PDA

Zobacz pełną wersję : Lampa do 5D

kasiafot
25-04-2014, 09:54
Kolejna i już mam nadzieję ostatnia moja prośba na tym forum w sprawie doboru sprzętu (przynajmniej na kilka miesięcy...:)).
Zamierzam dorywczo zająć się fotografią ślubną i już prawie skompletowałam sprzęt,
Canon 5D + 28mm f/1.8 + 85mm f/1.8.
(zapasowe body mam możliwość pożyczenia od rodziny)

Potrzebna jeszcze lampa, prawdopodobnie kupię używaną,
budżet - max 500 zł, nie przepadam za używaniem lampy więc ograniczę jej stosowanie do minimum, w tym celu kupiłam pełną klatkę i jasne obiektywy :)
Nie znam się na lampach kompletnie, nie wiem o nich nic, recenzje są dla mnie po chińsku,
bo nigdy nie przywiązywałam do lampy uwagi (w poprzednim sprzęcie też używałam kiedy już byłam naprawdę zmuszona aż w końcu się rozpadła i odeszła w zapomnienie).

Poproszę o porady,
póki co zauważyłam, że mam szansę kupić Canona 430ex, i to by było na tyle... Nic więcej nie wiem. Szukałam tu na forum, ale poza opiniami o poszczególnych lampach nie znalazłam podobnego wątku

kosdkp
25-04-2014, 10:15
430 II? jeśli tak nie ma co dumać. Brać, mocy wystarcza, obudowa cała pomimo kilku gleb, kopnięcia i turlania się po kostce brukowej.

michalab
25-04-2014, 10:16
Lampa używana to dosyć duża loteria, lampa dosyć istotnie zużywa się z każdym błyskiem, a ile błysków wykonał dany egzemplarz nie ma jak sprawdzić. Chyba, że nowsze modele mają jakiś licznik, starsze nie miały.

Canonierzysta
25-04-2014, 10:19
Nie wchodząc w szczegóły czy był podobny wątek ;) C430EXII jest ok, sam używam i się sprawdza... jeśli uda Ci się kupić ją w zakładanym budżecie to kup, a nie pożałujesz (pod warunkiem, że dostaniesz dobry, niezajechany model).