Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : tryb manualny

parmezan
12-11-2013, 12:16
Dzień dobry,

przeczytałam wątek "Ciemne zdjęcia", ale niestety nie znalazłam tam odpowiedzi na moje niepowodzenia z trybem manualnym. Dopiero zaczynam... i póki co automat ZAWSZE robi zdjęcia lepsze niż jakiekolwiek moje próby na manualu... Jestem totalnym laikiem. Znam podstawową zasadę, że jeśli kreseczka jest pośrodku podziałki, to powinno wyjść w miarę dobre zdjęcie, ale mnie ciągle wychodzą totalnie ciemne zdjęcia. Na manualu nigdy jeszcze nie udało mi się zrobić "w miarę poprawnego zdjęcia".

Chciałbym pokazać Wam 2 zdjęcia:

1. zrobiłam na automacie, aparat pokazał czas 1/60, f4, ISO 200 (kreseczki na podziałce znalazły sie po minusowej prawej stronie)
2. zrobiłam na manualu ustawiając powyższe wartości (kreseczka znalazła się dokładnie po środku podziałki - czyli "poprawnie", tak?)

Pozostałe parametry przy zdjęciu 1. i 2. były takie same: automat. balans bieli, tryb ostrości, wybor pola ostrosci i pomiar matrycowy.
W obu wypadkach wlaczyla sie lampa, oswietlenie bylo to samo, miejsce mojego siedzenia też...

Dlaczego zatem zdjecie nr 2. nie jest dobre??

(po pierwsze ma dokladnie takie same parametry, po drugie kreseczka jest przeciez ladnie na srodku...(???) )
:(((
i jak to sie przerzucic na manual, gdy automat jest lepszy...:(( cos mi tu nie gra.

Czy ktoś z Was wie, w czym tkwi problem?
Będę wdzięczna za "pierwszą pomoc"... z góry wielkie dzieki!!!

PS. Nie umiem załączyć tych zdjęć. Mam je na pulpicie - tu jest opcja URL, ale nie wiem, co to jest...;/ ojej. W każdym razie zdjęcie nr 1 na automacie ma normalną jasność, a to nr 2 jest ciemne... Jeszcze popracuję nad załączeniem tych zdjęć...

maciek12ss
12-11-2013, 12:43
Jaki masz model aparatu? sprawdź też jak masz ustawioną lampę błyskową ? Czy masz włączoną korektę ekspozycji lampy ?

ol0lo
12-11-2013, 13:04