PDA

Zobacz pełną wersję : C 5D I i co dalej ? "))))



Karol.N
27-04-2013, 22:23
Witam

Szukam pomocy :)
Zajmowałem się filmem.dok. Powoli wracam do foto .

Zastawiam się czy odkupić zoom czy dodatkową puszkę np: 6D ?
Mam 5D I i parę stałek L. Do wydania mam ok 6500.
Niestety nie mama żadnego zooma.

Pesymistycznie patrze na swoje szanse komercyjne dlatego się nie śpieszę / lubię zdjęcia ... zoomm tylko ze wzg. na wygodę ale 6D kusi .
Co waszym zdaniem .. :) bardziej optymalne ?:)


Będę wdzięczy z opinie /) pozdr

poszukiwacz2006
27-04-2013, 22:53
Patrz optymistycznie - sukces rodzi się w głowie :-)
Sam po części odpowiedziałeś sobie na zadane pytanie. Jeżeli cenisz wygodę, to kupuj zooma z takiego zakresu ognisowych jaki będziesz wykorzystywał. Jeżeli zadowolony jesteś ze swoich stałek, sprzedaj clasica, dołóż jeszcze kilka PLN i bierz 5dmkIII. Jak budżet naprawdę napięty, to poczytaj wątek http://www.canon-board.info/canon-dslr-19/canon-5d-ii-czy-6d-albo-jednak-5d-mkiii-z-86963/index40.html#post11590 i bierz, któregoś z nich.
Pozdrawiam

trothlik
27-04-2013, 22:54
Szkło.

arst
28-04-2013, 00:09
Jaki masz problem? Potrzebujesz zoom'a, wyższego iso, dodatkowych ogniskowych, lepszego AF, wyświetlacza.... ? Jeśli dylemat puszka vs szkło to szkło.

jellyeater
28-04-2013, 06:18
Chcesz kręcić filmy? Bo jak nie, to raczej mk1 powinien wystarczyć do zdjęć. :) Może nie warto nic kupować? :)

rOOmak
28-04-2013, 07:23
Co waszym zdaniem .. :) bardziej optymalne ?:)

Optymalne jest optymalne. Nie może być mniej lub bardziej.
Chcesz kupić zabawki czy masz jakieś konkretne wymagania?
Nikt nie da ci dobrej rady bez wiedzy co fotografujesz, jaki masz styl itd.

zoomi
28-04-2013, 08:57
ja mam zooma i stałki - stałki używam zoom się kurzy

jakie masz stałki ? o jakim myslisz zoomie ?

jeśli nie masz 85L - kup ją, starczy na używaną prawie nową wersję II i rozkoszuj się fotami z 5d ;)

Karol.N
28-04-2013, 09:58
Kilka słów i układa się w głowie :) fajne to forum :)

Przepraszam że nie dopisałem szkieł i profilu foto.

Uwielbiam sałatki ale w sytuacjach nie przewidywalnych, improwizowanych nie mogę ich szybko zmieniać / robię reportaże w kluczu filmowym / dla siebie.
Komercjalnej patrząc to paranoja.... sporadycznie 1 w roku u znajomych napoiłem się na zawodowstwo / kiedyś troczę fot do książek wymuszone przez cięciami w redakcjach.

Sprzedałem kamerkę i uzbierałem kilka szkieł których mi czasem brakowało w filmowaniu tj : 14 I/35/85II/135/70-200II i tylko 5I

Logika i racjonalna wybór to Puszka...... a serce :) 50 1.2 lub 24 TS choć bez puszki LV nic nie zrobię. Dawno temu w szkole bawiłem się Linchofem i dlatego ciśnienie na TS

Nie jestem zawodowcem i mam rozterki .... rozumiem że to wybór bardziej sposobu myślenia ....
Jestem wdzięczny wszystkim za sugestie :) opije :) co ludzi z branży zawodowcy by wybrali ... ?

pozdr

underhand
28-04-2013, 10:32
Patrząc na szklarnie to bierz puche. Wygodniej się zrobi ;)

zoomi
28-04-2013, 11:37
5d2 nie wystarczy ? kupisz używkę z małym przebiegiem (powiedzmy do 20 tysięcy zdjęć) za 4,5 max 5kzł
z zakładanego budżetu 6,5kzł zostaje nie mniej niż 1,5kzł
sprzedajesz 5d za minimum 1,5kzł - wraz z pozostałą kasą po kupieni body masz nie mniej niż trójkę nadal do wydania :)

czyli masz nowszą puszkę (ja wolę 5d2 niż 6d - kwestia priorytetów) i wolne 3kzł - możesz za to od razu kupić
dla wygody np 24-105 L IS które w razie czego bez problemu sprzedasz ...albo chwilę dozbierać i kupić używane 50 1.2L

gdyby to był mój temat i mając te szkła które wymieniłeś - kupiłbym 5d2, sprzedał 5d i chwilę później dokupił 50L :)
...24-105 miałem i sprzedałem, dokupiłem 24-70 2.8L - ciężko mi zapiąć go do body bo jakoś łatwiej wskakują na nie 35L albo 85L II ;)

Karol.N
28-04-2013, 12:09
Dobry pomysł :) ale 5DI jest u mnie od nowości w serwisie czyściłem i spr. ma 5200 kl- nie chce go sprzedać.... :)

( pożyczyłem rok temu 7D i 5D2 trochę się bawiłem / ..... 7D bardziej filmowy 5D2 lepszy foto filmowo oj ...
na puszkę mnie stać tylko 6D :) nie jestem zdecydowany bo pomieniam 50 1.2 FD którą kiedyś sprzedałem i ciągnie :))) a starczy na jedno lub zomm

Classicauto Start Sezonu 2012 / wer. HD 1080 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VbO9-R6WN_w)

przy tych szkłach i 5Di zastawiam się czy .....

Dokupić puszkę 6D ? czy zomma np: 24-70 4/ Tamrona 2.8 lub w desperacji EF 50 1.2

:(((

arst
28-04-2013, 12:14
Przy takiej szklani.... wymieniłbym puszkę na 5dmkIII

bulldog
28-04-2013, 12:15
postawiłbym na body
sam mam zoomy i stałki- a wygląda to tak
zapinając stałki nawet nie myślę o korzystaniu z zooma
natomiast korzystając z zoomów zabieram ze sobą jakąś stałeczkę typu 50 1,4.
Jak dla mnie zoom nie jest uzupełnieniem stałek (mówię o zakresach ogniskowych wymienionych przez Ciebie), natomiast stałkami można świetnie uzupełnić zoomik

ps. miałem 24-70 2.8 zamieniłem na 24-105 (kasa, waga, zakres, stabilizacja), a zamieniłem tylko dla tego żeby mieć ;-) rodzinne wycieczki itp.

jellyeater
28-04-2013, 12:24
albo chwilę dozbierać i kupić używane 50 1.2L
Po co jak jest Sigma 50 1.4? Może czas skończyć z paradygmatem L? :) A przynajmniej podyskutować nad nim.

24-70 to pewnie główny powód dla którego nie wyłazi problem AF w 5d III. Szkło niezbyt ostre na pełnej dziurze, a po lekkim przymknięciu to i 5d III trafi. :)

Karol.N
28-04-2013, 12:42
Wszystkie znaki mówią o 6D.... św, grała nie znajdę .... :) gotuje mi się w głowie :(((

dziękuje z opinie / 50 1.2 robi pozytywny odbiór na likach ... jest jeszcze opcja 24-70 II po wilkiem kombinowaniu w portfelu .... ale wiarygodność Canona oj.


:) dzięki

--- Kolejny post ---

Sigma zamiast 6D lub L 501.2 lub 24 ts lub 24-70 II może SIGMA .... ale

Mama L dlatego że mają profil koloru oraz plastykę która mi odpowiada / są nie ostre / są nie solidne/ to szkłami w których czerwony pasek projektuje marketing
ale .... lubię to to coś / ... co je odróżnia co ciężko zinterpretować / widzę ten efekt w sałatkach ... a może che widzieć ....

Tak czy inaczej jestem za biedny na SIGMĘ ; ) ale dziękuje za op. :)

zoomi
28-04-2013, 15:31
masz 85 L II - nie wiem czy polubisz obrazek z Tamrona 24-70 czy nawet 24-70 by Canon L II :)
znasz już magię stałek L - dokup tą brakującą 50L :)

takiego 5d z 5k klatek też bym nie sprzedawał bo obrazek jaki daje ta puszka ze stałkami L to bajka nieznana
posiadaczom 5d3 z zoomami ;) najbardziej analogowy obrazek z cyfrowej puchy :)

wiem co lubisz i co widzisz, nie jesteś sam :)

airhead
28-04-2013, 16:18
a może... nic nie potrzebujesz?

Karol.N
28-04-2013, 16:33
Świetnie:D / ..... to mi ułatwi.... decyzję :)))):D
Serdecznie dziękuje.... czasami pracuje jako reporter TV . zaczynałem od foto .... wracam do korzeni z wiekiem.... :)

6D i 50 1.2 / to dobre marzenie / pewnie tylko wybiorę 50 1.2 / na puszkę przyjdzie czas ... budżet brak zleceń:( i ex :))))

Liczę że kiedyś 1DsIII spadanie z cen, procesor wizji jest podobny do 5DI ... zdjęcia z 7D były plastikowe i problemy w kanele czerwieni jak 5DIII / coś pokombinowali chyba z procesorem koloru.
Canon chyba zarezerwował dla ser.1 przetwarzanie barw, bardzo subtelne/ nie chodzi o Bity 14/12 itp. lub dynamikę .
Pracowałem ostatnio na C300 widziałem że synergia ich przetwornika ze szkłami L daje obrazek bliski KODACHROME film .
Szanuje 5DIII to maszyna do zdjęć ale coś mi nie gra ze spójnością plastyczną z innymi puszkami )

Wniosek obiektyw 50 1.2 / lub 24 TS ( ts. arch. z tk1.4 makro )

Bardzo dziękuje za pomoc :)))) przyjezdne opinie:lol:


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://frankglencairn.wordpress.com/2012/01/03/sony-fs100-k-tone-picture-profiles-preview/)

Kolekcjoner
28-04-2013, 18:22
Jedna mała kwestia. Gdybyś pisał zgodnie z zasadami interpunkcji i gramatyki to myślę, że otrzymałbyś znacznie więcej sensownych porad. Przebijanie się przez ten szyfr może zniechęcać.

Karol.N
28-04-2013, 18:34
:) fakt ... przepraszam za gawrę itp.

rOOmak
28-04-2013, 21:00
Szanuje 5DIII to maszyna do zdjęć ale coś mi nie gra ze spójnością plastyczną z innymi puszkami )


Z całym szacunkiem ale mi nie gra coś u Ciebie ze spójnością.
Wypowiadasz się jak byś miał doświadczenie i podstawy techniczne, a zastanawiasz się pomiędzy 50mm a TS-E 24mm lub aparatem.

Masz dobry zestaw. Jeżeli brakuje ci jakiejś funkcji lub możliwości to sam najlepiej o tym wiesz.


zdjęcia z 7D były plastikowe i problemy w kanele czerwieni jak 5DIII / coś pokombinowali chyba z procesorem koloru.
Ja nie mam problemu z żadnym kanałem. Czerwone światło jest zazwyczaj bardziej intensywne i używając poprawnie światłomierza i/lub histogramu RGB eliminuje kompletnie, ewentualny problem. W dodatku fotografując w RAW cała obróbka koloru jest przeprowadzana na komputerze, według przeze mnie wybranego profilu...
Porównywanie cyfrowego sensora do Kodachrome to następna bajka. Mając wszystkie dane zarejestrowane w RAW możesz uzyskać efekt filmu jaki chcesz. Film ma inne właściwości, których elektronika jeszcze nie ujarzmiła, ale uzyskanie takiego samego wyglądu nie stwarza problemu. Współczesne aparaty nie różnią się tak dużo od siebie, a jeżeli chcesz wskoczyć w totalnie lepszą jakość, to cyfrowy średni format stoi przed tobą otworem.

Powtórzę za Kolekcjonerem. Spróbuj pisać według zasad gramatyki i interpunkcji ponieważ jest ciężko zrozumieć o co chodzi w twojej "wypowiedzi"

jellyeater
28-04-2013, 21:39
Masz oprofilowane szkła. Więc nie wiem jaki problem z czerwienią. Po to chyba jest profil by to załatwić? A co do reszty to idź po prostu robić zdjęcia. Bo zaczynam wyczuwać przykrą przypadłość znudzonego fotografa. :(

Jak potrzebujesz filmów to kup nową puszkę. Jeżeli potrzebujesz sprawny AF to kup 5DIII. Jak potrzebujesz więcej MPX to kup II, III lub 6D. Albo idź rób zdjęcia.

Ale magia nie tkwi w sprzęcie. Tkwi w tym co i jak, oraz przy jakim świetle robisz. Ładny zachód słońca będzie wyglądał lepiej na uwieczniony komórką, niż jakiekolwiek zdjęcie z najbardziej klasycznego z klasyków z najbardziej wyelczoną elką zrobione w południe.

Kolekcjoner
29-04-2013, 01:14
OT o filmowaniu wycięty tutaj:
http://www.canon-board.info/techniki-filmowania-61/postproces-kolory-w-filmie-itd-90365/
I tam prosiłbym o kontynuowanie :).

Karol.N
01-05-2013, 15:09
Jeszcze raz dziękuje za pomoc, przepraszam za język.
Moje błędy w konfiguracji i decyzji wynikają z braku doświadczenia foto .

Skłaniam się do zakupu optyki 35mm / z aparatu 6D ew.5III rezygnuję.

ap. Średni format to inne kwoty i większe problemy.

Zdjęcia stream się nie obrabiać lub wykonywać minimalne korekty

Mam pewne złożenia które wynikają z pracy zawodowej tj:

Zawsze starłem się zamknąć zdjęcia-filmowe na planie w kluczu ekspozycyjnym i kolorystycznym itp. / bez względy na RAW- Log.
( Mistrz Oświetlenia jest w moim pionie i to nie jest problem )
Optykę dobieram wg. danych sensytometrii i wskazówek estetyki reżysera.
Kilkukrotnie pracowałem optyką Cooke dlatego wybrałem Canona do własnych zdjęć.

Filmowo-domowo mam problem bo Canon 6D, 5DIII 1DX nie spełniaj norm EBU. Obiektywnie jest to widoczne.
Każdy dystrybutor który ma aplikacje sprawdzając normy BBC zawiesi materiał na kolaudacji technicznej i grzebanie w kodekach nie pomaga.


Jeszce raz dziękuje.
Podjąłem decyzje co do optyki :)

Pozdrawiam :)

Kolekcjoner
01-05-2013, 22:33
Panowie chcecie dyskutować o sprawach filmowych - nie ma sprawy - są odpowiednie wątki, działy. Tutaj zamykam bo się robi śmietnik.