PDA

Zobacz pełną wersję : Pomoc w ocenie ostrości



lobuzu
14-03-2014, 01:55
Witam, jestem początkujący i proszę o konsultacje. Moj zestaw to Canon 400d i obiektyw 28-80mm.Powiedzcie czy z tego zestawu się da wycisnąć coś więcej( nie do końca odpowiada mi ostrość tych fotek). A może to ja popełniam jakieś błędy. fotki były rozbione ze statywu, i martwi mie, ostrość przyszała dopiero przy duzej przysłonie. Może jakieś porady. Z góry dziękuję


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (https://lh4.googleusercontent.com/-XHL97rqoDOo/UyIJMXxwt9I/AAAAAAAAEk4/6SBoXbwVHj8/w1358-h905-no/Obraz+199.jpg)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (https://lh6.googleusercontent.com/-AQdf_CyEBDo/UyIKUkwpKVI/AAAAAAAAEm0/B1KBNzdOaN8/w1358-h905-no/Obraz+212.jpg)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (https://lh4.googleusercontent.com/-Tcwx7Ve2150/UyIKgSwAbXI/AAAAAAAAEnE/ukv8tqLMXLI/w1358-h905-no/Obraz+214.jpg)

GalaktycznyMuczaczo
14-03-2014, 01:57
wszystko wygląda w porządku odłącz internet, nie czytaj forum, rób zdjęcia wróć szczęśliwy :)

hensu
14-03-2014, 07:14
I tak ma być, poczytaj o głębi ostrości

jan pawlak
14-03-2014, 08:53
Ostrość zdjęcia zależy od kilku czynników, np:
- jakości obiektywu, np. rozdzielczość w zależności od przesłony
- ustawienia punktu ostrości (np. jakość AF)
- głębi ostrości
- ustawień w aparacie np. stopnia wostrzania
- jakości statywu, samo postawienie na statywie nie jest gwarantem nieporuszonych/nie rozmytych zdjęć.

Postaraj się :
- poznać swój obiektyw, dla jakich przesłon masz najlepszą ostrość w centrum kadru (internet)
- sprawdzić gdzie ustawiona jest ostrość, albo ustawiać ręcznie
- znać głębię ostrości dla danej odległości/przesłony/ogniskowej (kalkulator głębi ostrości)
- wiedzieć jaki jest wpływ ustawień w aparacie na ostrość na zdjęciu (instrukcja, doświadczenia)
- na statywie wszystko mocno dokręcić i ustawić :
-- tryb w wstępnym podniesieniem lustra
-- 2 sekundowa zwłoka
-- zdalne wyzwalanie/samowyzwalacz

jp

guziec