Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Cokin Z PRO - kilka pytan

scyther5
19-05-2013, 12:58
Witam.
Mam do Was pytanie odnośnie tego systemu i filtrów (dodam, że jest to mój pierwszy system i nie mam w ogóle doświadczenia w pracy z filtrami).
Trochę poczytałem różne wątki na forum, ale postanowiłem wszystko zebrać w całość i się upewnić (poza tym część wątków była już bardzo stara).
A więc kilka pytań odnośnie systemu Cokin Z PRO i filtrów itp:
1. Adaptery do w.w. systemu kosztują 89zł. Czy nie lepiej zamiast kupowania kilku to kupić jeden do obiektywu o największej średnicy (u mnie 77mm) a do innych (np. 55mm) zamiast adapteru oryg. kupić redukcje? Np. 55mm->77mm (koszt ok 15zł)?
2. Czy nadal podtrzymujecie, że filtry Hitech-a są lepsze od Cokina?
3. Na którymś wątku przeczytałem, że raczej nie stosuje się polara razem z filtrami szarymi. Niemniej w przypadku chmur i nieba polar daje piękne efekty, mam więc rozumieć, że jak założę dodatkowo (do polara) jeszcze filtry szare lub połówkowe to zrobią one "brudną" robotę i popsują mi ładny efekt polara?
4. Wpadłem na pomysł, żeby zamiast kupować polara dedykowanego do systemu, kupić kołowy który jest z dwóch stron gwintowany i do niego podpiąć system. Sprzedawca w sklepie powiedział, że nie ma to sensu, bo ustawiając polara, zmienimy położenie systemu, i na odwrót i całość się nie sprawdza. Teraz patrze u siebie jak to wygląda po zamontowaniu i muszę powiedzieć, że to co mówi nie ma sensu. Kręcąc całym systemem przecież nie będę poruszał polara. Zgadzacie się ze mną? (nie mogę teraz tego sprawdzić bo mam polara slim-a).

jaś
19-05-2013, 21:54
Używam Lee ale Z-Pro jest prawie analogiczne,