PDA

Zobacz pełną wersję : 450 D i co dalej

myha
23-12-2013, 16:13
Posiadam do tego szkło canona 17-85 f4-5,6 i 70-200 L4, oraz sigmę 17-50 f2,8. Przymierzam się do zakupu nowego body nie chcąc zmieniać szkła co powinnam brać pod uwagę? Czy prawdą jest iż posiadane przeze mnie szkło nie będzie śmigać z ff? Fotografuję bo lubię, nie bo zarabiam. Jestem amatorem przez duże A :) Dzięki jeśli ktoś cuś zasugeruje

salas
23-12-2013, 16:27
a czemu chcesz zmienić?
17-85 nie będzie działał na ff
17-50 sigmy chyba będzie działać ale będzie ostro winietować :p więc ogólnie też nie jest przeznaczona pod FF
a zmiana 450d na innego cropa według mnie bez sensu

Sezamek
23-12-2013, 16:29
C 17-85 to EF-S, one mają zadek za duży i mogą o lustro haczyć (swoją drogą chyba powinienem użyć stwierdzenia na pewno).
Pytanie podstawowe to budżet. Też fotografuje amatorsko a FF kupiłem choć nie wykorzystam nawet jego ułamka procent możliwości.

Druga sprawa to kwestia co fotografujesz. Ja rozważałem 60D dla potrzeb macro (uchylny ekranik) lub 5D (marzenie o FF) i skończyłem na tym drugim więc dalej będę rył brodą o ziemię :P.

Jeśli masz mały budżet to z pewnością dobrym wyborem będzie 40D - miałem porównanie z 450D i na prawdę korpus o wiele bardziej ergonomiczny, lepiej się trzyma, szybki i jak dla mnie celny AF także na bocznych punktach. Samo body to max 1000zł i szklarnię zostawiasz.

Jeśli FF to z czystym sumieniem mogę polecić 5Dc choć krótko go miałem. Na pewno przy amatorce i wszędziebraniu aparatu musiałabyś pomyśleć o lampie do 5D - w APS-C nawet kiepska kukułka waląca na wprost pozwalała zrobić akceptowalne a najważniejsze nieporuszone zdjęcie czego nie mogę powiedzieć o 5Dc (MKII nadrabia wyższym użytecznym ISO).

Kolejna sprawa jak dobrze w dłoniach leży Ci 450D? Rozmiarowo to 50/60D będzie bliżej Twojemu 450D niż 40D / 5D - one są większe (dla mnie zaleta). W stopce masz link do zdjęć porównawczych z 40D / 5Dc / 5D MKII wraz z obiektywem C35mm f/2

salas
23-12-2013, 16:35