Zobacz pełną wersję : Pierwsza lampa
chandler
10-07-2013, 10:12
Nigdy nie fotografowałem z lampą, zawsze starałem sobie radzić z takim światłem, jakie miałem, ale pomyślałem, że czasami fajnie byłoby coś doświetlić zew. lampą. :)
Mam na myśli przede wszystkim zdjęcia w pomieszczeniach /ludzie, reporterka/
nie mam zbyt dużych wymagań, w temacie lamp generalnie jestem zielony
do tego pomyślałem sobie, żeby pobawić się ew. zakupioną lampą w plenerze przy portretach, poodbijać światło od blendy w celu uzyskania fajniejszych kolorów, ale do tego chyba już pierwsza, lepsza lampa nie wystarczy? :>
blade-mrn
10-07-2013, 10:29
Nic nie wspomniałeś o budżecie a bez tego to ciężko coś będzie dobrać. Jeśli budżet bez ograniczeń to na pewno Speedlite 600EX-RT, jeśli chcesz wydać jedną trzecią tego to ja mogę polecić YongNuo YN-568EX. Z moim 60D działa bardzo dobrze, ma TTL i HSS i chyba nic tańszego nie znajdziesz z TTL który może ci się przydać przy reporterce.
chandler
10-07-2013, 10:39
rzeczywiście, nie wspomniałem o najważniejszej kwestii :D
w ogóle zastanawiałem się, czy nie wziąć jakiejkolwiek - jak najtańszej
jak pisałem, nie jestem koneserem lamp, nie mam pojęcia o pracy z nimi, dopiero chcę się zacząć uczyć je wykorzystywać
główne wymagania, to żeby była wygodna i łatwa w użyciu ;-) no i mobilna, żebym bez problemu mógł sobie wycelować w co chcę, by odbić światło
na allegro widziałem już lampy poniżej 200zł
coś z nimi nie tak?
na allegro widziałem już lampy poniżej 200zł
coś z nimi nie tak?
pewnie są manualne
blade-mrn
10-07-2013, 12:40