Zobacz pełną wersję : Eos 1Ds MKIII vs 1Dx vs Nikon D3X - prośba o pomoc praktyków
marbudzyk
20-09-2013, 16:53
Witam,
mam pytanie do Koleżanek/Kolegów którzy używali/używają dwóch systemów - Canon/Nikon
Moja siostra chce zakupić bardzo dobry sprzęt i zapytała mnie który lepszy zakładając że budżet nie jest ograniczeniem. Interesuje ją lustrzanka z szybkim AF dająca jak najlepszą jakość obrazu.
Przeznaczenie - sejse w studio, zdjęcia na pokazach mody, oraz zdjęcia podróżnicze(ale raczej wyprawowe a nie turystopstryki) - duże powiększenia/wydruki (pow. 120x90cm). Ja osobiście poleciłem jej Eos 1 Ds MkIII + 35/1,4 + 50/1,2 + 85/1,2 + lampa 600EXRT - sam używam takiego zestawu i jestem zadowolony. ALE - nowy do kupienia jest tylko Eos 1Dx a ma 16Mpx vs 21 Mpx Eos 1DsMKIII (nowy trudno dostępny) vs Nikon D3X 24 Mpx.
Ja używam tylko Canona i Leica, z Nikonem nie mam ŻADNEGO doświadczenia. Dlatego pytanie do osób które używają tych dwóch systemów - czy warto kupić Eos 1DX vs Nikon D3X???
Zależy mi wyłącznie na opiniach praktyków, a nie na testach z sieci lub "coś słyszałem".
Dziękuję za pomoc, nie chce wykluczać dla niej systemu Nikona tylko dlatego że się nie znam na nim.
Jeśli było to gdzieś na forum to będe wdzięczny za wskazanie. Szukałem ale nie znalazłem.
Pozdrawiam. Marek
P.S.
Hasselblad odpada - ma być małoobrazkowiec :)
W grę wchodzi tylko sprzęt nowy
dodaj też taki temat na forum nikona, wtedy wysłuchasz opinii z obu stron :)
KrzysiekT
20-09-2013, 21:32
Przeznaczenie - sejse w studio, zdjęcia na pokazach mody, oraz zdjęcia podróżnicze(ale raczej wyprawowe a nie turystopstryki) - duże powiększenia/wydruki (pow. 120x90cm).
W takim przypadku moje skromne doświadczenie coś mi mówi, że D800 było by dobrą maszynką w tej kategorii.
chrislab
20-09-2013, 21:58
obiektywnie to 1Dx jest najlepszy
Proponowałbym D800 lub 5D3
Poniższy zestaw
...35/1,4 + 50/1,2 + 85/1,2 + lampa 600EXRT...
jest, MZ, mało uniwersalny na podróż/wyprawę. Ale to tylko dla moich potrzeb ;)
Janusz_K