PDA

Zobacz pełną wersję : Wybór obietkywów do Canona 650D jasny i długi tele zoom

PAblo0071
19-03-2013, 21:43
Jestem raczej początkującym fotoamatorem, choć praktykę ze sprzętem mam kilkuletnią jeszcze z czasów 35mm. Obecnie po Olympusie przesiadłem się na Canon 650D ale nie jest to docelowe body, ale zawsze trzeba kompromisu między kasą, a jakością dokonać. Jedno jest pewne pozostanę przy Canonie bo mam dobre wspomnienia z 35 mm. I nie wykluczone, ze kolejne body to będzie Canon 6D czyli FF.

Mam pytania do praktyków o pomoc w doborze obiektywów. Po pierwsze głównie fotografuje dynamiczne sceny, ale i też portretowe. Robię zdjęcia głownie psów i w trakcie wycieczek nawet kilkunasto-kilometrowych, wystaw, a także w trakcie pracy ratowniczej na wodzie do czego potrzebuje długich ogniskowych. Dlatego mój zestaw na 100% nie jest i nie będzie wspomagany przez jeden obiektyw. Nie korzystam z szerokiego konta. A i głównie zdjęcia robię na preselekcji czasu.

Obiektywy posiadane:

1. Tamron 28-75 f/2.8 - wybrany dlatego, że jest dla pełnej klatki, a nie tylko dla APS-C, jestem z niego zadowolony spełnia się jako porterówka, podoba mi się bokeh. Oraz jako obiektyw na wystawach halowych, gdzie raczej doświetlenie lampą będzie mało skuteczne. Ze względu na kilkunastometrowe przestrzenie słabo oświetlone i wysokość hal. Jestem z niego zadowolony. Trafiłem na obiektyw który nie ma ani FF ani BF, co w tym modelu jest dość częste. Pytanie moje to czy celowe jest rozważnie później zmiany jego na obiektyw ze stabilizacją obrazu lub silnikiem ultradźwiękowym np. Tamron 24-70 F/2.8 VC USD vc Canon EF 24-70 mm f/2.8L II USM vs Sigma 24-70 mm f/2.8 EX DG HSM. Czasami wydaje mi się , ze przy czasach 1/60 przydała by się stabilizacja. Prędkość AF jest akceptowalna, ale problemem jest raczej czasami mylenie się owego Tamrona. Do o dziś służył też za spacerówkę.