oczy są wyżej

piast9
28-07-2014, 15:29