Zobacz pełną wersję : jaki obiektyw byłby najlepszy
Witam,
Posiadam canona 600d i kit jaki był w zestawie 18-55mm, po pół roku używania wiem już czego mi brakuje ( prawie wiem ) :D otóż brakuje mi zoomu, chciałabym mieć mniejszą przysłone niestety nie dysponuje za duzą ilością gotówi na ten cel i tu liczyłabym na pomoc dobrej duszy:) myslalam o jakims uzywanym obiektywie np. Canon EF 28-105, ef 50mm f/1.8 ( to jesli chodzi o przyslone ), 55-200mm, co do przyslony to nie stac mnie na nic rzędu 1.8 czy 2.8 i wiekszym zakresem jednoczesnie, wiec moze chociaz gdyby spelnial oczekiwania dotyczace przyblizenia dalekich obiektow i moze szerszy kadr... zalezaloby mi rowniez na tym by czesto nie zmieniac go na kit czyli by nie spelnial tylko funkcji przy zdjeciach dalekich obiektow. Czy ktos pomoze mi cos wybrac??? Przepraszam za ulomne tlumaczenie ale jestem naprawde zielona w tym zakresie.
Niestety koleżanko nie ma takiego obiektywu. Z Twojego opisu wynika, że potrzebujesz kilku obiektywów.
CrazyHorse
26-12-2013, 23:19
Zakres tego kitowego obiektywu tj 18-55 też chcesz zastąpić nowymi szkłami czy może będziesz używać tego niezbyt wysokiej jakości obiektywu jeszcze przez jakiś czas?
Najpierw musisz sprecyzować swoje oczekiwania, potem można coś doradzać ;)
no to kup to co napisałeś/aś
50 1.8 i 55-250
A budżet? Koleżanko nie da się zrobić Ferrari z przyspieszeniem rzędu 3 sekund do setki i spalaniu 5 litrów paliwa :D
Chcesz jednocześnie coś jasnego i uniwersalnego do tego na cropie. Marzeniem byłby pewnie 18-300 f/4 za 500zł :P Może warto zastanowić się nad 24-105L ? ewentualnie jak kolega salas napisał kit, 50 f/1.8 i 55-250 IS.
Przy czym nie unikniesz częstej zmiany na kita bo w gruncie rzeczy masz ogniskową zaczynającą się od 50 (80)mm. Kita mogłabyś zamienić na 17-50 f/2.8 i zyskasz światło a możliwe, że i jakość (cały czas psioczę na swojego Tamrona, że nie był aż tak rewelacyjnie ostry) - wydatek rzędu 1000zł ( kita może za 200zł puścisz to mniej).