Zobacz pełną wersję : Canon 50mm 1.4
aneczka1981
28-05-2013, 03:33
Hej, mam pytanko, zakupilam 50mm 1.4 w grudniu I jak ja podpielam ja do 7d to zaczal mi wyskakiwac blad ze"connection between lens and body is faulty". Wysylany byl juz dwa razy do serwisu ale nic nie znalezli I kazali mi wyslac jescze raz z puszka. I nie wiem czy to ma sens bo inne szkla mi pracuja dobrze. Spotkal sie ktos z czyms takim? I myslicie zeby wyslac caly sprzet do serwisu dla sprawdzenia?
Z goryv dziekuje za odpowiedz ;)
Sent from my SGH-T999 using Tapatalk 2
Jeżeli body masz bądź obiektyw na gwarancji to wysyłaj, jak sama nazwa komunikatu jest błąd pomiędzy obiektywem a aparatem, więc zapewne coś z stykami. Skoro chcą body oznacza, że u nich obiektyw działał, czyli sprawdzą Ci komunikację na linii body,obiektyw. Jak będzie na gwarancji, wysyłkę masz za darmo. Jeżeli sprzęt po gwarancji, poszukać speców w okolicy, czasem jest o rzut berem. Szkoda by 50'tką leżała nie używana :)
Swoją drogą dziwne, że za drugim razem nie chcieli obiektywu z body. Błąd zawsze Ci wyskakuje i amen z pstrykaniem?
hmm pierwszy raz słyszę o takim błędzie...
aneczka1981
28-05-2013, 17:40
Jeżeli body masz bądź obiektyw na gwarancji to wysyłaj, jak sama nazwa komunikatu jest błąd pomiędzy obiektywem a aparatem, więc zapewne coś z stykami. Skoro chcą body oznacza, że u nich obiektyw działał, czyli sprawdzą Ci komunikację na linii body,obiektyw. Jak będzie na gwarancji, wysyłkę masz za darmo. Jeżeli sprzęt po gwarancji, poszukać speców w okolicy, czasem jest o rzut berem. Szkoda by 50'tką leżała nie używana :)
Swoją drogą dziwne, że za drugim razem nie chcieli obiektywu z body. Błąd zawsze Ci wyskakuje i amen z pstrykaniem?
No tak szkielko jest na gwarancji body juz nie, ale to nie problem. Blad mi wyskakuje czesto po kilkudziesieciu pstrykach(czasem ponad 100) i jak juz wystapi to sie czesto powtarza. Tak ze ciagle w stresie jestem jak nim robie zdjecia. Mi sie wydaje ze w serwisie sprawdzili kilka razy(e sensie nie pstrykali duzo) I bylo ok bo jak dzwonilam to niby nic nie znalezli. Najgorsze to ze jak go nie naprawia to nie chca mi go wymienic ani oddac kasy.
A to nie moja wina tylko fabryczna.
No nic sproboje go wyslac I zobacze co mi powiedza.
A blad jest opisany w instrukcji wiec napewno wystepuje.
Sent from my SGH-T999 using Tapatalk 2
Słuchaj a może w celu "samo-sprawdzenia", masz kogoś znajomego, kto ma obiektyw oraz korpus, takie jak Twoje. Wówczas spróbuj podpiąć zamiennie obiektywy do korpusów i sprawdź, jak się zachowują (nie musi to rozwiązać problemu, ale na pewno da Ci jakąś dodatkowa wiedzę). Problem może dotyczyć konkretnej konfiguracji, Twój korpus z Twoim szkiełkiem?
aneczka1981
28-05-2013, 18:06
No wlasnie nie bardzo mam od kogo sprawdzic, ew w sklepie jakims, jest kolo mnie jeden to tam sprobuje. Mi sie tez wydaje ze to jakas felerna kopia mi sie tej 50 tki trafila.
Dzieki
Sent from my SGH-T999 using Tapatalk 2
Warto jak pisze Rados41 sprawdzić u kogoś ten obiektyw. Skoro to pojawia się po kilkudziesięciu strykach to pytanie trzy się pojawi jak wrzucą 4x serie po 15-20 zdjęć według praw złośliwości losu to nie. Dlatego jak Ci się to wydarzy udokumentuj to jakimś zdjęciem, zdjęciem obiektywu (nr serii) i body i komunikatu by mieć podstawę do gwarancji. Następnie odeślij 3 raz body i obiektyw (spisz licznik w 7D) i czekaj na ruch. Zawsze można przez sklep sprzedażowy zwrócić obiektyw - po czym na podstawie gwarancji,rękojmi żądać wymiany na inny model. Tylko to już musisz przez sklep załatwić . Jeżeli sklep Cię odsyła bezpośrednio do serwisu umywając ręce niech podpiszą Ci kwit że to robią.
Januchta
29-05-2013, 08:58
A jak nie podpiszą to co usiąść i płakać.
Dla koleżanki Aneczki 1981 do poczytania :confused:
UOKiK - Konsumenci - Porady konsumenckie - Pytania i odpowiedzi - Sprzedaż konsumencka (http://www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php)
aneczka1981
30-05-2013, 06:18
Dziekuje bardzo za rady w piatek bede miala mozliwosc spraedzic go na innej puszce. Gwoli wyjasnienia ja obecnie mieszkam w Stanach, wiec tu jest troszke inaczej. Sklepowa gwarancje ma sie na 30 dni a pozniej odsylaja do Canona. Ale nie wpadlam na to zeby zrobic zdjecie tego bledu. A powiedz mi o co chodzi z tym licznikiem (tego akuratnie nie wiem tez :what:)
Pozdrawiam serdecznie
Sent from my SGH-T999 using Tapatalk 2
Dziekuje bardzo za rady w piatek bede miala mozliwosc spraedzic go na innej puszce. Gwoli wyjasnienia ja obecnie mieszkam w Stanach, wiec tu jest troszke inaczej. Sklepowa gwarancje ma sie na 30 dni a pozniej odsylaja do Canona. Ale nie wpadlam na to zeby zrobic zdjecie tego bledu. A powiedz mi o co chodzi z tym licznikiem (tego akuratnie nie wiem tez :what:)
Pozdrawiam serdecznie
Sent from my SGH-T999 using Tapatalk 2
Udokumentowanie wady,błędu do podstawa to ewentualnej walki o zwrot/wymianę. Także od razu jak się pojawi, kilka fotek błędu zdjęcia ogólnie zestawu najlepiej z data i obiektywu by było widać, nr seryjny modelu.
Nie znam się na prawach konsumenckich w stanach, także odsyłam do wujka google w tym przypadku. Jednakże z tego co mi wiadomo, w stanach nie robią takich problemów jak u nas z przyjęciem zwrotu/wymianą.
Tylko jak pisałem powinnaś im udowodnić, że to się dzieje.
Programem eos info na przykład sprawdzić przebieg migawki, np będziesz miała 50 000 zdjęć. Ty wiesz, że problem pojawia się co około załóżmy 200 zdjęć. Jak aparat wróci i sprawdzisz przebieg i będzie wynosić 50 010 zdjeć, oznaczać będzie, że serwis nie namęczył się z testami, czyli miał prawo do tego by nie zauważyć usterki. Mam nadzieję, że w miarę jasno wyjaśniłem.
Cała sztuka teraz, by to wszystko udokumentować bo papier wszystko przyjmie. Najlepiej przy błędzie byłoby od razu zanieść aparat do serwisu, jednakże trzeba sobie jakoś radzić zdjęciami .
aneczka1981
01-07-2013, 18:24
no jeszcze nie wyslalam tego mojego sprzetu do serwisu, ale zrobie to juz na dniach :)
problem jest tez taki ze jak wyskoczy blad, to wylaczam aparat to nawet zaskakuje z powrotem i robi fotki dalej. I to sie dzieje tak moze jeszcze z dwa razy, ze wyskoczy ten blad i np za trzecim razem po wylaczenie to jest amen. I co zauwazylam to wogole wtedy mi af w puszce nie dziala, i widac te listki w obiektywie, ze sa na ostatnio uzywanej przyslonie otworzone. mam nadzieje ze zrozumiale napisalam.
aneczka1981
21-08-2013, 06:52
To znowu ja :) aparat wyslalam z tym wadliwym obiektywem, zalaczylam wszystkie mozliwe papiery, wyjasnienia I nawet zrobilam zdjecie tego bledu ;) oczywiscie szkielko na gwarancji to oki ale przyszedl mi rachunek na prawie $300 za to ze puszka nie ma gwarancji. Wiec dzwonie do serwisu I sie pytam za co mam tyle bulic kasy jak to nie jest wina puszki obiektywu. No I mi na to ze technik nawet nie zagladnie do srodka bez zaplaty. Wiecie ile sie nagadalam jakies glupiej kretynce ze technik nie ma zagladac do srodka, tylko ma sprawdzic czemu mi nie ten blad wyskakuje. Ta jak sie uparla na ta kase to masakra, w koncu powiedzialam zeby mi dala jakiegos managera do telefonu. No I menagerka tez mi tlumaczy co I jak, ze musze zaplacic bo nie beda patrzec. A jesli cos bedzie nie tak to cena naprawy jescze wzroanie. W koncu jej powiedzialm zeby mi oddali kase za ten pbiektyw bo to nie jest Z mojej winy problem , tylko fabryczny jakis blad. I ze ten obiektyw nie jest tule wart zebym podwojnie za niego placila. Od razu zmienila gadke, I powiedziala ze ok ze go naprawia za darmo. Jak wrocil to sprawdzilam tez ile natrzaskali zdjec I byli tego kolo 1000. Ale szkielko dziala jak sie marzenie. Wymienili jakies dwie rzeczy w nim. Ale teraz to sie zastanawiam czy go nie spzredqc poki jezzce na gwarancji.
A ten caly wywod o serwisie to po to zeby nie dac sie naciagac I walczyc o swoje. Ten sprzet groszy nie kosztuje ;)
aneczka1981
11-11-2013, 08:49
Witajcie, znowu mam problem z ta nieszczesna 50. Jak w sierpniu dostalam ja z powrotem z serwisu to nawet dzialalal dosc dobrze, az do teraz. Znowu sie pojawia ten sam komunikat z bledem 01.
I co ciekawe na obiektywie zauwazylam na wewnetrznej stronie, tam. Gdzie sie lacza styki z body, ta guma jest postrzepiona. Co to moze byc I dlaczego tak sie dzieje?
Sent from my SGH-T999 using Tapatalk 2
pan.kolega
11-11-2013, 09:15
Tam nie ma gumy tylko raczej twardy plastyk. To raczej dziwne, że tego uszkodzenia nie było od początku.
Przykręć swój 60mm i pokaż na zdjeciu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.