Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 5D3 - kolory



blackninja
17-12-2013, 00:08
Moja frustracja tym co produkuje 5D3 osiągnęła poziom, który zmusza mnie do szukania rozwiązania u mądrzejszych ode mnie. Aparat generuje piękne zielone cienie i półcienie. O ile w świetle dziennym sobie radzi, tak dla światła sztucznego polega jak świnia na salonach.

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img833.imageshack.us/img833/8611/4r5j.jpg)
ISO 800!!!
Każdy ciemny obszar tak wygląda. Ludzie ratunku, bo mnie coś trafi. Obrazek z tego samego miejsca z 5D2 zupełnie inny, naturalny.

Fotopstryczek
17-12-2013, 00:19
Większość canonów ma w cieniach zafarb magenty, 5D3 może mieć bardziej liniową matrycę.
W ACR/LR Shadows -> Tint, na starszych puszkach zawsze używam wartości ujemnych.

blackninja
17-12-2013, 08:16
Obraz jest skorygowany w sposób jaki opisujesz, na dodatek sporfilowany CK. Większa ingerencja powoduje zabarwienie skóry na kolor człowieka, który zamiast do filiżanki, wylał sobie wrzątek na twarz.

adawro
17-12-2013, 11:39
Każdy ciemny obszar tak wygląda. Ludzie ratunku, bo mnie coś trafi. Obrazek z tego samego miejsca z 5D2 zupełnie inny, naturalny.


Sztuczne sztucznemu nie równe.
Popatrz dokładnie jakie żarówki tam były zamontowane - pewnie energooszczędne razem ze zwykłymi - jeśli dodatkowo różnych producentów i typów to tak niestety jest.
Jedne świetlówki dają zielony zafarb inne bladoniebieski, niektóre żółtawe - tego nie przewalczysz.

Pozostaje lokalna korekta, albo po prostu zrób w takich sytuacjach czarno-białe.

bucefal14
17-12-2013, 14:42
kiedyś ktoś coś pisał że tak występuje w mraw- ach bodajże

blackninja
17-12-2013, 16:18
To pełne rawy. Zdjęcia z 5d2 nie są zazielenione - to samo miejsce i czas. Praktycznie z każdego kościoła wychodzi masakra. 5D2 i 1Ds II (doskonale sobie tam radzą) 5D3 produkuje taki syf. Ten wycinek i tak jest już korygowany... Lubię zdjęcia cz-b,ale ok 60-70% materiału mam z 5d3, więc byłoby tego za dużo. Poza tym, to żadne rozwiązanie. 5D2 sobie radzi, dlaczego 35D3 produkuje coś takiego?
Na forum jest wątek człowieka, który narzeka na kolorystykę jakie daje ta pucha odnośnie wierności kolorów (fotografuje ubrania). Też lipa.

KrzysiekT
17-12-2013, 16:31
Pisałeś że obrazek był kalibrowany Color Checkerem. Za pomocą jakiego programu były robione profile? Z doświadczenia mojego wynika że najlepiej w tej materii spisuje się Adobe DNG Profile Editor, profil najlepiej kręcić dla 2850K.

canon_user
17-12-2013, 16:42
Na forum jest wątek człowieka, który narzeka na kolorystykę jakie daje ta pucha odnośnie wierności kolorów (fotografuje ubrania). Też lipa.
Tym kimś jestem ja i również mam problemy z odwzorowaniem kolorów. Dotyczy to jednak całkiem innych warunków oświetleniowych. Jak znajdę wolną chwilę to wrzucę do swojego wątku plik DNG aby dokładniej zobrazować w czym rzecz.

blackninja
18-12-2013, 00:04
Pisałeś że obrazek był kalibrowany Color Checkerem. Za pomocą jakiego programu były robione profile? Z doświadczenia mojego wynika że najlepiej w tej materii spisuje się Adobe DNG Profile Editor, profil najlepiej kręcić dla 2850K.

Dzięki KrzysiekT, spróbuję, bo robiłem w oprogramowaniu CC.

pawko
18-12-2013, 10:58
Pisałeś że obrazek był kalibrowany Color Checkerem. Za pomocą jakiego programu były robione profile? Z doświadczenia mojego wynika że najlepiej w tej materii spisuje się Adobe DNG Profile Editor, profil najlepiej kręcić dla 2850K.
co to oznacza, że profil najlepiej kręcić dla 2850K ? czy masz na myśli oświetlenie w jakim wykonać obraz kolorowej próbki ColorChekera ?
pozdrawiam
Paweł

jinks
18-12-2013, 21:37
Sztuczne sztucznemu nie równe.
Popatrz dokładnie jakie żarówki tam były zamontowane - pewnie energooszczędne razem ze zwykłymi - jeśli dodatkowo różnych producentów i typów to tak niestety jest.
Jedne świetlówki dają zielony zafarb inne bladoniebieski, niektóre żółtawe - tego nie przewalczysz.

Pozostaje lokalna korekta, albo po prostu zrób w takich sytuacjach czarno-białe.

To jest bardzo trafny trop. Pomijając zafarby z poszczególnych rodzajów żarówek/świetlowek/ledów itd. te źródła światła nie dają pełnego widma światła białego dlatego czasami tylko wybrane kolory się rozjeżdżają. Najgorsze są tanie, najczęściej chińskie led-y. Rozwiązanie to korekty lokalne. Bardzo polecam też wypróbowanie triala capture one pro7.
Trochę dziwne, że jest duża różnica miedzy mkII i mkIII. Sam używam tego pierwszego i wiem, że ustawienie samego WB nie jest wystarczające przy oświetleniu z dziwnych żarówek;)

blackninja
19-12-2013, 00:06
Sęk w tym, że podałem tu przykład zdjecia przy świetle sztucznym a problem nie dotyczy tylko takiego. Generalnie moja puszka leci w zielenie w cieniach i półcieniach. Kolory są zupełnie inne niż w 5D2, zawsze i wszędzie. Tyle, że świetle naturalnym jest to łatwiejsze do skorygowania.

jan pawlak
19-12-2013, 14:01
Obraz jest skorygowany w sposób jaki opisujesz, na dodatek sporfilowany CK. Większa ingerencja powoduje zabarwienie skóry na kolor człowieka, który zamiast do filiżanki, wylał sobie wrzątek na twarz.

Czy taki sam efekt masz gdy "wywołujesz" RAW np. w DPP, LR (i w ACR) ?
Czy w DPP przeprowadzasz pełną korekcję w zakładce LENS i czy prawidłowo podstawia do korekcji 5D3+ obiektyw?

jp

madc0w
19-12-2013, 23:03
Jakiego profilu ACR używasz do wywoływania obu zdjęć?
Na pewno tego samego? Np. adobe standard? Czy może któraś z puszek ma inny profil ACR?

GoOrange
20-12-2013, 00:10
Może po prostu udostępnij jakieś RAW-y?