Zobacz pełną wersję : obiektyw bez AF
Witam.
Mam problem dotyczący obiektywu "Samyang 35mm f/1.4 AS UMC".
Zastanawiam się nad zakupem tego obiektywu do canona 60d, obiektyw nie posiada AF i tu rodzą się u mnie wątpliwości.
Czy taki obiektyw całkowicie nie będzie się sprawdzał np. na sali tanecznej na weselu. Trudne warunki oświetleniowe, ludzie w ruchu itp.
ps. dodam że nie jestem żadnym fotografem ślubnym, interesuje mnie głównie zastosowanie tego obiektywu
Ten obiektyw po pierwsze, jest słaby optycznie, po drugie praktycznie niemożliwe jest skuteczne ostrzenie manualne z wizjera w cropie bez odpowiedniej matówki, a po trzecie zapomnij o zdjęciach w tańcu na sali weselnej na MF.
Tutaj nawet w większości najlepsze szkła z AF są na progu używalności, a co dopiero manual lol
Daj sobie spokój z tym Samyangiem, już lepiej dobieraj do Sigma 18-35/1.8
Wysłane z HTC One
Da radę pod warunkiem, że:
1. kupisz z innym mocowaniem (np. Nikona) i zastosujesz przejściówkę z dandelionem (ew. można nakleić dandeliona na wersję z bagdnetem EF ale, to już zawsze mniej lub bardziej trwała ingerencja w obiektyw.
2. jednoczesne zastosowanie ML i funkcji focus trap - to naprawdę wiele daje. Zanim człowiek zdąży się zorientować, ze potwierdzenie ostrości już świeci i należałoby przestać ostrzyć to migawka jest wyzwolona - oczywiście przy dłuższych czasach bezwładność układu oko-ręka powoduje, ze w trakcie wyzwalania migawki my jeszcze lekko ostrzymy ale i tak rezultaty są o niebo lepsze niż ostrzenie samym potwierdzeniem ostrości.
--- Kolejny post ---
Da radę pod warunkiem, że:
1. kupisz z innym mocowaniem (np. Nikona) i zastosujesz przejściówkę z dandelionem (ew. można nakleić dandeliona na wersję z bagdnetem EF ale, to już zawsze mniej lub bardziej trwała ingerencja w obiektyw.