PDA

Zobacz pełną wersję : obiektyw bez AF

turnau
12-09-2013, 10:49
Witam.
Mam problem dotyczący obiektywu "Samyang 35mm f/1.4 AS UMC".
Zastanawiam się nad zakupem tego obiektywu do canona 60d, obiektyw nie posiada AF i tu rodzą się u mnie wątpliwości.
Czy taki obiektyw całkowicie nie będzie się sprawdzał np. na sali tanecznej na weselu. Trudne warunki oświetleniowe, ludzie w ruchu itp.
ps. dodam że nie jestem żadnym fotografem ślubnym, interesuje mnie głównie zastosowanie tego obiektywu

BeatX
12-09-2013, 11:36
Ten obiektyw po pierwsze, jest słaby optycznie, po drugie praktycznie niemożliwe jest skuteczne ostrzenie manualne z wizjera w cropie bez odpowiedniej matówki, a po trzecie zapomnij o zdjęciach w tańcu na sali weselnej na MF.
Tutaj nawet w większości najlepsze szkła z AF są na progu używalności, a co dopiero manual lol
Daj sobie spokój z tym Samyangiem, już lepiej dobieraj do Sigma 18-35/1.8

Wysłane z HTC One

Demonos
12-09-2013, 11:38
Da radę pod warunkiem, że:

1. kupisz z innym mocowaniem (np. Nikona) i zastosujesz przejściówkę z dandelionem (ew. można nakleić dandeliona na wersję z bagdnetem EF ale, to już zawsze mniej lub bardziej trwała ingerencja w obiektyw.

2. jednoczesne zastosowanie ML i funkcji focus trap - to naprawdę wiele daje. Zanim człowiek zdąży się zorientować, ze potwierdzenie ostrości już świeci i należałoby przestać ostrzyć to migawka jest wyzwolona - oczywiście przy dłuższych czasach bezwładność układu oko-ręka powoduje, ze w trakcie wyzwalania migawki my jeszcze lekko ostrzymy ale i tak rezultaty są o niebo lepsze niż ostrzenie samym potwierdzeniem ostrości.

--- Kolejny post ---

Da radę pod warunkiem, że:

1. kupisz z innym mocowaniem (np. Nikona) i zastosujesz przejściówkę z dandelionem (ew. można nakleić dandeliona na wersję z bagdnetem EF ale, to już zawsze mniej lub bardziej trwała ingerencja w obiektyw.