PDA

Zobacz pełną wersję : Obiektyw fisheye - pytania

juli88
28-04-2014, 13:09
Witam i z góry przepraszam za mój brak profesjonalizmu...

Posiadam Canon 500D
zajmuje się fotografią amatorską i robię zdjęcia psom.
Zainteresowała mnie fotografia obiektywem fisheye jak ze słynnego cyklu zdjęć* The Dog - niestety nie mogę znaleźć*autora tych zdjęć.

Czy, żeby robić takie zdjęcia muszę kupić obiektyw za ca 5 tys. zł? Bo są obiektywy po 1 000 zł, a nawet 500 zł
są nakładki... itp.

Nie znam się i nie wiem gdzie szukać informacji.

Mocowanie do 500D to EF i EF-S inne nie wchodzą w rachubę?
Lepszy do tego celu będzie obiektyw 8-15mm, czy samo 15mm?

Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.
Pozdrawiam

Leon007
28-04-2014, 13:23
Możesz kupić samyanga 8 mm f/3,5 - przeznaczony do APS-C (np. canon 500D).
Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye - Optyczne.pl (http://www.optyczne.pl/855-Samyang_8_mm_f_3.5_Aspherical_IF_MC_Fish-eye-specyfikacja_obiektywu.html)
Przeczytaj test tego obiektywu w podanej lince - jest tam trochę ogólnie o takich obiektywach.
Zobacz na forum zdjęcia i opinie o nim.

Witek.K
28-04-2014, 13:23
Samyang 8 mm wystarczy. 15mm sa do pelnej klatki, efekt rybiego oka bedzi nieznaczny.

juli88
28-04-2014, 13:32
Możesz kupić samyanga 8 mm f/3,5 - przeznaczony do APS-C (np. canon 500D).
Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye - Optyczne.pl (http://www.optyczne.pl/855-Samyang_8_mm_f_3.5_Aspherical_IF_MC_Fish-eye-specyfikacja_obiektywu.html)
Przeczytaj test tego obiektywu w podanej lince - jest tam trochę ogólnie o takich obiektywach.
Zobacz na forum zdjęcia i opinie o nim.

czytam, że mechanizm autofokusa to MF, czy przy ruszających się psach i braku możliwości współpracy (psy schroniskowe - nie tresowane ;) ) nie jest koniecznością szukania automatu?
I czy są w przybliżonych kosztach obiektywy z AF?

Canonierzysta
28-04-2014, 13:33
Dokładnie tak jak przedmówcy.