PDA

Zobacz pełną wersję : Jakie szkło do filmów na 5D Mark III dla początkującego

z-x
26-10-2013, 18:17
Hej,
Jestem amatorem jeśli chodzi o fotografię, ale zamierzam rzucić się na głęboką wodę i nabyć Mark III. Nie chcę żebyście mi odradzali i mówili, że po co mi to skoro dopiero zaczynam.

Oprócz standardowego robienia zdjęć potrzebuję czegoś do filmów, bo to jedno z moich ulubionych zajęć ostatnio. Nie potrafię jednak dobrać sobie obiektywu. Wiem, że potrzebuję czegoś w miarę jasnego, bo planuje scenerie wieczorową porą. Nie jestem pewien czy potrzebuję zooma. Tzn. na pewno byłoby łatwiej w niektórych sytuacjach, ale jednocześnie najczęściej jestem w stanie zaplanować kadr na tyle, że spokojnie powinienem poradzić sobie stałką. Więc jasna-i-dobra-stałka > ciemniejszy-zoom. Doradźcie mi proszę od czego zacząć budowanie arsenału pod 5D Mark III z takimi, dość ogólnymi, wymaganiami.

igor58
26-10-2013, 18:34
a może Canonna początek 40/2.8 - mały lekki, ostry
światła nie potrzebujesz, bo Tw. puszka ma świetne wys. iso

Adam71
26-10-2013, 19:41
Kupi puszkę za 10 000 zł i szkło za 800 zł ... Powodzenia . Do filmów to starczy 100D i 40 STM. A do MK III i filmowania to polecam manualne Zeissy - jest wybór ogniskowych .

igor58
26-10-2013, 19:55
za 750, gwoli ścisłości
a może kolega nie lubi ostrzyć nanualnie, a może wykosztował się na puszkę i chce coś budżetowego?
od razu zajsy...

tomfoot
26-10-2013, 20:13
Canon 35 f/2 IS

adawro
26-10-2013, 23:03
Jestem amatorem jeśli chodzi o fotografię, ale zamierzam rzucić się na głęboką wodę i nabyć Mark III. Nie chcę żebyście mi odradzali i mówili, że po co mi to skoro dopiero zaczynam.

Ja tam nic nie odradzam, po co się ograniczać. Przynajmniej unikniesz problemu typu "a mogłem od razu kupić lepszą puszkę".
Powiedz tylko jaki budżet masz to coś dobierzemy, a tak to przecie wróżki nie jesteśmy.

maviozo
26-10-2013, 23:21