Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wybór pierwszej lampy błyskowej



canone
01-10-2013, 13:28
Cześć. Chciałbym was prosić o pomoc w wyborze lampy błyskowej do swojego Canona. Wstępnie wybrałem już tę skapiec.pl/site/cat/53/comp/357909
Podobno jest ok. Czy rzeczywiście? Możecie coś więcej powiedzieć na temat tej lampy?

maciek12ss
01-10-2013, 13:37
http://www.canon-board.info/lampy-blyskowe-54/430-ex-ii-czy-wystarczyz-92108/
http://www.canon-board.info/lampy-blyskowe-54/canon-430ex-ii-czy-yongnuo-yn-568ex-90640/
2 sekundy szukania....

--- Kolejny post ---

w 5 minut znajdziesz tyle że nie przeczytasz w dzień.

Bangi
01-10-2013, 15:53
Mam 430 EX II, kupiłem jakiś czas temu jaką pierwszą (i pewnie już jedyną lampę) - jest OK :)
Na moje amatorskie wymagania w pełni wystarcza.

Makudonarudo
01-10-2013, 17:02
Z lampami jest trochę głupio ponieważ najtańsza w miarę dobra jest już bardzo droga. A potem wystarczy uzbierać jeszcze parę groszy i kupić coś mocniejszego.
Tu też z drugiej strony nie ma rozróżnienia - kit,obiektyw średniej klasy i elka. Tu najtańsza lampa jest za około 800 a najdroższa za około 1500.
Ja swojego czasu w ten sposób zakupiłem 550. Mocy nigdy za wiele a jak mówiłem w tym segmencie różnice w cenach nie są tak masakrujące jak 70-200 4 vs 70-400 4 IS.

nalepek
07-10-2013, 10:07
Moją pierwszą była akurat 580ex II, ale to cenowo jest trochę drożej. Obecnie mam 430exii jako drugą. Zadowolony jestem, nigdy mnie nie zawiodły :D

Pozatym dużo zależy od tego do czego chcesz ją wykorzystać :)

pingwin
23-06-2015, 12:38
Witam! w wakacje ma okazje wyjechać do UK, i myślę o zakupie lampy błyskowej na Amazonie bądź ebay.Wybór na razie padło na YN 600EX-RT.Nieco tylko droższa od YN 568EX II, no i sporo taniej niż u nas na np. allerogo.Focenia z lampą będę się dopiero uczył,dotychczas tylko pop-up...Wiem z grubsza jakie będę miał możliwości z taka lampą na body,w reporterce itp.Chciałbym się dowiedzieć o możliwości wykorzystania w małym, amatorski, domowym studio,jakiś portret,namiot bezcieniowy(już mam własnej roboty)>tego typu lampa plus wbudowana,body 450D, chodzi mi o możliwości wyzwalania lampy odłączonej od body,o dokładnie o jak najtańsze rozwiązanie, niekoniecznie bezprzewodowe.Czy lampa z mojego body może wyzwalać tą zewnętrzną przez fotocelę? jeśli nie to jakieś wężyki, chociaż 450D nie posiada złącza PC.Zmiana puszki na razie nie wchodzi w grę, w jakieś,raczej dalszej przyszłości, na razie marzy się 70D.

r_m
23-06-2015, 15:36
Kupując w polskim sklepie masz polską rękojmię i gwarancję, kupując "daleko" serwis też jest daleko. Czasem to może być warte wyższej ceny ;)

Najtańsze rozwiązanie to kabel z dwoma kostkami, jedną zakładasz na aparat, w druga wsuwasz lampę, tylko nie jest to zbyt wygodne i może się okazać najdroższe, jeśli szarpniesz i lampa się rozbije. Kabel może być"zwykły", który przeniesie tylko sygnał wyzwolenia (moc lampy ustawiasz ręcznie, na lampie), albo "ETTL" (są chyba nawet 5m), wtedy lampa może pracować albo jako manualna albo ETTL (automatycznie dobierając moc błysku), i możesz nią sterować z menu aparatu.
Do zabawy w studio pomyślisz o drugiej lampie, dlatego lepiej znaleźć rozwiązanie "rozwojowe" - jeśli ma być "mniej drogo", sprawdź wyzwalacze radiowe "YN 603C II", jeden na aparat, na drugi założysz tą 600ex-rt (wiem, głupota wg niektórych - bo 600ex-rt ma wbudowane radio, dlatego może warto zejść "oczko niżej" i wybrać 568exII?). Potem, gdy będziesz potrzebował kolejnej "zdalnej" lampy dokupisz YN 560 IV która ma wbudowane radio zgodne z tym wyzwalaczami 603.

pingwin
24-06-2015, 11:50
Kupując w polskim sklepie masz polską rękojmię i gwarancję, kupując "daleko" serwis też jest daleko. Czasem to może być warte wyższej ceny ;)
No tak ale jedna różnice w cenie są naprawdę spore, lampy systemowe odpadają całkowicie, a ta o której pisze u nas wychodzi ok. 750zł a tam ok.500zł. między tą a YN568EX II z kolei jest ok. 150zł różnicy dlatego myślę o nowszej.




Do zabawy w studio pomyślisz o drugiej lampie, dlatego lepiej znaleźć rozwiązanie "rozwojowe" - jeśli ma być "mniej drogo", sprawdź wyzwalacze radiowe "YN 603C II", jeden na aparat, na drugi założysz tą 600ex-rt (wiem, głupota wg niektórych - bo 600ex-rt ma wbudowane radio, dlatego może warto zejść "oczko niżej" i wybrać 568exII?). Potem, gdy będziesz potrzebował kolejnej "zdalnej" lampy dokupisz YN 560 IV która ma wbudowane radio zgodne z tym wyzwalaczami 603.
Dlaczego,skoro ta 600ex-rt ma wbudowany odbiornik, to musiał bym jeszcze dodatkowy dokładać,bo tego za bardzo nie rozumiem?nie wystarczy coś na aparacie? i gdybym z czasem dokupił druga taką samą?bo wiem ze w studio to raczej dwie to minimum.Tylko dlaczego nie jest możliwe takie rozwiązanie z dwoma yn600ex-rt i do nich jakieś wyzwalacze?Tylko pytanie,czy możliwe jest,biorąc pod uwagę yn600ex-rt i C450D że (zupełnie teoretycznie,pomijają to czy to ma jakikolwiek sens) np. zewnętrzną stawiam gdzieś z boku lub naprzeciwko aparatu, i błyskam z wbudowanie która przez fotocelę wyzwala zewnętrzną? jeśli nie to czy będzie taka możliwość przez kostkę i wężyk,żeby właśnie błysnąć jednocześnie wbudowaną i zewnętrzną?

Przemek_PC
24-06-2015, 12:19
Do studia to lampy studyjne a nie reporterskie. Do zabawy w studio na poczatek moga byc ale jak zaczniesz kupowac adaptery na mocowanie bowens, dodawac swiatlo modelujace, w plataninie ladowarek ladowac niezliczone ilosci akumulatorkow to stwierdzisz to co napisalem w pierwszym zdaniu. Dlaczego przekreslasz lampy Canona? Uzywana 580EX II moim zdaniem to lepszy zakup niz nowa YN. Zbyt wielu znam fotografow, ktorzy po zachlysnieciu sie niska cena YN wrocili do Canona. Glowne powody to przegrzewanie sie lamp i pradozernosc.

zdebik
24-06-2015, 12:24
YN600 EX RT bedzie dzialala z 450D?

r_m
24-06-2015, 12:55
Dlaczego,skoro ta 600ex-rt ma wbudowany odbiornik, to musiał bym jeszcze dodatkowy dokładać,bo tego za bardzo nie rozumiem?nie wystarczy coś na aparacie?
Poprawka: doczytałem, ten sposób o którym pisałem nie zadziała.
Tak, wystarczy coś na aparacie, i to coś nazywa się "Yongnuo ST-E3-RT" (i nie jest tanie).


Tylko pytanie,czy możliwe jest,biorąc pod uwagę yn600ex-rt i C450D że (zupełnie teoretycznie,pomijają to czy to ma jakikolwiek sens) np. zewnętrzną stawiam gdzieś z boku lub naprzeciwko aparatu, i błyskam z wbudowanie która przez fotocelę wyzwala zewnętrzną?
Błysk lampy wbudowanej będzie widoczny na zdjęciu, prawdopodobnie nawet jeśli odbijesz jej błysk w bok lub w górę. Lampa wbudowana błyśnie dość mocno, bo w Twoim aparacie może pracować tylko jako "automatyczna" tzn. w ETTL. Zrobi błysk pomiarowy, ustali, że nie wróciło do niej prawie nic, i przy naświetlaniu zdjęcia błyśnie pełną mocą, dokładając coś od siebie do tego, co ręcznie ustawisz na tej zdalnej lampie (lampa zdalna w M, wyzwalanie przez fotocelę z eliminacją przedbłysku nazywa się chyba "S2").

pingwin
24-06-2015, 13:04
YN600 EX RT bedzie dzialala z 450D?

A dlaczego miała by nie działać?
Wyczytałem coś takiego.
"Hot-shoe mode support: 1Dx, 1Ds III, 1D III, 5DIII, 5DII, 6D, 7D, 70D, 60D, 50D, 40D, 700D/T5i, 650D/T4i, 600D/T3i, 550D/T2i, 500D/T1i, 450D/Xsi, 1100D, 1000D"

--- Kolejny post ---

zdebik
24-06-2015, 13:05
Czasem z chinczykami sa problemy na starszych aparatach. Ostatnio bawilem sie yn600 i canon to nie byl. Ale ogolnie dobre wrazenia.

pingwin
24-06-2015, 13:08
Do studia to lampy studyjne a nie reporterskie. Do zabawy w studio na poczatek moga byc ale jak zaczniesz kupowac adaptery na mocowanie bowens, dodawac swiatlo modelujace, w plataninie ladowarek ladowac niezliczone ilosci akumulatorkow to stwierdzisz to co napisalem w pierwszym zdaniu. Dlaczego przekreslasz lampy Canona? Uzywana 580EX II moim zdaniem to lepszy zakup niz nowa YN. Zbyt wielu znam fotografow, ktorzy po zachlysnieciu sie niska cena YN wrocili do Canona. Glowne powody to przegrzewanie sie lamp i pradozernosc.

Własnie chodzi bardziej o zabawę w studio niż coś poważniejszego.Canona przekreślam tylko nowe,te są poza zasięgiem cenowo.A używki to już czy u nas czy gdziekolwiek to zbliżone ceny.

--- Kolejny post ---

[QUOTE=r_m;1286149]Dlaczego,skoro ta 600ex-rt ma wbudowany odbiornik, to musiał bym jeszcze dodatkowy dokładać,bo tego za bardzo nie rozumiem?nie wystarczy coś na aparacie?
Poprawka: doczytałem, ten sposób o którym pisałem nie zadziała.
Tak, wystarczy coś na aparacie, i to coś nazywa się "Yongnuo ST-E3-RT" (i nie jest tanie).

Własnie o coś takiego mi chodzi, a jakby ograniczać wtedy błysk wbudowanej jakimiś modyfikatorami?

Przemek_PC
24-06-2015, 13:43
Korekta blysku wbudowanej na -2EV, aparat w manualu z ISO 100 i przyslona f8, odleglosc od obiektu 4-5m i nie powinno byc widac jej blysku na zdjeciu w razacym stopniu o ile w ogole bedzie ja widac. Ogolnie chodzi o to zeby lampy wyzwalane byly blisko obiektu i swiecily duza moca a wbudowana daleko od obiektu z maksymalna korekta na minus.

r_m
24-06-2015, 15:16
Jeśli używasz sterownika radiowego (ST-E3) to nie ma żadnego błysku, a jeśli chcesz wyzwalać błyskiem wbudowanej, to jak pisał Przemek_PC, korekta mocy lampy wbudowanej na minus, i ustawić kilka cm przed jej palnikiem coś, co będzie odbijało jej światło w inną stronę, niż do przodu.

pingwin
24-06-2015, 20:20
Czyli jednak jakoś to możliwe.Zdaję sobie sprawę że to taka trochę "sztuka dla sztuki" ale na początek, jako rozwiązanie wybitnie niskobudżetowe może się sprawdzić.

r_m
24-06-2015, 21:32
Tak, może, ale z naciskiem na "być może" - ten odbity od ścian błysk musi być na tyle silny, aby wyzwolić lampę.

Przemek_PC
24-06-2015, 21:48
A te lampy nie posiadaja gniazdka synchronizacji? Jesli tak to kupijesz kabelek za kilkanascie zlotych, kostke na sanki bo C450D gniazdka nie posiada i to rozwiazuje problem. Jedna lampa wyzwalana przewodem pozostale fotocela i wbudowana lampa niepotrzebna.

pingwin
24-06-2015, 22:12
A te lampy nie posiadaja gniazdka synchronizacji? Jesli tak to kupijesz kabelek za kilkanascie zlotych, kostke na sanki bo C450D gniazdka nie posiada i to rozwiazuje problem. Jedna lampa wyzwalana przewodem pozostale fotocela i wbudowana lampa niepotrzebna.


Tak,tak to już wiem, ale szukam wiedzy o innych ewentualnych owiązaniach. A na co zwracać uwagę przy szukani takiego kabelka i kostek?

Przemek_PC
24-06-2015, 22:55
Kabelek to nic nadzwyczajnego, no moze niech ma te 5 metrow. A kostka? Niech pasuje do Canona a nie do Sony i to tyle w tym temacie.

pingwin
25-06-2015, 09:46
Kabelek to nic nadzwyczajnego, no moze niech ma te 5 metrow. A kostka? Niech pasuje do Canona a nie do Sony i to tyle w tym temacie.
To kabelek "zwykły:, a jeśli taki TTL to już jest taki jakby z kostką 2 w 1?

r_m
25-06-2015, 10:49
Ma "kostki" po obu stronach, jedna do wsunięcia w aparat, druga na którą zakładasz lampę.
Google "kabel ttl Canon" i zobaczysz jak to wygląda.

Przemek_PC
25-06-2015, 12:22
Nie TTL tylko zwykle synchro zwane PC. TTL do Canona bedzie 10x drozszy od PC a i tak przeciez lampy w manualu beda pracowac.

pingwin
25-06-2015, 13:05
Nie TTL tylko zwykle synchro zwane PC. TTL do Canona bedzie 10x drozszy od PC a i tak przeciez lampy w manualu beda pracowac.

A dlaczego tylko manual?

Przemek_PC
25-06-2015, 13:19
Bo w manualu TY masz kontrole nad swiatlem a nie algorytm zapisany w aparacie przez skosnookiego inzyniera, ktory moze miec zupelnie inny gust niz TY jesli chodzi o oswietlenie.

pingwin
25-06-2015, 13:37
Bo w manualu TY masz kontrole nad swiatlem a nie algorytm zapisany w aparacie przez skosnookiego inzyniera, ktory moze miec zupelnie inny gust niz TY jesli chodzi o oswietlenie.

Rozumiem,tylko w pierwszej chwili zrozumiałem że chodzi o stronę czysto techniczną, ze to nie będzie działać.

Przemek_PC
25-06-2015, 13:45
Na pewno bedzialac dzialac lepiej jesli swiadomie bedziesz operowal swiatlem. To nie jest wiedza tajemna a efekty widac od razu na wyswietlaczu. Tylko nie rzucaj sie od razu na trzy lampy. Zacznij od jednej z parasolka, przecwicz standardowe schematy oswietlania, ooznaj zaleznosci miedzy odlegloscia lampy od obiektu a moca blysku, sprawdz jaki wplyw na cienie ma odleglosc i rozmiar zrodla swiatla. To bedzie twoje swiatlo kluczowe. Z czasem dodasz wypelnienie i kontre ale wtedy zaczniesz juz myslec o lampach studyjnych i modyfikatorach do nich bo to jednak duzo wieksze mozliwosci a i praca przyjemniejsza. Dlatego na poczatek jak najmniejszym kosztem jedna lampa, statyw, parasolka, zwykly kabel pc. Jako wypelnienie moze sluzyc blenda, ktora i tak sie w plenerze przyda. Mozesz tez rozwazyc kupno YN460 i nie placic za zbedny moim zdaniem ttl w slave-ach.

pingwin
25-06-2015, 13:58
Na pewno bedzialac dzialac lepiej jesli swiadomie bedziesz operowal swiatlem. To nie jest wiedza tajemna a efekty widac od razu na wyswietlaczu. Tylko nie rzucaj sie od razu na trzy lampy. Zacznij od jednej z parasolka, przecwicz standardowe schematy oswietlania, ooznaj zaleznosci miedzy odlegloscia lampy od obiektu a moca blysku, sprawdz jaki wplyw na cienie ma odleglosc i rozmiar zrodla swiatla. To bedzie twoje swiatlo kluczowe. Z czasem dodasz wypelnienie i kontre ale wtedy zaczniesz juz myslec o lampach studyjnych i modyfikatorach do nich bo to jednak duzo wieksze mozliwosci a i praca przyjemniejsza. Dlatego na poczatek jak najmniejszym kosztem jedna lampa, statyw, parasolka, zwykly kabel pc. Jako wypelnienie moze sluzyc blenda, ktora i tak sie w plenerze przyda. Mozesz tez rozwazyc kupno YN460 i nie placic za zbedny moim zdaniem ttl w slave-ach.

I to jest dobry plan i tego będę się trzymał !!! dzięki!!!

Mam tez własnej roboty namiot bezcieniowy, czy dysponując chwilowo tylko jedną reporterską oraz wbudowaną można to jakoś w miarę sensownie wykorzystać do zdjęć przedmiotów? głównie ręcznie robione kartki okolicznościowe tzw.scrapbooking, dzieła Żonki!;-) ale nie tylko.

pingwin
02-07-2015, 20:58
Posiadam coś takiego,Pilot radiowy TWIN1 R3-UT i odbiornik TWIN1 R4-RU, do wyzwalania migawki kupiłem,czy to też może służyć do wyzwalania lampy np. YN600EX-RT?

GalaktycznyMuczaczo
03-07-2015, 00:39
Posiadam coś takiego,Pilot radiowy TWIN1 R3-UT i odbiornik TWIN1 R4-RU, do wyzwalania migawki kupiłem,czy to też może służyć do wyzwalania lampy np. YN600EX-RT?

nie, niewyzwoli ci to lampy aby wyzwolić lampe bezprzewodowo z aparatu musisz mieć wyzwalacz radiowy np. Wyzwalacz radiowy YONGNUO YN-622C do Canon E-TTL (4944713903) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/wyzwalacz-radiowy-yongnuo-yn-622c-do-canon-e-ttl-i4944713903.html)
tani i ma fajne specsy

pingwin
03-07-2015, 09:01
nie, niewyzwoli ci to lampy aby wyzwolić lampe bezprzewodowo z aparatu musisz mieć wyzwalacz radiowy np. Wyzwalacz radiowy YONGNUO YN-622C do Canon E-TTL (4944713903) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/wyzwalacz-radiowy-yongnuo-yn-622c-do-canon-e-ttl-i4944713903.html)
tani i ma fajne specsy

Czyli jeden taki na sanki w aparacie i wystarczy do jednej np. YN600EX-RT? a potem jakby ewe. rozbudowywać to wystarczy każda lampa z trybem slave?

zdebik
03-07-2015, 12:52
Do yn600ex-rt potrzebujesz yn-e3-rt

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

ukasus
08-01-2020, 23:17
Nigdzie nie mogę tego znaleźć. Czy lampą Canon 600ex-rt na sankach 6d, wyzwole lampy podłączone pod yongnuo rf-603c ii?

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

zdebik
09-01-2020, 16:55
RT wyzawla RT innych nie zapali.

uosiek1
10-01-2020, 12:23
RF-603 pracuje w systemie 560. Odpalisz go z innego RF-603, RF-605, sterownikiem 560TX lub lampą YN 560IV. Pewnie niektórymi innymi lampami YN też, ale trzeba sprawdzić ich kompatybilność w instrukcji.