Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaka lampe kupić ?

pawel1178
08-02-2014, 15:36
Witam, od kilku dni poluje na zakup używanej 430 EX II lecz za używki kwoty sięgają po 600-700 zł mój budżet jaki chciałbym przeznaczyć to 500-600 zł maxymalnie na lampę błyskową i teraz pytanie jaką lampę wybrać, używkę canonowską czy może coś nowego z Yongnou ? z lampą błyskową nie miałem wgl styczności tak więc jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie, na co zwracać uwagę aby lampa miała jakie opcje ? Napewno chcę aby lampa była w pełni automatyczna z możliwością manulanych ustawień

Usjwo
08-02-2014, 16:20
Z tanszych polecam YN565 lub drozsza YN568 (z hss). Obydwie sa bardzo dobre, sam uzywalem.

pawel1178
08-02-2014, 16:41
Mam pytanie do tego HSS na jakiej podstawie to działa tak po na chłopski rozum z jakimiś przykładami jeżeli by ktoś mógł opisać, czytałem o tym jednak nie bardzo zrozumiałem z czym to się je oraz czy 430 ex posiada HSS i czy jest to niezbędne w lampie ?

Bangi
08-02-2014, 16:52
Tak najprościej to chyba tutaj Fotopolis - "Siła fleszy" - fragmenty, część II (http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=14066)

pawel1178
08-02-2014, 17:33
ok teraz już rozumiem działanie HSS właśnie na tą stronkę trafiłem :) Jednak jeżeli chciałbym sam ustawić moc błysku lampy np w trybie M aby nie korzystać z max czasu 1/250 np to czy po ustawieniu odpowiedniej mocy lampy udało by mi się wykonać taką oto fotografię http://www.fotopolis.pl/obrazki/sila-fleszy2-1.jpg jak po stronie prawej ? i jak wtedy na lampie w trybie M ustawić odpowiednio siłę błysku aby zdjęcie było bez przepałów ? Metodą prób i błędów za każdym razem zmieniając siłę błysku czy jest na to jakaś skuteczna metoda :) ?

Usjwo
08-02-2014, 17:39
Kiedys na lampie byla naklejona tabelka, z moca lampy zalezna od odleglosci i przyslony. Teraz w cyfrowej erze kiedy zdjecie mamy gotowe natychmiast, metoda prob i bledow jest najprostrza i najskuteczniejsza.
A dlaczego chcesz to robic w trybie M lampy?

pawel1178