Zobacz pełną wersję : Lampa do zdjęć w ciemnym klubie
Witam, jestem kompletnie zielony w temacie dlatego założyłem ten temat. Dostałem propozycje robienia zdjęć na imprezach w jednym z klubów w moim mieście, zdjęcia przede wszystkim robione gościom. Klub jak to klub, różne oświetlenie, z różnych stron, różna temperatura itd... Może jeszcze dodam, że będę strzelał tam 7d (chyba ze zmienię niedługo na 1d3) + sigma 18-35/1.8. Jaka lampa będzie wystarczająca do tego typu zdjęć? Dobrze by było jakby była dość trwała (mało awaryjne) i ''dobra'' na tyle, żeby może starczyła do błyskania też czegoś ambitniejszego. Co do ceny to też nie chciałbym tu zbytnio szaleć i sprzęt powyżej 1000zł zdecydowanie odpada. Nie jestem zwolennikiem tylko 1 firmy (nie mam pojęcia o tym sprzęcie więc trudno abym był zdecydowany tylko na 1 producenta :D). Mam nadzieje, że podeślecie jakieś konkretne propozycje sprzętu ale nie pogardzę też przydatnymi wskazówkami czym się kierować w wyborze.
Sam wpadłem np na:
Nissin Di700
Voeloon V600 (może dorzucić do 760?)
METZ 44 AF-1
ewentualnie używany Canon 580EX ?
Sam robiłem w klubach zdjęcia i lampa byleby miała TTL i każda się nada ; )! Ja bym brał 580EX ; )
GalaktycznyMuczaczo
03-09-2013, 22:02
mysle ze mozesz pomyslec nad uzywanym 580 fajna opcja bo potem jestes w systemie a to troche robi, chociaz z drugiej strony brak reklamacji, a jezeli bedziesz nią tylko walił w klubie to bierz cos nowego z gwarancja, co bys nie wział bedzie spoko, bo to tylko ma dopalać, wazniejsze byś umiał walczyć z tymi wszystkimi światłami obok i łapał dobre kadry, JAKA podkreślam jaka lampa to temat 3-4 planu wiec sie nie martw. Jeżeli masz ograniczony budżet i robisz to dorywczo kup tanio i z nowe i bedzie git :)
czyli teoretycznie na 1 raz wystarczy mi pozyczony canon 430ex ?
Wystarczy aż miło ; )! W klubach nie jest aż tak ciemno jak się myśli ; )! Iso 1000, lampa w górę czasy 1/100 i do bawienia się światłem 1/8 i błysk na drugą kurtynę ; )!