PDA

Zobacz pełną wersję : Jaka to jest technika obróbki zdjęcia?



stojcio
25-09-2013, 15:54
Szanowni forumowicze, od jakiegoś czasu nurtuje mnie pytanie, jaka to jest technika obróbki zdjęcia?
Podpieram się demotywatorami, bo tam najłatwiej na to trafić, a kiedy trzeba to nie można nic innego znaleźć. Czy to jest cross?



https://canon-board.info/imgimported/2013/09/1380044684_uv8vom_600-1.jpg
źródło (http://img2.demotywatoryfb.pl//uploads/201309/1380044684_uv8vom_600.jpg)


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://lswb.demotywatory.pl//uploads/201309/1380065921_dp8i8n_600.jpg)

mk
25-09-2013, 16:22
Mi to wygląda na cross process...

strideer
25-09-2013, 16:44
Obróbka hipsterska. Sprawdź sobie filterki Totally Rad, najpewniej znajdziesz tam gotowce.

homesicalien
25-09-2013, 17:49
Akcje T.Rad albo po prostu Nik Color Efex. Nawet split toning w LR może służyć jako proste narzędzie do takich efektów.

strideer
25-09-2013, 17:56
Jeszcze szybciej i taniej krzywymi i selektywnym kolorem, ale obawiam się, że pytającemu chodzi o najprostszą metodę :-)

homesicalien
25-09-2013, 18:38
Jeśli ktoś zna i chce mu się wrzucić linka, chętnie zobacze jakiś wartościowy tutorial jak krzywymi uzyskać takie efekty i w ogóle jak panować nad kolorem za ich pomocą. Przeoczyłem ten etap edukacji..

maviozo
25-09-2013, 19:41
Proszę bardzo:

https://canon-board.info/imgimported/2013/09/Y4st55A-1.jpg
źródło (http://i.imgur.com/Y4st55A.jpg)
Krzywa niebieska od początku jest "podniesiona" ale nie kończy się w szczycie, pozostałe (R i G) odwrotnie.

jinks
25-09-2013, 20:02
Na youtube znajdziesz sporo tutoriali po angielsku. wpisuj:color toning, vintage look, itp. najprościej do tego wykorzystać levels, curves lub gradient map. Jeśli chcesz naśladować jakiś konkretny wygląd obróbkowy przyjrzyj się w jakim kolorze są czernie a w jakim światła i ustaw takie kolory w narzędziu gradient map. Warto też poczytać lub obejrzeć coś o kolorach dopełniających żeby lepiej dobrać to w jaki sposób "zabarwisz" światła lub cienie tak żeby lepiej podkreślić kolory głównego tematu.
Mój znajomy obrabia wszystkie swoje zdjęcia w takiej stylistyce korzystając z presetów w lightroomie. Jestem pewien, że za kilka lat będzie tego żałował. Fajnie przygotować kilka zdjęć w taki sposób, ale odradzam budowanie swojego stylu tylko wokół takiej stylistyki. Może to skrajny przykład, ale kiedyś odsaturowanie całego zdjęcia i pozostawienie jakiegoś elementu kolorowym też wydawało się fajne a dziś...wiadomo;) Najtrudniejsza jest tak na prawdę obróbka w zwykłym, klasycznym kolorze. Już podczas fotografowania trzeba zadbać o to jakie kolory się pojawią na zdjęciu:)

homesicalien
25-09-2013, 20:50
Proszę bardzo:
http://i.imgur.com/Y4st55A.jpg
Krzywa niebieska od początku jest "podniesiona" ale nie kończy się w szczycie, pozostałe (R i G) odwrotnie.

:o

Czad

homesicalien
25-09-2013, 21:00
Na youtube znajdziesz sporo tutoriali po angielsku. wpisuj:color toning, vintage look, itp. najprościej do tego wykorzystać levels, curves lub gradient map. Jeśli chcesz naśladować jakiś konkretny wygląd obróbkowy przyjrzyj się w jakim kolorze są czernie a w jakim światła i ustaw takie kolory w narzędziu gradient map. Warto też poczytać lub obejrzeć coś o kolorach dopełniających żeby lepiej dobrać to w jaki sposób "zabarwisz" światła lub cienie tak żeby lepiej podkreślić kolory głównego tematu.
Mój znajomy obrabia wszystkie swoje zdjęcia w takiej stylistyce korzystając z presetów w lightroomie. Jestem pewien, że za kilka lat będzie tego żałował. Fajnie przygotować kilka zdjęć w taki sposób, ale odradzam budowanie swojego stylu tylko wokół takiej stylistyki. Może to skrajny przykład, ale kiedyś odsaturowanie całego zdjęcia i pozostawienie jakiegoś elementu kolorowym też wydawało się fajne a dziś...wiadomo;) Najtrudniejsza jest tak na prawdę obróbka w zwykłym, klasycznym kolorze. Już podczas fotografowania trzeba zadbać o to jakie kolory się pojawią na zdjęciu:)

Po części się zgadzam, że prawdziwą sztuką i optymalnym rozwiązaniem sprawdzającym się na dłuższą metę jeśli chodzi o kolorystyke zdjęc jest uzyskanie efektów naturalnych i neutralnych.
Jednak nie mówiłbym, że nie ma pewnych oryginalnych metod (dających też oryginalne efekty), które przynoszą zadowolenie fotografa i oglądaczy i nie nudzą się, a nawet wręcz przeciwnie. Mój znajomy latami szukał sposobów, by otrzymać kolorystykę klasycznego negatywu kolorowego. Mam wrażenie, że w końcu jest zadowolony z efektów. A są one takie, że zdjęcie zyskuje z każdym spojrzeniem, a kolory i specyficzny kontrast nie odwracają uwagi, ale pozwalają się cieszyć każdym dobrym kadrem bardziej, skupić się na samej kompozycji. Po wróceniu do zdjęcia SOOC można odnieść wrażenie, że ma ono wulgarne, bazarowe kolory niczym kompakt cyfrowy.
Moje ostatnie próby z VSCO przynoszą podobne efekty, jednak tylko przy niektórych zdjęciach.

jellyeater
26-09-2013, 08:19
Może to skrajny przykład, ale kiedyś odsaturowanie całego zdjęcia i pozostawienie jakiegoś elementu kolorowym też wydawało się fajne a dziś...wiadomo
Dla mnie to zawsze był fotograficzny obciach. Prymitywne takie.

jinks
27-09-2013, 09:56
Po części się zgadzam, że prawdziwą sztuką i optymalnym rozwiązaniem sprawdzającym się na dłuższą metę jeśli chodzi o kolorystyke zdjęc jest uzyskanie efektów naturalnych i neutralnych.
Jednak nie mówiłbym, że nie ma pewnych oryginalnych metod (dających też oryginalne efekty), które przynoszą zadowolenie fotografa i oglądaczy i nie nudzą się, a nawet wręcz przeciwnie. Mój znajomy latami szukał sposobów, by otrzymać kolorystykę klasycznego negatywu kolorowego. Mam wrażenie, że w końcu jest zadowolony z efektów. A są one takie, że zdjęcie zyskuje z każdym spojrzeniem, a kolory i specyficzny kontrast nie odwracają uwagi, ale pozwalają się cieszyć każdym dobrym kadrem bardziej, skupić się na samej kompozycji. Po wróceniu do zdjęcia SOOC można odnieść wrażenie, że ma ono wulgarne, bazarowe kolory niczym kompakt cyfrowy.
Moje ostatnie próby z VSCO przynoszą podobne efekty, jednak tylko przy niektórych zdjęciach.
Sam też często chętnie sięgam po filtry alienskin emulujące filmy analogowe, ale one nadają po wszystkich korektach tonalnych itd. tylko ostateczny, subtelny "look". Problem jest w tym, że ta "hipsterska" obróbka emuluje tylko popsute filmy, przesadzając z efektem sprania kolorów i zafarbów do tego stopnia, że nawet na tych przeterminowanych filmach nie dało się czegoś takiego uzyskać:) Sam też nie uznaję kolorów SOOC. Uwielbiam różne kolorystyczne subtelności. Preferuję captureone
zamiast ADOBE,bo subtelne różnice w kolorze mają znaczenie:)Taką hipsterską obróbkę też lubię, ale chciałem tylko przestrzec żeby nie ograniczać się tylko do tego. Jeśli wszystkie swoje zdjęcia przygotowujesz w stylu przeterminowany film+cross process+pojechanie vanishem+pojechanie papierem ściernym to za kilka lat możesz żałować, że nie masz "normalnej" wersji. Jeśli ktoś lubi analogowy wygląd warto zainteresować się efektem z klasycznych filmów portra, reala itd. są w pakiecie vasco na pewno a mają klasyczny ponadczasowy wygląd:)

homesicalien
27-09-2013, 10:23
Sam też często chętnie sięgam po filtry alienskin emulujące filmy analogowe, ale one nadają po wszystkich korektach tonalnych itd. tylko ostateczny, subtelny "look". Problem jest w tym, że ta "hipsterska" obróbka emuluje tylko popsute filmy, przesadzając z efektem sprania kolorów i zafarbów do tego stopnia, że nawet na tych przeterminowanych filmach nie dało się czegoś takiego uzyskać:) Sam też nie uznaję kolorów SOOC. Uwielbiam różne kolorystyczne subtelności. Preferuję captureone
zamiast ADOBE,bo subtelne różnice w kolorze mają znaczenie:)Taką hipsterską obróbkę też lubię, ale chciałem tylko przestrzec żeby nie ograniczać się tylko do tego. Jeśli wszystkie swoje zdjęcia przygotowujesz w stylu przeterminowany film+cross process+pojechanie vanishem+pojechanie papierem ściernym to za kilka lat możesz żałować, że nie masz "normalnej" wersji. Jeśli ktoś lubi analogowy wygląd warto zainteresować się efektem z klasycznych filmów portra, reala itd. są w pakiecie vasco na pewno a mają klasyczny ponadczasowy wygląd:)

VSCO ma spory wpływ na look zdjęcia, ale moim zdaniem bardzo dobrze symuluje negatywy, na tyle na ile mam w pamieci skany jakie robiłem choćby z reali 100. Ja głownie używam porty 160 w VSCO. Jednak np. efekt ziarna całkowicie usuwam, bo nie zależy mi na wyglądzie retro. Nie dodaję też skaz, ani innych rzeczy. Chodzi mi jedynie o kontrast i kolory.