Zobacz pełną wersję : Zmiana systemu Canon > Nikon ? 30d > d7000
Witam!
Chciałem poznać Wasze opinie na temat zmiany systemu. Otóż fotografią interesuję się od około 2 lat, jestem amatorem. Uczę się fotografii krajobrazowej, lubię też fotografować ludzi, nie tylko portrety. Czasem zdarza mi się iść jako pomocnik na wesele. Posiadam Canona 30d i do tego trzy obiektywy: kit, 50 1.8, 28-105 3.5-4.5. Stoję przed decyzją zakupu dobrego obiektywu na szerszy kąt. Myślałem o Tamronie 17-50 lub jeśli będą fundusze to Canon 17-55. Do tego chciałem zmienić lampę na 430ex (obecnie posiadam di622). Obiektyw + lampa to już niezły wydatek więc zastanawiam się czy inwestować dalej w canona i z czasem zmienić body na nowsze bo 30d to już trochę leciwa puszka, chociaż naprawdę fajny aparacik. Kolejne aparaty canona są jednak gorsze w porównaniu do tego co robi nikon. Takie przynajmniej jest moje odczucie po przeczytaniu masy opinii w internecie. Bawiłem się ostatnio Nikonem d700 kolegi, wiadomo, że nie ma co porównywać ff do aps-c ale sam aparacik technologicznie jest dużo bardziej zaawansowany niż moja "30". Przed kupnem obiektywu zacząłem się zastanawiać nad zmianą całego systemu i przy okazji zmianą puszki na nowszą. Myślę nad sprzedażą zestawu, który posiadam, potem kupnie jeszcze nie ff (może kiedyś) ale nikona d7000 z obiektywem 17-55. Do tego z czasem też lampa, portretówka i jakieś tele. Proszę o opinie co byście zrobili na moim miejscu, w którą stronę poszli aby budować coś na przyszłość ?
maciek12ss
10-02-2013, 16:59
Na forum canona chyba nikt nie powie Ci kup Nikona :) Za to jak zapytasz na forum Nikona to tam Cie pewnie przekonają :)
Na forum canona chyba nikt nie powie Ci kup Nikona :) Za to jak zapytasz na forum Nikona to tam Cie pewnie przekonają :)
I obie opinie będą równie "obiektywne" :-) no cóż, może ktoś się odważy ;)
xxkomarxx
10-02-2013, 17:16