Zobacz pełną wersję : obiektyw do Canon 70D do filmów i zdjęć
Witam,
jestem tu nowy, a fotografowaniem zajmuję się od niedawna.
Dawniej kręciłem filmy i klipy kamerą. Mój sprzęt to Canon 350 D z C 18 - 55 kit, C 28- 55 kit oraz kamera video Sony Digital 8 standard PAL.
Chciałbym kupić Canona 70D, ale nie wiem jaki obiektyw wybrać?
Moje priorytety to:
jakość obrazka (stałego i ruchomego), różnorodność ujęć, ładne rozmycie przy małej głębi ostrości.
Określiłbym siebie jako zaawansowanego amatora. A stosunek potrzeb foto / video to 50 / 50.
Z racji ograniczonego budżetu zastanawiam się nad wyborem między:
Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS STM - (świetny autofokus, stabilizacja, bardzo dobry zakres zoom, ale ciemny)
- Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS HSM - (dobre światło -głębia ostrości)
- Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM
Sigma C 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM - (nie wiem który lepszy)
(dobry zakres zoom, niezłe światło, fajne macro)
- Tamron AF 18-270 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD - (świetny zakres zoom i stabilizacja, słabe światło)
Jako że budżet oscyluje w granicach 2 000 zł to mógłbym jeszcze spróbować pokusić się o:
- Canon 24-105 mm F4 L IS USM.
... A może jeszcze coś innego?...
Do czego potrzebuję:
- kręcenie filmów promocyjnych szkoły, w której pracuję,
- kręcenie filmów promocyjnych, tutoriali, klipów dla klubu sportowego, w którym pracuję.
- zdjęcia z okolicznościowych imprez wyżej wymienionych instytucji,
- zdjęcia z wakacji i różnych okoliczności rodzinnych.
- Ponadto lubię fotografię macro.
Stawiam na kreatywność i lubię się uczyć technik, aby zdjęcia i filmy wyglądały artystycznie i zawodowo.
Wiem, że do moich wymagań potrzebna jest niezła szklarnia, ale nie jestem zawodowcem i nie mam na to wielkiego budżetu.
Zwracam się do was z prośbą o poradę:
Co wy, wybralibyście do moich zastosowań przy tym budżecie (~2000 - 2500 zł). Najlepiej jeden bo w wielu sytuacjach nie ma czasu na zmianę szkła.
RobertON
09-11-2013, 01:43