PDA

Zobacz pełną wersję : Dylemat 420EX lub 430EX...



mirhon
07-03-2006, 16:41
Przeczytałem wszystko (chyba) na tym i innych forach i nadal nie jestem przekonany czy jako amator mam wydać te 300 więcej na 430ex do mojego 350d.
Przeboleje brak trybu manual w 420 (zdam się na automatkę) i brak dopasowania do wielkości matrycy...a FEC mam w body i jedne co mnie niepokoi to brak przekazywania info o temperaturze światła. Czy w przypadku gdy odbijamy światło od sufitu/ściany ten brak przekazywania ma duże znaczenie? Albo inaczej czy 430 lepiej się sprawdzi w takich warunkach? Dodam jeszcze że robię zawsze w RAW i wiem że mogę ręcznie korygować WB... tylko nie wiem czy te przekazywane z lampy info o WB będą ok (oszczędzi to trochę czasu przy obróbce RAW).
Dodam jeszcze że LCD (430ex) mnie aż tak nie podnieca :-)

akustyk
07-03-2006, 16:52
ja kupilem 420EX. ze wzgledow finansowych, ale tez po przejrzeniu specyfikacji wyszlo mi, ze 420EX spokojnie starczy. czesc zaoszczedzonej kasy zagospodarowalem na Omnibounce'a, a reszte odlozylem na polke :)

KuchateK
07-03-2006, 16:53
W sprawie informacji o temperaturze:
http://canon-board.info/showpost.php?p=96318&postcount=29

A jesli chodzi o wybor to lepsza 420'stka z jakas nakladka jak gola 430'stka.

gwozdzt
07-03-2006, 18:09
Sam niedawno przerabiałem ten temat przy okazji zmiany lampy z 380EX na 4_0EX. U swojej 380-tki nie mogłem dłużej znieść braku możliwości obrotu głowicy i zdecydowałem sie ostatecznie na 430EX, bo doszedłem do wniosku, ze nie będę zamieniał jednej starej lampy (380EX) na drugi stary model (420EX).
Z wniosków pamiętam takie:
- jesli posiadasz 420EX to zmieniać na 430EX nie warto,
- jeśli kupujesz pierwszą, to lepiej od razu 430EX.

Z kolei niedawno w korespondencji na PM z jednym z kolegów doszedłem zaś do takich wniosków:
"Najtańszy w miarę sensowny wybór to 380EX. Zbyt gorąco jednak nie będę jej polecał, bo sam niedawno sprzedałem. Powodem był brak możliwości obrotu głowicy.