Zobacz pełną wersję : Kolorystyka 5D3/6D -> 5D2
allxages
02-05-2014, 16:08
Hej,
szukam sprawdzonych sposobów, aby na wyjściu RAWa mieć zbliżony obrazek z nowych matryc do tych z 5D2.
Trochę pomogło wyłączenie wszystkich "auto" w menu (typu auto usuwanie winiety, auto optymalizacja swiatla itd). Ale wciaż cały zafarb jest dużo inny. Bardziej siny i jałowy na moje.
Zastanawiam się nad użyciem ColorChecker Passport, ale nie do końca wiem co i czy mogę za jego pomocą osiągnąć.
Wyobrażam sobie, że fotografuję tablice przy użuciu 5D2 w różnych warunkach świetlnych i na podstawie tych obrazów generuje profile do 5D3/6D. Ale czy dobrze mówię oraz czy ma to jakiś sens?
bucefal14
02-05-2014, 18:12
Sfotografuj tablice za pomocą 5Dii i 6D, ukręć profile i zobacz jakie są różnice.
Aż taki inny obrazek ma ta piątka mark II?
Używam 5DmkI oraz nowej piątki marka III i obrazek myślę nie różni się zbytnio, pomijając szumy itp.
allxages
02-05-2014, 19:32
Sfotografuj tablice za pomocą 5Dii i 6D, ukręć profile i zobacz jakie są różnice.
Ale jest szansa na coś? Bo paszportu nie mam, a kupować tylko na próbę to trochę nie chce :)
@banan82: dla mnie różnica jest ogromna. Może i nawet technicznie ten obrazek jest lepszy, bo bardziej płaski (można więcej go obmacać później), ale dużo bardziej wolę obrazek z 5D2
(...)ale dużo bardziej wolę obrazek z 5D2
To po co masz 6D? ;)
allxages
02-05-2014, 23:56
Bo juz coraz ciężej o sprawne 5D2?
Poza tym 6D ma kilka zalet których brakuje mi bardzo. Wiec próbuje złożyć calosc do kupy ;)
Takie 6D z matryca z 5d2 byłoby dla mnie idealne :)
Takie 6D z matryca z 5d2 byłoby dla mnie idealne :)
No popatrz, na forum jest trochę osób, które by powiedziało dokładnie na odwrót :-)
Bo juz coraz ciężej o sprawne 5D2?
Poza tym 6D ma kilka zalet których brakuje mi bardzo. Wiec próbuje złożyć calosc do kupy ;)
Takie 6D z matryca z 5d2 byłoby dla mnie idealne :)
Mam dokładnie takie same odczucia. W 6d kolorystyka/zafarb w sztucznym oświetleniu tragiczny, nie akceptowalny jak dla mnie. Wróciłem do pracy 5dII a 6d mam teraz jako dodatek i do pracy na sali i w ciemnych pomieszczeniach bo tu przydaje mi się lepszy AF i wysokie iso.
Faktycznie 6d z kolorami z 5dII to byłoby coś pięknego. Zastanawiam się poważnie nad zakupem jeszcze jednego 5dII. Walczę z tym już drugi rok i nie mam pomysłu jak to obejść. Z przyjemnością będę śledził ten temat :)
xxkomarxx
03-05-2014, 14:43
Przypomina mi sie sytuacja gdy wyszedl 5dmk2. Obraz jakis metaliczny bez duszy. :-)
robson999
03-05-2014, 14:59
Na szczęście przeszedłem z cropa na 6D, a 5D nigdy nie miałem w rękach, więc nie mam porównania. Natomiast po przeczytaniu tego tematu, szybko porównałem sobie wnikliwiej obrazek 40D z 6D, no i mam mieszane odczucia.
porównałem sobie wnikliwiej obrazek 40D z 6D, no i mam mieszane odczucia.
napisz proszę coś więcej?
miałem 30d,40d,50d,5dII i wszędzie było kolorystycznie bardzo przyzwoicie
szybko porównałem sobie wnikliwiej obrazek 40D z 6D, no i mam mieszane odczucia.
Każdy aparat ma inne matryce i przy każdym nowym sprzęcie trzeba się od nowa uczyć "kręcić" kolory. Także najlepsze rozwiązanie dla tego problemu to robić jak najwięcej zdjęć w każdych warunkach a później siedzieć przed kompem i znowu analizować, który suwak jest od czego. Ja przy zmianie systemu byłem załamany, nie wiedziałem co jest z kolorami 5DII i myślałem, że mam dwie walnięte puszki. Tak samo ostatnio załamywałem ręce przy 1D i płakałem, że nie mam kolorów z 5D. Teraz przy przemłóceniu masy plików jestem zdania że zarówno 1D jak i 5D mają świetne matryce, które przy odpowiednim podejściu wynagradzają pięknymi rezultatami.
robson999
03-05-2014, 16:06
napisz proszę coś więcej?
Nie mam generalnie zastrzeżeń do 6D. Porównując 40D z 6D, pod względem techniczym (ostrość, głębia itd.) to jest przepaść. Natomiast kolorystyka w 6D jest dla mnie aż za "piękna", jest za mocno techniczna i trochę przesadzona.
Jak oglądam zdjęcia z 40D, to tam kolory są takie jakie ja widzę swoimi oczami, natomiast w 6D są za ostre.
Poza tym zauważyłem że szóstką trzeba nauczyć sie robić prawidłowo zdjęcia, bo ja np mam nieraz problem z uzyskaniem odpowiedniej ekspozycji. Dziś w słoneczny dzień wykonałem kilka ujęć na działce, no i zdjęcia wychodziły w ten sposób, że w cieniach wychodziła ciemność a w bardziej doświetlonych miejscach prześwietlenia. Strasznie mnie to denerwuje, ale mam świadomość tego, że w 6-tce jest inny rodzaj matrycy (FF), więc trzeba się tego nauczyć, tym bardziej, że to moja pierwsza pełna klatka:)
Jak oglądam zdjęcia z 40D, to tam kolory są takie jakie ja widzę swoimi oczami, natomiast w 6D są za ostre.
Kwestia ustawień w menu... W 6D masz duże możliwości "dostrojenia" kolorów i obrazka w ogóle do swoich potrzeb.
tkosiada
03-05-2014, 18:00
Podziele sie tym co sam ostatnio znalazłem Canon 6D Raw Sample Images With Comparison To 5D2 And 5D3 - Metro DC Photography (http://www.metrodcphotography.com/review/canon-6d-raw-sample-images/)
Natosmiast chętnie bym zobaczył rawy z obu puszek na niskim iso, ocenił w DPP i takie tam
pan.kolega
03-05-2014, 18:06
To ciekawy watek, mam nadzieję, że się rozwinie. Szkoda, że nie ma konkretów albo sampli i porównań, tylko ogólniki.
Mimo to, chciałbym jakoś pomóc i doradzić.:p
A więc... Jeżeli obrazek jest płaski, trzeba uwypuklić. Jak kolory za ostre, przytępić, jak zbyt techniczne - uhumanistycznić, a jeśli za piękne, pobrzydzić. Tragiczny zafarb przerobić na komiczny. Jestem pewien, że w LR jest odpowiedni suwak do każdej z tych podstawowych operacji.:idea:
Jeśli obrazek jest nie taki jak w korpusie XYZ, nabyć DXO i wybrać odwzorowanie kolorów jak w korpusie XYZ. (Może to być nawet Nikon). Ciekawe czy to pomoże, bo nie zgłębiałem.
Gorzej z węższym DR w 6d w porównniu ze starociem 40d. Tu nic nie pozostaje tylko wysłać wyrazy oburzenia do wszelkich testerów, którzy, niestety kłamia albo nie wiedza co czynia.:x
Kwestia ustawień w menu... W 6D masz duże możliwości "dostrojenia" kolorów i obrazka w ogóle do swoich potrzeb.
Ehhh, tylko gdzie to dostrajać?
"Najwięcej na kolory narzekają Ci, co robią*zdjęcia czarno-białe". Używam równocześnie 5d i 6d i nie mam problemów, z resztą*po to są rawy by sobie ustawić wszystko po swojemu wg upodobań. Nie mówię,że obrazki z nich są*identyczne, ale na pewno nie nazwał bym starego czy nowego aparatu "gorszym" pod względem kolorystyki jaką*daje. Kiepsko to było na 400d, 30d od iso800. Fuji x100 też ma zupełnie inne kolory (definiowalne) i mimo,że profile zdecydowanie się różnią*od tych z Canona, to i tak bardzo lubię. To jest po prostu charakterystyka, nie wada- przynajmniej dla mnie. Żeby nie było, nie jestem walecznym obrońcą*sprzętu którego używam, ale wszystko co kupuję, robię z pełną świadomością, więc pewnie dla tego jestem ZWYKLE bardzo zadowolony.
allxages
03-05-2014, 22:37
Przypomina mi sie sytuacja gdy wyszedl 5dmk2. Obraz jakis metaliczny bez duszy. :-)
Miałem chronologicznie: 300D, 20D, 1Ds2, 1Ds3, 5D2, 5D3, 6D.
Poza nowymi 5D3/6D nigdy na kolor nie narzekałem. Kazdy miał inny, ale zawsze przyjemny. Tutaj wyjściowy jest siny.
A jako ciekawostkę powiem, ze najslicznijeszy obrazek dawał 1Ds2
Ehhh, tylko gdzie to dostrajać?
No cóż... Nie ma zmiłuj ;) Instrukcja w łapki ( najlepiej rozszerzona ) i do roboty....
Najprostsza sprawa to trzecia zakładka i WB-Przesuw/Bkt. Tak można sporo dostosować. Poza tym dostosowanie przecież nie może być "twarde".
( Było już o tym pisane multum razy ) Sytuacje focenia zmieniają się przecież .... Trzeba robić, próbować, działać, a jak chcesz żeby samo to przełącz na zielony....
robson999
04-05-2014, 10:31
Nie mam zamiaru nic dostrajać w ustawieniach, bo przecież od czego mam RAW-y!? Chodziło mi tylko i wyłącznie o porównanie autentyczności obrazka z tych 2-óch korpusów.
Przecież nie ma 2-óch identycznych scen. Praktycznie w każdej sytuacji trzeba być czujnym i próbować wykonać prawidłową ekspozycję.
No cóż... Nie ma zmiłuj ;) Instrukcja w łapki ( najlepiej rozszerzona ) i do roboty....
Najprostsza sprawa to trzecia zakładka i WB-Przesuw/Bkt. Tak można sporo dostosować. Poza tym dostosowanie przecież nie może być "twarde".
( Było już o tym pisane multum razy ) Sytuacje focenia zmieniają się przecież .... Trzeba robić, próbować, działać, a jak chcesz żeby samo to przełącz na zielony....
tak, tak...ustawienia WB na wykresie to jedno a tragiczny zafarb w sztucznym oświetleniu to drugie. Od dwóch lat ratuję się przesuwając WB ale to też można w programie zrobić.
Kolekcjoner
05-05-2014, 04:17
A więc... Jeżeli obrazek jest płaski, trzeba uwypuklić. Jak kolory za ostre, przytępić, jak zbyt techniczne - uhumanistycznić, a jeśli za piękne, pobrzydzić. Tragiczny zafarb przerobić na komiczny. Jestem pewien, że w LR jest odpowiedni suwak do każdej z tych podstawowych operacji.:idea:
Poległem :lol::lol::lol:, aż szkoda że tu nie ma lajków 8-).
Hm, od dwóch dni jestem posiadaczem 6D, przesiadłem się z 60D i coś jest na rzeczy z tymi kolorami. Na surowo wychodzi straszny folklor, 60 pod tym względem daje dużo przyjemniejszy, naturalny obraz. No cóż trzeba będzie oswoić to cacko :roll:
Pisałem w innym wątku, nt. obrazka i kolorów 6D.
Napaliłem się na FF jak szczerbaty na suchary.
Byłem gotowy pozbyć się mojej 60ki ale postanowiłem jeszcze na spokojnie zrobić porównanie.
Miałem identyczne warunki, ustawienia i kadr. Przysłony od 2.8 do 4.5
Do 6ki zapiąłem EF 40 STM, do 60ki Sigmę 17-50.
6ka dała obraz wyprany, taki zamglony, z małym kontrastem, duuużo gorszy od 60ki z Sigmą, gdzie obraz był wyraźny, kontrastowy, "przezroczysty".
To brzmi jak herezja i nigdy bym w to nie uwierzył, gdybym nie miał zdjęć.
ktom, miki - a spróbojcie użyc Xrite color checker passport i stworzyć profil koloru dla puszki + szkło.
Jakie by nie były, to strzelając rawy zawsze się nad nimi pracuje, więc moża uzyskać bardziej soczyste kolory wedle uznania.
RAW to raw, nie ma upiększeń. Zawsze to blado wygląda bo to surowe piksele z matrycy.
Pisałem w innym wątku, nt. obrazka i kolorów 6D.
Napaliłem się na FF jak szczerbaty na suchary.
Byłem gotowy pozbyć się mojej 60ki ale postanowiłem jeszcze na spokojnie zrobić porównanie.
Miałem identyczne warunki, ustawienia i kadr. Przysłony od 2.8 do 4.5
Do 6ki zapiąłem EF 40 STM, do 60ki Sigmę 17-50.
6ka dała obraz wyprany, taki zamglony, z małym kontrastem, duuużo gorszy od 60ki z Sigmą, gdzie obraz był wyraźny, kontrastowy, "przezroczysty".
To brzmi jak herezja i nigdy bym w to nie uwierzył, gdybym nie miał zdjęć.
Można jakieś konkrety ?
Wstaw te zdjęcia dla porównania.
Tylko nie pisz że potem, nie masz czasu, jak wrócisz z urlopu itp ... :D
Każda z takich obietnic nigdy nie była realizowana ;)
A jak nie masz czasu, to cóż, Twoja wypowiedź będzie miarodajna aby trafić do kosza ;)
Zdjęcia robiłem w jpeg, więc nie ma mowy o "bladości" raw.
6D dała obraz zamglony, mniej kontrastowy ale widać to wyraźnie dopiero po powiększeniu 1:1, no i trzeba mieć odniesienie.
Wiem, że to co napisałem nt. porównania 6ki i 60ki brzmi niedorzecznie ale takie są moje odczucia.
Wzrok na razie dobrze mi służy :)
Odnośnie wstawienia zdjęć: było wiele próśb o porównanie FF i APS-C.
Powstał nawet wieeeelki wątek, głównie nie na temat.
Jakoś koszem nikt tam, nikogo nie straszył a przynajmniej sobie nie przypominam :)
Wiem, że jest tu olbrzymie parcie na FF (nawet staruszka 5D), więc nieprzychylnych i złośliwych komentarzy się spodziewam, spoko :)
Zdjęcia mogę wstawić, tylko proszę o podpowiedź jak usunąć z nich moje dane.
Zdjęcia robiłem w jpeg, więc nie ma mowy o "bladości" raw.
6D dała obraz zamglony, mniej kontrastowy ale widać to wyraźnie dopiero po powiększeniu 1:1, no i trzeba mieć odniesienie.
Jeśli robiłeś w jpeg to może spróbuj dopasować ustawienia w picture styles?
Faktycznie co jakiś czas canon zmienia sposób swojego obrazowania. Dlatego niektóre puszki różnią się niewiele a inne bardziej. Trzeba też mieć świadomość, że nie każdy to zauważa i nie dla każdego ma to znaczenie. Dla mnie takie niuanse też są bardzo ważne, ale niestety najczęściej trzeba się po prostu trochę przyzwyczaić, a trochę nauczyć innej obróbki jak już tu wcześniej wspomniano.
Ogólnie zauważam, że dla osób widzących wspomniane różnice w kolorach, lepszy obrazek dają starsze puszki:) Oczywiście dopóki jest światło i możemy mieć niskie ISO. Na wyższych czułościach nowe matryce wygrywają:)
W lightroomie jest opcja żeby wyeksportować bez meta danych.
Monitor jakiego używasz może mieć znaczenie albo profile na jakich bazował aparat produkując JPG (np. faithful, portrait, landscape itp itd.) To wszystko ma znaczenie
Jeśli robiłeś w jpeg to może spróbuj dopasować ustawienia w picture styles?
Faktycznie co jakiś czas canon zmienia sposób swojego obrazowania. Dlatego niektóre puszki różnią się niewiele a inne bardziej. Trzeba też mieć świadomość, że nie każdy to zauważa i nie dla każdego ma to znaczenie. Dla mnie takie niuanse też są bardzo ważne, ale niestety najczęściej trzeba się po prostu trochę przyzwyczaić, a trochę nauczyć innej obróbki jak już tu wcześniej wspomniano.
Ogólnie zauważam, że dla osób widzących wspomniane różnice w kolorach, lepszy obrazek dają starsze puszki:) Oczywiście dopóki jest światło i możemy mieć niskie ISO. Na wyższych czułościach nowe matryce wygrywają:)
Właśnie o to chodzi. Wczoraj jeszcze raz pooglądałem fotki z 60D i 6D robione w podobnych warunkach tymi samymi obiektywami. Jeśli chodzi o ostrość i celność AF to wygrywa 6D, jeśli chodzi o pracę na wyższych iso zdecydowanie różnica 2 klas na korzyść pełnej klatki tylko te kolory ... Robię zdjęcia kwiatów i na początku najbardziej zszokował mnie zielony - jak na klasę tej puszki to jakaś masakra, natomiast o dziwo zdjęcia skóry jak dla mnie bardzo przyjemne.
tkosiada
12-07-2014, 09:23
A może miałes inny styl obrazów ustawiony i dlatego
robson999
12-07-2014, 10:58
Taką ja mam kolorystykę w 6D. Te zdjęcia są wywołane z RAW z delikatnym podbiciem saturacji. Nie mam żadnych profili, to jest podstawowy kolor z szóstki.
https://drive.google.com/folderview?id=0B8zl1-7zsnNLdnozMHJPY01vcGc&usp=sharing
allxages
13-07-2014, 07:24
Taką ja mam kolorystykę w 6D. Te zdjęcia są wywołane z RAW z delikatnym podbiciem saturacji. Nie mam żadnych profili, to jest podstawowy kolor z szóstki.
https://drive.google.com/folderview?id=0B8zl1-7zsnNLdnozMHJPY01vcGc&usp=sharing
Ale co to mówi? Bo przeciez w takiej postaci to nikt żadnych wniosków nie wyciągnie...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Patrząc jeszcze raz na fotki z 60d, 350d oraz obecne 6d to wg mnie ten ostatni daje w sumie wierne kolory ( oprócz zielonego który jest za mocno nasycony i w fotkach z dużą ilości tej barwy potrafi być przytlaczajacy), starsze modele patrz szczególnie 350 potrafiły pod względem "czarować" co mi osobiście odpowiadało ale dla kogoś innego to samo nie będzie już wiernym odtworzenie barw. Po prostu Canon w 6D postawił na obraz bardziej nasycony , pod tym względem niestety obrazek zbliża się do tego z 7d, o innych wyższych modelach się nie wypowiem ponieważ nie miałem z nimi bezpośredniej styczności.
...
Zdjęcia mogę wstawić, tylko proszę o podpowiedź jak usunąć z nich moje dane.
Proszę bardzo:
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=usuni%C4%99cie+danych+exif
No cóż... Nie ma zmiłuj ;) Instrukcja w łapki ( najlepiej rozszerzona ) i do roboty....
Najprostsza sprawa to trzecia zakładka i WB-Przesuw/Bkt. Tak można sporo dostosować.
Dokładnie tam.
Miałem ten sam case ze swoim 6D gdy zacząłem testowo strzelać fotki z błękitnym niebem i porównywać z dobrze mi znanym obrazkiem z 5D. Ta sama przestrzeń kolorów sRGB, te same ustawienia w picture style Standard (4,1,1,1), a jednak obrazek z 6D miał sporo więcej błękitu i czerwieni (niebo było nieco bardziej fioletowe, cienie również). Mój fotel w kolorze turkusowym też na fotkach był niebieskofioletowy. 5D dawał taki miły, ciepły obrazek i chciałem uzyskać zbliżony do niego.
Ustawiłem dwa pkt w górę i dwa w prawo od środka ((2,2) w kartezjańskim układzie :D ), przejechałem się rowerkiem na test po Ursynowie i jest już bardzo dobrze :)
http://www.fotopolis.pl/media/obrazki/EOS40DMenu_ZUstPrzesuwBal.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.