Zobacz pełną wersję : [KILLER] Samoloty na wysokości przelotowej - fotografia RNAV
Cześć,
Jak w temacie, jestem Spotterem RNAV i obserwuję oraz fotografuję samoloty na wysokościach przelotowych. Do tego celu używam EOS'a 400D i teleskopu Synta SkyWatcher 1200mm + soczewka Barlowa 2x.
Kilka zdjęć z tego zestawu:
1600pix
A388 Singapore
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imgbox.com/ablO9Ljh)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imgbox.com/acw73Z6R)
1280pix
B773 Vietnam
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/adxKuRfp-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/adxKuRfp)
Pozdrawiam.
Lucky Luck
14-06-2013, 20:42
Wysokości przelotowe czyli ok 10.000 m ?
Zdjęcia super :)
Tak, od 9 000m do nawet 13 000m.
Ps. Vietnam to B772, a nie B773, mała pomyłka
VomitroN
15-06-2013, 03:06
Na jakim montażu stawiasz syntę do spotterki ?
Synte mam na montażu Dobsona, to chyba najlepszy montaż do RNAV.
Baba O'Riley
15-06-2013, 09:34
Jeśli brać pod uwagę wysokość przelotu, na której ustrzeliłeś samoloty to naprawdę piękne. Powiedz jeszcze czy może przy okazji nie robisz fotografii planet czy takim sprzętem jest to w ogóle możliwe? (to mnie bardziej fascynuje)
przy takich zdjeciah ustawia sie kadr na przewidywanej linii przelotu samolotow, czy 'goni' razem z nimi? nie umiem sobie tego nawet wyobrazic :D...
jellyeater
15-06-2013, 11:09
Robi to duże wrażenie. Gratuluję celności. :)
strideer
15-06-2013, 12:24
Super!
Oglądam często foty RNAV na serwisach spotterskich, Twoje robią super wrażanie i są super jakości. Ja tam czasami coś ustrzelę, ale z 300 mm to wiesz co sobie mogę ustrzelić ;)
Zdradź proszę odpowiedź napytanie z postu #8
VomitroN
15-06-2013, 15:29
Mam na Dobsonie 8 calowa Syntę i muszę przyznać, że bardzo ciężko sie nią prowadzi ręcznie za tak szybkim obiektem jak samolot. Żeby mieć udane zdjęcie RNAV, musiałem pożyczać Maksutowa 1200mm na monopodzie. Tak więc szacun. No i ten Barlowx2. Możesz pokazać fotkę tak powstałego zestawu teleskop+barlow+body ?
Powiedz jeszcze czy może przy okazji nie robisz fotografii planet czy takim sprzętem jest to w ogóle możliwe? (to mnie bardziej fascynuje)
Montaż Dobsona nie zbyt się nadaje do astrofotografii, ponieważ w takiej fotografii używa się długich czasów naświetlania. Dobson nie ma prowadzenia. Jeśli chodzi o mnie to owszem obserwacje prowadziłem np Saturna, Jowisza i widok jest piękny. Fotografuję za to Księżyc i tu widać moc 10" lustra!
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/adlTP8zg-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/adlTP8zg)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/acuckDTn-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/acuckDTn)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imgbox.com/actmvebH)
Jeśli chodzi o inne obiekty to w tym roku ustrzeliłem kometę C2011 L4 PanSTARRS
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imgbox.com/acuRrcfd)
Kolejnym obiektem nocnego nieba jest Międzynarodowa Stacja Kosmiczna - International Space Station ISS.
Prędkość względem ziemi to ok. 8 km/s :)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/actY76xR-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/actY76xR)
przy takich zdjeciah ustawia sie kadr na przewidywanej linii przelotu samolotow, czy 'goni' razem z nimi? nie umiem sobie tego nawet wyobrazic :D...
Trzeba "gonić" za obiektem,inaczej nie ma szans na zdjęcie.
Mam na Dobsonie 8 calowa Syntę i muszę przyznać, że bardzo ciężko sie nią prowadzi ręcznie za tak szybkim obiektem jak samolot. Żeby mieć udane zdjęcie RNAV, musiałem pożyczać Maksutowa 1200mm na monopodzie. Tak więc szacun. No i ten Barlowx2. Możesz pokazać fotkę tak powstałego zestawu teleskop+barlow+body ?
Na początku zawsze jest trudno, bo trzeba sie nauczyć jednoczesne prowadzenie za obiektem i jednoczesne ustawianie ostrości. Ale z czasem zaczyna sie to robić jak na automacie :)
A co do sprzętu, to tak on wygląda:
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/abo1U1TD-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/abo1U1TD)
I jeszcze fotki:
A388 Thai - HS-TUC w locie THA921 z Frankfurtu do Bangkoku:
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/adiw81fO-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/adiw81fO)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/adyPjmOh-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/adyPjmOh)
KILLER, chylę czoła :)
Wytalkowane z GT-I9100
VomitroN
15-06-2013, 17:14
Czyli optyka idzie tak: tuba => wyciąg 2" => barlow2x => adapter T2/EOS => body ?
Czyli optyka idzie tak: tuba => wyciąg 2" => barlow2x => adapter T2/EOS => body ?
Mozna tak powiedzieć, aczkolwiek u mnie to wygląda trochę inaczej, gdyż zmodyfikowałem nieco Barlowa. Moj Barlow to stary poczciwy Soligor, zresztą juz nie produkowany. Bylo to tanie szkło a co za tym idzie rewelacji jakościowej nie było. Najbardziej dawala sie we znaki winieta, momentami była tak duza ze zdjęcie wyglądało fatalnie. Dlatego tez postanowiłem nieco zmodyfikować całego Barlowa.
Jak to wygląda napisze wieczorem...
Pozdrawiam.
dareksfm
15-06-2013, 17:39
Fajne foty , rzadko można oglądać tego typu zdjęcia na Canon -board .
wiktor2323
15-06-2013, 18:59
Szacun!
Cześć Andrzej - miło mi Cię tutaj widzieć na forum :)
Gratulacje! Jak zwykle Twoje zdjęcia to najwyższa światowa klasa.
Czekamy na kolejne piękne maszyny. Jeśli mogę prosić to chętnie zobaczył bym jakiegoś MD-11.
Pozdrawiam
Marcin
A więc napiszę parę słów o moim Barlowie.
Na początek zaprezentuję zdjęcie oryginalnego Soligora 2" 2x. Na zdjęciu jest on już wmontowany w adapter 2"
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/adiOefIP-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/adiOefIP)
Celem zmniejszenia winiety (która była ogromna), należało go trochę skrócić. Zrobiłem to w dość prosty sposób z wykorzystaniem posiadanych akcesoriów.
Wykręciłem z oprawy Barlowa samą soczewkę i wkręciłem ją w złączkę 2" /M42x1 z gwintem filtrowym, dalej wykorzystałem redukcję M24x1 EOS
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imgbox.com/adfY6SvX)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/acu7KQpj-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/acu7KQpj)
Do tego zestawu zamontowałem adapter 2"
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/acf51eHQ-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/acf51eHQ)
A cały zmodyfikowany Barlow wygląda tak:
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/adhTYbUr-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/adhTYbUr)
Dzięki temu zmniejszyła się winieta, ale także zmniejszyło się powiększenie Barlowa z 2x do ok. 1.7x. To w sumie są same plusy bo mniejszy power pozwala na łapanie dużych maszyn blisko zenitu. Przy pełnym 2x duże samoloty nie mieściły się w na matrycy !
A teraz B772 Air France :)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/adq6KVpj-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/adq6KVpj)
Marcin, U mnie MD11 rzadko się pojawia, ale poszukam w zbiorach :)
szacun robi to wrażenie! Najlepsze jest to jak wygląda sprzęt szczególnie aparat jak zabawka w porównaniu do lunety :D
Kilka nowych fotek:
A346 Etihad - A6-EHI - ETD037 [AUH-CDG]
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imgbox.com/acrP8EX6)
B738 Ethiopian - ET-APO - ET715G
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imgbox.com/acuJnsUk)
B773 Air France - F-GSQN - AFR165 [BKK-CDG]
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/abyFthL6-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/abyFthL6)
B748 Cargolux - LX-VCG - CLX797 [GYD-LUX] - foto z późnego wieczora i z "gołej" Synty, 1200mm
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/abzEblSb-1.jpg
źródło (http://imgbox.com/abzEblSb)
Pozdrawiam.
Np. te cztery ostatnie - to są cropy, czy właśnie tak wchodzą na matrycę?
Pytam bo jakość wymiata jak dla mnie.
Qbańczyk
17-06-2013, 23:32
Czad :)
wow.. niezle, naprawde niezle
konkret warsztat ;)
Np. te cztery ostatnie - to są cropy, czy właśnie tak wchodzą na matrycę?
Pytam bo jakość wymiata jak dla mnie.
Większość zdjęć to są cropy, ale biorąc głównie pod uwagę duże maszyny to te cropy są nie wielkie, właściwie maszyny mieszczą się na matrycy na "zero".
Dla przykładu, na tej fotce samolot zajął ok. 80% matrycy :)
B773 Turkish - TC-JJI (Barcelona Liviery - Oficjalny sponsor klubu FCB) - THY17 [IST-YYZ], czyli - Istambuł - Toronto
1600x1067 pix!
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/adocUvlq-2.jpg
źródło (http://imgbox.com/adocUvlq)
Maszyna na powyższym zdjęciu leciała na FL320, czyli 32000 ft., a więc na 9753m.
Dużo zależy od wysokości przelotu, bo np. Airbus A340-300 (czyli duża, ale nie największa maszyna) lecąca w zenicie na FL370 (37 000 ft. czyli 11277m) zajmuje matrycę praktycznie w 95%. Ale przy tak szybkim obiekcje, przy tak dużym powerze, trudno jest utrzymać maszynę w kadrze.
Marek Kowal
20-06-2013, 13:51
Świetne, fajnie się ogląda. Pytanie: dużo dłubania w PS-ie,
Pozdr,MK.
Dzięki za info, tak przypuszczałem.
Jestem pełen podziwu, szczególnie, że czasem bawię się w filmowanie przelotówek swoim T 70-300 ale w opcji cropowanego filmu (takie cyfrowe powiększenie w 60d) i wiem jak trudno jest (mając nawet statyw) utrzymać samolot w kadrze, a Ty do tego przy swoim powiększeniu to już w ogóle...
Świetne, fajnie się ogląda. Pytanie: dużo dłubania w PS-ie,
Pozdr,MK.
Trochę trzeba się pobawić, aby wyciągnąć max z danej fotki :)
Dwa Emiratki :)
B773 Emirates - A6-EGM - UAE55 [DXB-DUS]
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/abeZbIbC-2.jpg
źródło (http://imgbox.com/abeZbIbC)
A388 Emirates - A6-EDO - UAE203 [DXB-JFK]
1600x1067pix.
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/acmi7Yty-2.jpg
źródło (http://imgbox.com/acmi7Yty)
Pozdrawiam.
poszukiwacz2006
22-06-2013, 19:58
O jakiej porze robione zdjęcia? Pytam, bo ciekawie oświetlone są te latające bestie.
O jakiej porze robione zdjęcia? Pytam, bo ciekawie oświetlone są te latające bestie.
Zdjęcia robię o różnej porze, i w różnym oświetleniu. Te powyższe dwa Emiraty to B773 o godzinie 11:27, natomiast A388 o 7:20. Bardzo duże znaczenie na oświetlenie i ogólnie na jakość zdjęć wpływa pogoda, zwłaszcza temperatura i wilgotność powietrza. Chyba nie muszę wspominać o termice i o "pracy" atmosfery.
A jeśli chodzi już o oświetlenie, to czasami wychodzi takie zdjęcie :)
B744 Cargolux - LX-NCV - CLX795
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1737B744CargoluxLXNCVCLX795-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-03-04/1737-B744Cargolux-LX-NCV-CLX795.jpg~original)
poszukiwacz2006
22-06-2013, 21:23
Myślałem, że bliżej zachodu lub wschodu słońca. To wiem, że duże znaczenie ma temperatura i wilgotność. Dzięki i gratuluję zdjęć. Aż wczoraj byłem w sklepie zobaczyć ile musiałbym wydać na taki zestaw jak ma kolega.
Pozdrawiam
Robią wrażenie Twoje zdjęcia, zwłaszcza jeżeli jest świadomość z jakiej odległości... Ale Twoje szkiełko to nie "byle zoomik" ;) Bardzo mi się podobają. Pozdrawiam.
Z egzotycznych maszyn, mam C17 Węgierskich Sił Powietrznych :)
Boeing C-17A Globemaster III - Hungary - Air Force - 03 - BRK83
1600x1067 pix.
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/abpcrj6c-2.jpg
źródło (http://imgbox.com/abpcrj6c)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/adcclwjD-2.jpg
źródło (http://imgbox.com/adcclwjD)
Pozdrawiam :)
Czasem fajne oświetlenie wychodzi jak chmury są niżej i robią za blendę ;)
Czasem fajne oświetlenie wychodzi jak chmury są niżej i robią za blendę ;)
Coś takiego ? :)
B772 Vietnam - VN-A145 - HVN106 [CDG-HAN] (Paryż - Hanoi)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1622B772VietnamVNA145HVN106CDGHAN-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-07-24/1622-B772Vietnam-VN-A145-HVN106CDG-HAN.jpg~original)
albo...
B744 Air Cargo Germany - D-ACGB - ACX8635 [HHN-GUW] (Frankfurt-Hahn - Atyrau)
1600x1067 pix!
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1843B744AirCargoGermanyDACGBACX8635HH-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-09-10/1843-B744AirCargoGermany-D-ACGB-ACX8635HHN-GUW.jpg~original)
:)
poszukiwacz2006
24-06-2013, 20:20
Kolego, nie sprowadzaj nas do parteru takimi zdjęciami :-)
Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję.
Kolego, nie sprowadzaj nas do parteru takimi zdjęciami :-)
Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję.
A ja wykorzystując wypowiedź Kolegi poszukiwacz 2006 odpowiem: Sprowadzaj na s do parteru!!! Rewelacja!!!
Coś z naszego podwórka :)
B734 LOT - SP-LLK - LOT604 [ATH-WAW] (Ateny - Warszawa)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1717B734LOTSPLLKLOT604ATHWAW-1.png
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-10-18/1717-B734LOT-SP-LLK-LOT604ATH-WAW.png~original)
A to już za Wielką Wodę :)
B772 United - N37018 - UAL85 [TLV-EWR] (TelAwiv - Newark)
1600x1067 pix.
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1329B772UnitedN37018UAL85TLVEWR_2-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-10-04/1329-B772United-N37018-UAL85TLV-EWR_2.jpg~original)
I jeszcze taka dość egzotyczna maszyna :)
A342 Royal Jordanian - JY-AIB - RJA263 [AMM-ORD] (Amman - Chicago)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1252A342RoyalJordanianJYAIBRJA263AMMO-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-10-04/1252-A342RoyalJordanian-JY-AIB-RJA263AMM-ORD_2.jpg~original)
Pozdrawiam.
Coś takiego ? :)(...)
Nie chodziło mi o irydację (jeśli dobrze kolajrzę tak to się nazywa, co wiadać na B772 Vietnam), tylko o to, że czasami slońce odbite od chmur w sprzyjających okolicznościach podświetla ładnie brzuszek.
NIe zmienia to oczywiście faktu, że irydacja super wygląda.
Nie chodziło mi o irydację (jeśli dobrze kolajrzę tak to się nazywa, co wiadać na B772 Vietnam), tylko o to, że czasami slońce odbite od chmur w sprzyjających okolicznościach podświetla ładnie brzuszek.
NIe zmienia to oczywiście faktu, że irydacja super wygląda.
Raczej takiej fotki nie będę miał. Nawet nie wiem czy jest to możliwe przy foceniu przelotówek.
Kolejna maszyna ustrzelona wieczorową porą, słoneczko było już dość nisko :)
Maszyna leciała na 31 000 ft. (9448m)
B744 Atlas Air - N476MC - ETD919 [AMS-AUH] (Amsterdam - Abu Dhabi)
1600x1067 pix.
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1808B744AtlasAirN476MCETD919AMSAUH-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-09-09/1808-B744AtlasAir-N476MC-ETD919AMS-AUH.jpg~original)
I z naszego podwórka :)
B734 LOT - SP-LLE
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1840B734LOTSPLLE-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-09-09/1840-B734LOT-SP-LLE.jpg~original)
B734 LOT - SP-LLB - LOT604 [ATH-WAW] (Ateny - Warszawa)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1652B734LOTSPLLBLOT604ATHWAW-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-06-24/1652-B734LOT-SP-LLB-LOT604ATH-WAW.jpg~original)
A320 OLT Express - SP-IAI - ENT1272 [ATH-WAW] (Ateny - Warszawa)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1851A320OLTExpressSPIAIENT1272ATHWAW-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-06-24/1851-A320OLTExpress-SP-IAI-ENT1272ATH-WAW.jpg~original)
B773 Air France - F-GZNL - AFR165 [BKK-CDG] (Bangkok - Paryż)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1520B773AirFranceFGZNLAFR165BKKCDG-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-05-10/1520-B773AirFrance-F-GZNL-AFR165BKK-CDG.jpg~original)
Pozdrawiam.
Węgierskie Siły powietrzne na C17 Globemaster III
C17 Globemaster III Hungary Air Force - 03 - BRK81
Foto późnym wieczorem pod zachodzące słońce :)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1907C17GlobemasterIIIHungaryAirForce0-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-05-09/1907-C17GlobemasterIIIHungaryAirForce-03-BRK81.jpg~original)
A321 BMI - G-MEDN - BMA929 [LHR-GYD] (Londyn Heatrow - Baku)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1503A321BMIGMEDNBMA929LHRGYD-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-03-23/1503-A321BMI-G-MEDN-BMA929LHR-GYD.jpg~original)
Gulfstream G550 (G-V-SP) - 102005 - Sweden Air Force - SVF637
Pułap ponad 12 km! :)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1516GulfstreamSwedenAirForce-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-03-23/1516-Gulfstream-SwedenAirForce.jpg~original)
I jeszcze taki wieczorny klimacik :)
B773 Thai - HS-TKG - THA932 [BKK-CDG] (Bangkok - Paryż)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1733B773ThaiHSTKGTHA932BKKCDG_2-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-03-18/1733-B773Thai-HS-TKG-THA932BKK-CDG_2.jpg~original)
Pozdrawiam.
Tapeworm
27-06-2013, 21:05
Świetne, mimo że cropy.
Zdjęcia wyjątkowe.
Ale mam takie pytanie: czy dałoby się takim zestawem zrobić coś innego?
Hmm... - portret? ;)
Zdjęcia wyjątkowe.
Ale mam takie pytanie: czy dałoby się takim zestawem zrobić coś innego?
Hmm... - portret? ;)
Portret... z 1 km, może i tak :)
B772 United - N788UA - UAL976 [IAD-DXB] (Washington DC - Dubai)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1212B772UnitedN788UAUAL976IADDXB-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-03-16/1212-B772United-N788UA-UAL976IAD-DXB.jpg~original)
B748 British Airways World Cargo - G-GSSD - BAW3467 [STN-CGN-DEL-HKG] (Londyn Stansted - Kolonia - Delhi - Hongkong)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1645B748BritishAirwaysWorldCargoGGSSD-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-03-08/1645-B748BritishAirwaysWorldCargo-G-GSSD-BAW3467STN-CGN-DEL-HKG.jpg~original)
A346 Lufthansa - D-AIHB - DLH758 [FRA-MAA] (Frankfurt - Chennai)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1146A346LufthansaDAIHBDLH758FRAMAA-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-02-12/1146-A346Lufthansa-D-AIHB-DLH758FRA-MAA.jpg~original)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1146A346LufthansaDAIHBDLH758FRAMAA_2-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-02-12/1146-A346Lufthansa-D-AIHB-DLH758FRA-MAA_2.jpg~original)
B773 Emirates - A6-EBK - UAE45 [DXB-FRA] (Dubai - Frankfurt)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1133B773EmiratesA6EBKUAE45DXBFRA_2-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-02-11/1133-B773Emirates-A6-EBK-UAE45DXB-FRA_2.jpg~original)
Pozdrawiam.
Zawsze ktoś musi być pierwszy ;)
A z ciekawości - jaką to ma minimalną odległość ostrzenia?
głeboki błękit - to lubię najbardziej
Zawsze ktoś musi być pierwszy ;)
A z ciekawości - jaką to ma minimalną odległość ostrzenia?
Nie sprawdzałem dokładnie, ale to jest ok. 100m.
B744 Air France - F-GEXB - AFR226 [CDG-DEL] (Paryż - Delhi)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1321B744AirFranceFGEXBAFR226CDGDEL_16-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-01-03/1321-B744AirFrance-F-GEXB-AFR226CDG-DEL_1600.jpg~original)
Czasami i takie ujęcia się trafiają :)
B744 Lufthansa - D-ABVM - DLH756 [FRA-BOM] (Frankfurt - Bombaj)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1432B744LufthansaDABVMDLH756FRABOM_2-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-01-03/1432-B744Lufthansa-D-ABVM-DLH756FRA-BOM_2.jpg~original)
Foto totalnie pod słońce, ale maszyna bardzo ciekawa :)
C17 Globemaster III - NATO Strategic Airlift Capability - 08-0001 - BRK49
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1512C17GlobemasterIIINATOStrategicAir-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-01-03/1512-C17GlobemasterIIINATOStrategicAirliftCapability-08-0001-BRK49_2.jpg~original)
Pozdrawiam.
Lucky Luck
01-07-2013, 08:03
[QUOTE=KILLER;1170443
Czasami i takie ujęcia się trafiają :)
B744 Lufthansa - D-ABVM - DLH756 [FRA-BOM] (Frankfurt - Bombaj)
http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-01-03/th_1432-B744Lufthansa-D-ABVM-DLH756FRA-BOM_2.jpg (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-01-03/1432-B744Lufthansa-D-ABVM-DLH756FRA-BOM_2.jpg~original)
Nie wiedziałem, że samoloty Lufthansy latają też na księżyc :) Muszę się wybrać w najbliższym czasie.
Zdjęcia nie będę komentował, bo po prostu brak słów ....
Jestem pod wrażeniem pasji. Ciekawy świat..
Niesamowite to zdjęcie z księżycem. Po prostu miażdży.
Nie wiedziałem, że samoloty Lufthansy latają też na księżyc :) Muszę się wybrać w najbliższym czasie.
Ja bym nie ryzykował, przecież widać, że zaraz zawadzi skrzydłem i spadnie.
Głębia ostrości od 10 km do 400 000 km. :D
Kurde, Panie Killer, ksywę masz odpowiednią do hobby. Podobnie jak jeden z kolegów, też sprawdziłem cenę takiej Synty.
Ciekaw jestem czy dałoby się portret na tle księżyca zrobić*tym urządzeniem : D
Da__FreaK
02-07-2013, 20:41
Sasiadkom z drugiej wsi robic portrety toples :D Super foty ! :D ( pomalu mysle jak sie tu podpiac do teleskopu hubble`a ) :D
B773 Emirates - A6-EBK - UAE45 [DXB-FRA] (Dubai - Frankfurt)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1133B773EmiratesA6EBKUAE45DXBFRA_2-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-02-11/1133-B773Emirates-A6-EBK-UAE45DXB-FRA_2.jpg~original)
B772 Thai - HS-TJW - THA935 [BRU-BKK] (Bruksela - Bangkok)
https://canon-board.info/imgimported/2013/07/th_1544B772ThaiHSTJWTHA935BRUBKK-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-02-11/1544-B772Thai-HS-TJW-THA935BRU-BKK.jpg~original)
A346 Lufthansa - D-AIHB - DLH758 [FRA-MAA] (Frankfurt - Chennai)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1146A346LufthansaDAIHBDLH758FRAMAA-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-02-12/1146-A346Lufthansa-D-AIHB-DLH758FRA-MAA.jpg~original)
https://canon-board.info/imgimported/2013/06/th_1146A346LufthansaDAIHBDLH758FRAMAA_2-2.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2012/2012-02-12/1146-A346Lufthansa-D-AIHB-DLH758FRA-MAA_2.jpg~original)
A jeśli chodzi o portrety, to można i takie :)
Robinson R44 Raven II - SP-GTE
https://canon-board.info/imgimported/2013/07/th_RobinsonR44RavenIISPGTE-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/Inne_Maszyny/RobinsonR44RavenII-SP-GTE.jpg~original)
Pozdrawiam :)
Robinson R44 Raven II - SP-GTE
ta trzepaczka leciała na jedenastu tysiącach??? :mrgreen:
a tak w ogóle, to... rewelacyjne foty! gratulacje. 8-)
mam tylko jedno pytanie: gdzie/skąd ty focisz te samoloty?
to wszystko, te emiraty, bangkoki, nato strategic airlift lata nad Polską?
ta trzepaczka leciała na jedenastu tysiącach??? :mrgreen:
a tak w ogóle, to... rewelacyjne foty! gratulacje. 8-)
mam tylko jedno pytanie: gdzie/skąd ty focisz te samoloty?
to wszystko, te emiraty, bangkoki, nato strategic airlift lata nad Polską?
Ta "trzepaczka" jak ją nazwałeś, to leciała na wysokości ok. 1 km, jednak biorąc ogniskową którą użyłem przy foceniu (2400mm), to nie było łatwo ją złapać, zwłaszcza biorąc pod uwagę manualne prowadzenie i ostrzenie :)
Ja focę maszyny na przelotowej z własnego ogródka, w PL... takie maszyny pojawiają się nad Polską w dużych ilościach (jednak w mojej okolicy dość rzadko), ale się pojawiają i to mnie cieszy :)
Loty linii takich jak Thai, Singaopore, Lufthansa, Air France, Vietnam, LOTy, oraz masa charterów, to codzienność ! Ja focę maszyny w południowej Polsce, głównie loty po punktach nawigacyjnych PADKA-TEPNA, PADKA-NM, KENIN-LDZ, KARIL-LDZ, oraz innych... Tego jest dużo ! U mnie tak na prawdę ruch jest mały, bo większy jest po drodze lotniczej L980 (SUI-USTIL), tam to jest prawdziwa masakra jeśli chodzi o ruch lotniczy :)
Tak wygląda mapa dróg lotniczych nad Polską, stan na 2 Maja 2013:
http://www.pl-vacc.org/files/maps/ead/EP_ENR_6_2-1.pdf
Jest to zrzut z oficjalnej strony AIP Polska !
Loty maszyn NATO to jest loteria, jak sie jest na posterunku to można je złapać, jednak do tego typu maszyn przydaje się skaner nasłuchowy dzięki któremu można namierzyć owe maszyny, pod warunkiem że ma się nieco wiedzy z zakresu żargonu lotniczego oraz znajomości punktów nawigacyjnych. Przydaje się taka znajomość właśnie dlatego że na skanarze nasłuchowym przechwytuje się korespondencję pomiędzy danym samolotem a wieżą kontroli lotów ATC. Takie korespondencje zawierają podstawowe informacje co do lotu danej maszyny.
focę maszyny na przelotowej z własnego ogródka, w PL... takie maszyny pojawiają się nad Polską w dużych ilościach (jednak w mojej okolicy dość rzadko), ale się pojawiają i to mnie cieszy :)
ooo, dzięki za odpowiedź, no nieźle, to gratuluję także cierpliwości w ich wyłapywaniu.
z drugiej strony podziwiam także samą jakość zdjęć przy takich odległościach - sam mam czasami problemy ze zwykłą "przezroczystością powietrza" przy zdjęciach na odległość 300-400m (poziomo). u Ciebie fakt, że pionowo, ale 9..10...13 km? rewelka.
Tak wygląda mapa dróg lotniczych nad Polską, stan na 2 Maja 2013
ładnie gęsto, dzięki, a wiadomo ile mniej więcej lotów dziennie przelatuje?
przydaje się skaner nasłuchowy dzięki któremu można namierzyć owe maszyny, pod warunkiem że ma się nieco wiedzy z zakresu żargonu lotniczego oraz znajomości punktów nawigacyjnych. Przydaje się taka znajomość właśnie dlatego że na skanarze nasłuchowym przechwytuje się korespondencję pomiędzy danym samolotem a wieżą kontroli lotów ATC. Takie korespondencje zawierają podstawowe informacje co do lotu danej maszyny.
chmmm, a możesz dać jakiś link do takich skanerów?
kiedyś myślałem o zwykłym CB jako skanerze, ale "kwiecisty" język naszych kierowców kazał zarzucić pomysł. myślę, że tu ten problem byłby mniejszy.
chmmm, a możesz dać jakiś link do takich skanerów?
kiedyś myślałem o zwykłym CB jako skanerze, ale "kwiecisty" język naszych kierowców kazał zarzucić pomysł. myślę, że tu ten problem byłby mniejszy.
Np. tutaj:
skanery nasłuchowe - Telesfor Radiokomunikacja (http://radiokomunikacja.com/skanery-odbiorniki-nas%C5%82uchowe-c-47.html)
Trzeba oczywiście pamiętać przy wyborze że musi to być skaner który obsługuje pasmo lotnicze.
A332 Turkish - TC-JNC - THY5 [IST-ORD] (Istambuł - Chicago)
https://canon-board.info/imgimported/2013/07/th_1244A332TurkishTCJNCTHY5ISTORD_2-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-12-11/1244-A332Turkish-TC-JNC-THY5IST-ORD_2.jpg~original)
B773 Singapore - 9V-SWP - SIA308 [SIN-LHR] (Singapore - Londyn Heatrow)
https://canon-board.info/imgimported/2013/07/th_1408B773Singapore9VSWPSIA308SINLHR_2-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-12-11/1408-B773Singapore-9V-SWP-SIA308SIN-LHR_2.jpg~original)
B744 Thai - HS-TGT - THA921 [FRA-BKK] (Frankfurt - Bangkok)
https://canon-board.info/imgimported/2013/07/th_1522B744ThaiHSTGTTHA921FRABKK-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-12-11/1522-B744Thai-HS-TGT-THA921FRA-BKK.jpg~original)
tdominiak
12-07-2013, 21:07
Jako, że również mam tą syntę, barlow 1,25" Vixena i 600d a wyniki w spottingu gorsze to zadam kilka pytań, będę wdzięczny za odpowiedzi :)
Czy modziłeś synte pod prowadzenie (łożyska i te sprawy)?
Czy prowadzisz na live view czy przez wizjer?
Czy mógłbyś podać ustawienia aparatu do tego typu zdjęć?
Poniżej przykłady tego co mi wychodzi bez barlowa
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imageshack.us/photo/my-images/197/yk7u.jpg/)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imageshack.us/photo/my-images/849/btgf.jpg/)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imageshack.us/photo/my-images/27/qjw8.jpg/)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://imageshack.us/photo/my-images/14/qu7d.jpg/)
Jako, że również mam tą syntę, barlow 1,25" Vixena i 600d a wyniki w spottingu gorsze to zadam kilka pytań, będę wdzięczny za odpowiedzi :)
Czy modziłeś synte pod prowadzenie (łożyska i te sprawy)?
Czy prowadzisz na live view czy przez wizjer?
Czy mógłbyś podać ustawienia aparatu do tego typu zdjęć?
Ad1. Zrobiłem sobie łożyskowanie tuby, znacznie poprawiła się precyzja prowadzenia za samolotem.
Ad2. Nie, EOS 400D nawet nie posiada tej funkcji, więc wizjer.
Ad3. To zależy w jakich warunkach oświetleniowych, ale gdy focę bez barlowa (ostatnio bardzo rzadko), to ISO 100 a czasy od 1/800 do nawet 1/1600 (w zależności od pory dnia i pozycji samolotu względem słońca.) Przy foceniu z Barlowem to ISO 200 a czasy od 1/400 do 1/640 i także to jest zależne od pory dnia i oświetlenia samolotu.
Co do Twoich zdjęć, to nie są złe, jak na foty bez barlowa. Przydało by się tylko lepiej odszumiać zdjęcia.
Jedne z moich lepszych ujęć "gołą" Syntą 10" to takie:
A332 Qatar
https://canon-board.info/imgimported/2013/07/th_1656A332QatarA7ACCQTR26FRADOH_3-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2009/2009-10-05/1656-A332QatarA7-ACC-QTR26FRA-DOH_3.jpg~original)
B744 Cargolux
https://canon-board.info/imgimported/2013/07/th_1411B744CargoluxLXRCVCLX798LU2-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2009/2009-11-21/1411-B744CargoluxLX-RCV-CLX798LU-2.jpg~original)
https://canon-board.info/imgimported/2013/07/th_1411B744CargoluxLXRCVCLX798LUXG-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2009/2009-11-21/1411-B744CargoluxLX-RCV-CLX798LUX-G.jpg~original)
B772 Kuwait Airways
https://canon-board.info/imgimported/2013/07/th_1240B772KuwaitAirways9KAOBKAC6-1.jpg
źródło (http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2010/2010-01-17/1240-B772KuwaitAirways9K-AOB-KAC-6.jpg~original)
Jeśli mogę zasugerować to pozbądź się tego vixena 1.25" i zakup sobie barlowa 2". Bardzo dobry jest TeleVue PowerMate 2x, ale cena dość spora. Jak na razie dla mnie to za duży wydatek, dlatego ja focę jeszcze starym już nie produkowanym Soligorem (lekko zmodyfikowanym, o czym pisałem wcześniej).
Od jakiegos czasu ogladam Twoje jak i innych uzytkownikow Synt zdjecia. Jestem bardzo zaskoczony jakie wyniki osiagacie! Dzis podpiolem swoje 600mm i powiem szczerze ze jakos tak slabo to wygladalo :P Sam pomysle niedlugo nad zakupem takiej synty. A Tobie zycze jak najlepszych okazow na niebie i powodzenia zycze :) bede tu zagladal :)
tdominiak
15-07-2013, 18:25
Dzisiaj pomimo słabej i niestabilnej pogody spróbowałem z barlowem i wyszło w porównaniu do poprzedniej sesji lepiej (fotki). Ale nadal daleko mi do jakości Twoich zdjęć ;) Nie bardzo radzę sobie z odszumianiem, a mój pseudo-barlow dodatkowo strasznie winietuje - na środku zdjęcia mam jasne koło. Jednak optyka to optyka ;) Tak w ogóle robisz foty syntą 8" czy 10"?
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://tdominiak.pl/spotting/images/Boeing%20777-3337ER%20Air%20India%20AI111%20DEL%20-%20LHR%2011582m.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://tdominiak.pl/spotting/images/Boeing%20777-337ER%20Air%20India%20AI111%20DEL%20-%20LHR.jpg)
Pozdrawiam
Tomasz
tdominiak
17-07-2013, 18:11
Kolejny przykład (nie bardzo wiem jak edytować poprzednie posty):
z barlowem
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://tdominiak.pl/spotting/images/IMG_9814.jpg)
bez
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://tdominiak.pl/spotting/images/Boeing%20777-35RER%20Jet%20Airways%209W122%20DEL%20-%20LHR%2010965m.jpg)
i tak to jeszcze nie jest to, chyba w najbliższej przyszłości przetopię syntę na złotówki i zejdę z fotkami na ziemię ;)
@watchu,
Na początek pytanie. Skąd Ci się wzięła winieta przy foceniu w ognisku głównym Synty ? :shock: Ja rozumiem że Barlow może winietować, ale gola synta?
Po drugie, daj sobie spokój z tym vixenem 1.25". To jest wąskie gardło, tracisz na tym sporo z jakości, bo wtedy cały zestaw traci dość znacząco na zbieraniu światła które tak naprawdę jest kluczowe przy foceniu długoogniskowym. Ja właśnie dlatego zakupiłem Synte 10" a nie 8", właśnie światłosiła Synty 10" przeważyła na moim wyborze, bo wiedziałem że wcześniej czy później będę focił przez Barlowa, a w tedy muszę się liczyć ze stratą światła. Ja i tak focę przez kiepskiego Soligora, który miał ogromną winietę, ale po małej przeróbce udało mi się tą winietę zmniejszyć w dość znaczący sposób. Co prawda, przez tą przeróbkę straciłem krotność z 2x na ok. 1.6x, ale to akurat też jest na plus bo mogę łapać duże maszyny blisko zenitu, a także światłosiła nie spada zbyt drastycznie.
Co do odszumiania zdjęć, to polecam Neat Image, znakomicie sobie z tym radzi.
Tak wygląda Twoja Indyjka "przejechana" właśnie przez Neat Image :)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://s981.photobucket.com/user/KILLER_ES/media/Boeing777-3337ERAirIndiaAI111DEL-LHR11582m2_zps635259a5.jpg.html)
sebastiank.
17-07-2013, 20:07
Witajcie, fotki super, ale jeśli mogę coś wtrącić w temacie wyszukiwania samolotów na niebie to może przyda się Wam w Waszych "łowach" stronka Flightradar24.com - Live flight tracker! (http://www.flightradar24.com)
tdominiak
17-07-2013, 21:12
Witajcie, fotki super, ale jeśli mogę coś wtrącić w temacie wyszukiwania samolotów na niebie to może przyda się Wam w Waszych "łowach" stronka Flightradar24.com - Live flight tracker! (http://www.flightradar24.com)
Dzięki, aczkolwiek chyba każdy kto robi takie fotki zna tą stronę :)
@KILLER
Nie wiem skąd mi się wzięła winieta :) Ogólnie wychodzą mi dość mało kontrastowe fotki, może przez słońce z boku. Muszę tutaj ostro kombinować z bielami i czerniami, a to wyciąga i winietę i szum. Podbij na swoich mocno kontrast to pewnie też wyskoczy. Jest normalnie przez pierścień podpięte pod wyciąg 2 cale.
EDIT: po przemyśleniu stwierdzam, że winieta po lewo bierze się z wyciągu, który zasłania część wlotu. Ostrość łapię już na 1cm, także tam trochę tej rury tkwi. Po podniesieniu kontrastu wyłazi.
Spotting pojawił się przy okazji zainteresowania astro i robię to tylko dlatego, że mając ten sprzęt po prostu mogę :) Wiem, że barlow jest cieniutki ale też inwestować w to nie chcę. Wolę te kilka stów przeznaczyć na oświetlenie etc.
Dzięki, kojarzę ten program, sprawdzę :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.