Zobacz pełną wersję : Rozjaśniacz szkieł +1ev
Zwiększa światło o 1działkę, poprawia ostrość, aberracje itd. do tego poszerza szkło (z 50 robi 35 z 35 24 itd.)
więcej info
An adaptor which claims to make your lens, faster, wider and better!! This is NOT an April Fool’s! | Philip Bloom (http://philipbloom.net/2013/01/13/speedbooster/)
Metabones - Home (http://www.metabones.com/)
z minusów potrzeba szkła z większym polem krycia albo podpinać szkła typowo z ff pod apsc.
A no i aktualnie dostępne wersje canon i leica do nexa i fuji
To coś zdrowo zryło mi dziś psychę - szlag mnie trafia że sprzedałem swoje Ai-S 28/2 i 85/1,4.
Quadrifoglio
15-01-2013, 01:39
To niewątpliwie łamie dotychczasowe zasady doboru i używania szkieł. Chyba mało kto jest w tej chwili teoretycznie wyjaśnić jak to faktycznie działa.
To niewątpliwie łamie dotychczasowe zasady doboru i używania szkieł. Chyba mało kto jest w tej chwili teoretycznie wyjaśnić jak to faktycznie działa.
po przeczytaniu tytułu myślałem że chodzi o jakąś szmatę do wycierania obiektywu :D. Zagłębiam się w lekturę opisu tego "cudownego" wynalazku...
dziobolek
15-01-2013, 02:06
Zwiększa światło o 1działkę, poprawia ostrość, aberracje itd...
...z minusów potrzeba szkła z większym polem krycia albo podpinać szkła typowo z ff pod apsc...
Czyli jeśli podpiąć np. Tamrona 70-200 f/2,8 do APS-C przez ten wynalazek to... :shock:
To niewątpliwie łamie dotychczasowe zasady doboru i używania szkieł. Chyba mało kto jest w tej chwili teoretycznie wyjaśnić jak to faktycznie działa.
"odwrotny telekonwerter". Jeśli soczewką można przypalić papier to jak widać można zwiększyć jasność kosztem pola krycia.
Przeczytałem tekst i widzę że żadnej magii tam nie ma. Konwerter wykorzystuje fakt, że pole obrazowe obiektywu przeznaczonego dla większej matrycy można pomniejszyć i dzięki temu robi się szerzej, jaśniej a także zmniejsza się aberracja chromatyczna.
W skrócie to wygląda tak: bierzemy obiektyw od pełnej klatki i przypinając z konwerterem do cropa mamy to samo co na pełnej klatce. Dzięki temu że wykorzystamy światło z obszaru poza prostokątem matrycy cropa, to każdy punkt obrazu będzie zbudowany z większej ilości promieni i tym samym jasność obiektywu zwiększy się. Dokładnie to samo zjawisko ale w drugą stronę mamy podpinając telekonwerter x1.4 do cropa. W analogiczny sposób zmniejszy się też aberracja chromatyczna na środku kadru.
Nie da się tego zastosować w układzie z lustrem bo będzie za daleko od matrycy, dlatego do lustrzanek nie da się tego podpiąć.
Grzesiek_PL
15-01-2013, 02:13
Telekonwerter x0,71, skoro przy wydłużaniu ogniskowej światła ubywa to przy skracaniu przybywa?
Jeśli była by możliwość zapięcia tego do pełnej klatki, to fajne kwadraty można by wycinać :D
michalab
15-01-2013, 10:34
Pewnie strata jakości analogiczna jak przy podpięciu konwertera 1.4x albo raczej większa.
Pewnie strata jakości analogiczna jak przy podpięciu konwertera 1.4x albo raczej większa.
Przy dobrej optyce tego konwertera jakość obrazu powinna się w środku poprawić, tak samo jak lepsza jest jakość mniejszej odbitki niż większej.
michalab
15-01-2013, 11:18
Przy dobrej optyce tego konwertera jakość obrazu powinna się w środku poprawić, tak samo jak lepsza jest jakość mniejszej odbitki niż większej.
Przecież wcale nie jest tak, że obiektywy szerokokątne mają lepszą rozdzielczość od tele. A tutaj mamy przecież dodatkową soczewkę ... no, ale trzeba by sprawdzić.
Przecież wcale nie jest tak, że obiektywy szerokokątne mają lepszą rozdzielczość od tele. A tutaj mamy przecież dodatkową soczewkę ... no, ale trzeba by sprawdzić.
Zobacz sobie w white papers przykłady, jak jakość "spada" - w przypadku Ai-S 50/1,2 jakość na pełnej dziurze uległa DRASTYCZNEJ poprawie. To usrojstwo poprawia telecentryczność redukując aberracje optyczne.
Hmm, to teraz na cropie z EF 35/2 zamiast standardu będę miał 35/1.4? :shock:
Ciekawe ile to będzie kosztować.
Hmm, to teraz na cropie z EF 35/2 zamiast standardu będę miał 35/1.4? :shock:
Ciekawe ile to będzie kosztować.
Będziesz miał 24/1.4 czyli odpowiednik 35mm f/2 na pełnej klatce.
Upraszczając trochę działanie tego konwertera, można powiedzieć że pełnoklatkowy obiektyw na cropie z tym konwerterem będzie dawać taki obraz jak obiektyw bez konwertera na pełnej klatce.
Zysk światła w stosunku do pełnej klatki jest iluzoryczny, ponieważ matryca pełnoklatkowa ma większe piksele i tym samym jakość obrazu (szum) lepszy o 1EV w stosunku do cropa o wielkości połowy matrycy pełnoklatkowej.
To jest taka sama sytuacja jak z systemem Olympus w którym są nawet zoomy ze światłem 2.0 ale z powodu cropa 2x nie ma wcale lepszej jakości obrazu i mniejszych szumów.
Będziesz miał 24/1.4 czyli odpowiednik 35mm.
Racja. O kąty widzenia jak dla 35 mm na FF mi chodziło, więc na to samo wychodzi.
Jeśli jednak ma nie działać z lustrzankami - przestaje mnie to interesować.
michalab
15-01-2013, 14:05
Zobacz sobie w white papers przykłady, jak jakość "spada" - w przypadku Ai-S 50/1,2 jakość na pełnej dziurze uległa DRASTYCZNEJ poprawie. To usrojstwo poprawia telecentryczność redukując aberracje optyczne.
No fakt, ale też nie każdy obiektyw wymaga poprawy telecentryczności, w zasadzie to coraz mniej jest tych obiektywów.
Hmm, to teraz na cropie z EF 35/2 zamiast standardu będę miał 35/1.4? :shock:
Ciekawe ile to będzie kosztować.
Kosztują od 400$ do 600$.
Speed Booster (http://www.metabones.com/product/speed-booster)
Do aparatów NEX, Fuji X i EF-S.
Takie coś powinno powstać dawno jak nie było FF i szkieł do cropów, tylko były cropy i szkła do FF.
To co marnuje się ze szkła FF w koło matrycy jest skupione na nią.
Jego parametry to
Magnification 0.71x
Maximum input aperture f/1.26
Maximum output aperture f/0.90
Lens elements/groups 4/4
Nie będziesz miał szkła 35/2.0 tylko zamiast szkła 56/2.8 będziesz miał szkło 35mm*0,71x=25mm o kącie na cropie 1,6x czyli wyjdzie Ci 40mm, a światło będzie to co było skupione te f/2.0 na FF teraz będzie skupione te f/2.0 na matrycy z cropa. Teoretycznie będzie na niej jaśniej, ale GO to nie zmieni :-)
Najlepiej jakby zrobili to z mocowaniem do Canona-M zamiast tego Canonowskiego EF-S-EF które gubi ogniskową i nic nie daje, tutaj odzyskujemy kąt widzenia i światło.
--- Kolejny post ---
Jest to dobre dla wszystkich bezlustrkowców z cropem 1,5x do których mamy trochę dawnej i nie tylko optyki FF i narzekamy że tracimy szerokie kąty itp. Z tym urządzeniem odzyskujemy je z powrotem.
--- Kolejny post ---
https://canon-board.info/imgimported/2013/01/metabonesSpeedBoosterFXDXe1358148929538-1.jpg
źródło (http://nofilmschool.com/wp-content/uploads/2013/01/metabones-Speed-Booster-FX-DX-e1358148929538.jpg)
--- Kolejny post ---
Znalazłem porównanie - zdjęcia zrobione Canonem 40mm F2.8 podłączonym do NEX-7 przez speed booster na górnym zdjęciu i do Canona EOS 5DIII na dolnym. Jak widać niczym się nie różnią, ale NEX-7 miał więcej światła na matrycy jakby było f/2.0 i musiał zmienić ISO lub czas o 1EV.
https://canon-board.info/imgimported/2013/01/metabonesto5d3comparison660px-1.jpg
źródło (http://www.eoshd.com/wp-content/uploads/2013/01/metabones-to-5d3-comparison-660px.jpg)
Jeszcze link do tego testu
http://www.eoshd.com/content/9474/prototype-metabones-speed-booster-equipped-nex-7-vs-full-frame-5d-mark-iii
I white paper
http://www.metabones.com/images/metabones/Speed%20Booster%20White%20Paper.pdf
Na moje oko to daje na APS-C obraz taki, jak oryginalnie na pełnej klatce.
Dobra, już widzę, że do kitu ten "wynalazek", bo mozna to tylko podpiąć pod bezlusterkowca, aszkło musi być od lustra. Już mi zaświeciła lampka, że szkło od Leica M będzie można podpiąć pod Fuji bez straty obrazka :P
Na moje oko to daje na APS-C obraz taki, jak oryginalnie na pełnej klatce.
Dokładnie tak to działa. Do NEX-6 czy Fuji XE-1 podłączamy szkła Leici, Voigtlandery czy inne pod FF i mamy tę samą plastykę a dodatkowo zyskujemy jeden EV. Czyli nie trzeba już czekać na bezlustrekowca FF ??? Gorzej z EOSami-M jak powstaną z wizjerami tutaj crop 1,6x jednak zje trochę obrazu i jak wyliczyłem powyżej np. 35mm będzie jak z 40mm.
Zobacz stronę 21 i 22 na white paper - dodatkowo niweluje aberracje tam jest przykład z Nikona 50/.1.4 Ais.
Dokładnie tak to działa. Do NEX-6 czy Fuji XE-1 podłączamy szkła Leici, Voigtlandery czy inne pod FF i mamy tę samą plastykę a dodatkowo zyskujemy jeden EV. Czyli nie trzeba już czekać na bezlustrekowca FF ???
Hola, hola :) Leica R , czyli "duże" obiektywy a nie te dalmierzowe. Czyli czekamy dalej ;)
Hola, hola :) Leica R , czyli "duże" obiektywy a nie te dalmierzowe. Czyli czekamy dalej ;)
Ano fakt te z M są za blisko matrycy i adaptera nie wcisną :-)
W swoim hobby astrofotografii właśnie używam podobnych rozwiązań. To są po prostu reduktory ogniskowej. W sowim setupie do astrofotografii używam reduktora x0,85, który skraca mi ogniskową z 600mm do 480mm a co się z tym wiąże zmienia światło z F7,5 do F6. Dodatkowo tego typu reduktory posiadają także funkcję korekcji wad obiektywu.
Widzę zatem że, rozwiązania znane od dawien dawna w astronomii przechodzą także do tradycyjnej fotografii.
Ano fakt te z M są za blisko matrycy i adaptera nie wcisną :-)
Jeśli starczy im 10mm + ew. 18mm jeśli wjadą w głąb korpusu, to może kiedyś wcisną.
Ceny wysokie, ale to nic dziwnego.
Ja mam cichą nadzieję, że zrobią 0,5x u4/3-EF.
Stwierdziłem ostatnio, że 70-200 to zakres idealny, ale na małym obrazku. Na APS-C większość robię w zakresie 50-150.
Dobry wieczór.
Czy ktoś mógłby wytłumaczyć skąd się bierze to więcej światła. Najlepiej w jakiś prostych żołnierskich słowach. Bo, póki co, czytam i czytam i mam wrażenie że są to fantasmagorie. No, ale ja blondynka jestem, to może dlatego.
Dziękuję z góry za odpowiedź.
Dobry wieczór.
Czy ktoś mógłby wytłumaczyć skąd się bierze to więcej światła. Najlepiej w jakiś prostych żołnierskich słowach. Bo, póki co, czytam i czytam i mam wrażenie że są to fantasmagorie. No, ale ja blondynka jestem, to może dlatego.
Dziękuję z góry za odpowiedź.tu masz wytłumaczenie: Metabones Speed Booster - czy kilent uwierzy we wszystko? - Optyczne.pl (http://www.optyczne.pl/5532-nowo%C5%9B%C4%87-Metabones_Speed_Booster_-_czy_kilent_uwierzy_we_wszystko_.html)
Nie nazwałbym tego wyjaśnieniem
Dobry wieczór.
Czy ktoś mógłby wytłumaczyć skąd się bierze to więcej światła. Najlepiej w jakiś prostych żołnierskich słowach. Bo, póki co, czytam i czytam i mam wrażenie że są to fantasmagorie. No, ale ja blondynka jestem, to może dlatego.
Dziękuję z góry za odpowiedź.
Fragment z Budowa aparatu cyfrowego, część I - Obiektyw. Jasność obiektywu. benchmark.pl (http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Budowa_aparatu_cyfrowego,_czesc_I_-_Obiektyw-1368/strona/3823.html)
"Jasność obiektywu określona jest podziałem wartości ogniskowej obiektywu przez średnicę największego otworu przysłony. Na przykład obiektyw o ogniskowej 100mm i średnicy maksymalnego otworu przysłony 50 mm da w rezultacie jasność f/2, natomiast obiektyw o ogniskowej 200mm i takiej samej średnicy otworu przysłony będzie miał jasność już tylko f/4"
Jeśli wiec dołożymy soczewkę i skrócimy ogniskową a nie zmieni się średnica przysłony to obiektyw będzie jaśniejszy. :)
Dobry wieczór.
Czy ktoś mógłby wytłumaczyć skąd się bierze to więcej światła. Najlepiej w jakiś prostych żołnierskich słowach. Bo, póki co, czytam i czytam i mam wrażenie że są to fantasmagorie. No, ale ja blondynka jestem, to może dlatego.
Dziękuję z góry za odpowiedź.
Najprościej w ten sposób: zebrane światło przez obiektyw skupiasz na okręgu o średnicy x, a po podłożeniu tego układu skupi się ono w okręgu o mniejszej średnicy - a zatem ta sama ilość światła na mniejszym okręgu oznacza że będzie on jaśniejszy. Tak jak latarka z zoomem.
na Optycznych trwa ożywiona dyskusja na temat tego wynalazku
warto poczytać
jednak i bez niej wiadomo, że booster jest przereklamowany, przeszacowany, będzie drogim i chyba zbędnym "instrumentem"
na Optycznych trwa ożywiona dyskusja na temat tego wynalazku
warto poczytać
jednak i bez niej wiadomo, że booster jest przereklamowany, przeszacowany, będzie drogim i chyba zbędnym "instrumentem"
Optyczni wydali (napastliwy i utrzymany w tonie sensacji) werdykt nie tknąwszy nawet tego konwertera - bardzo profesjonalne podejście. Ich problem polega na tym że w teorii strasznie na wszystkim się znają, tylko niekoniecznie na praktycznej fotografii (vide sample w testach).
Osobiście nie widzę niczego zbędnego ani przereklamowanego w szpeju, który potencjalnie daje mi funkcjonalność lustrzanki z matrycą małoobrazkową w malutkim, lekkim i niedrogim evilu. Rzecz sprowadza się zatem do weryfikacji skuteczności tego układu, stwierdzenia ew. mankamentów którymi producent nie raczył się pochwalić i dokonania bilansu plusów dodatnich i plusów ujemnych tego rozwiązania.
michalab
16-01-2013, 12:15
Trochę mnie zastanawia jeszcze jedna rzecz, po co do małego i lekkiego evila zamontować duże ciężko szkło? To ja już wolę do większej i cięższej lustrzanki przynajmniej trzyma się to lepiej, a te kilkaset gramów więcej dam jeszcze radę udźwignąć. Głębia ostrości zostaje ta sama więc, niby światła więcej, ale też większa matryca ma lepszą czułość, więc te więcej światła to na niewiele się zdaje. W poprawę jakości dla nowych obiektywów jakoś nie bardzo na razie wierzę, dla starych projektowanych pod analoga może, ale już takimi nie dysponuję.
Najtańsza nowa lustrzanka FF to w tej chwili koszt ok. 7500PLN - NEX z adapterem spokojnie zamknie się w 4 tysiącach. Prawie 4 klocki za nieco pewniejszy chwyt to trochę sporo, do tego nie wszystkie obiektywy lustrzankowe są duże i ciężkie. O tym jak się to sprawdzi w praktyce i czy nastąpi poprawa czy pogorszenie będzie można coś powiedzieć, jak będzie możliwość praktycznego przetestowania i bezpośredniego porównania z FF.
Trochę mnie zastanawia jeszcze jedna rzecz, po co do małego i lekkiego evila zamontować duże ciężko szkło?
A właściciele małych i zgrabnych szkieł systemu Canona FD czy Minolta MD czy Nikony Ais czy Pentaxy i te Pentaxy Limited - wszystko pod pełną klatkę. A szkoda było psuć ich kąty widzenia i plastykę na APS-C, teraz problem ten wydaje się rozwiązany - oczywiście jeśli pod tyle kombinacji zrobią te adaptery.
A szkła z EF - jak np. 24/2.8, 28/2.8, 35/2.0, 40/2.8 - pod EOS-M
michalab
16-01-2013, 13:00
Najtańsza nowa lustrzanka FF to w tej chwili koszt ok. 7500PLN - NEX z adapterem spokojnie zamknie się w 4 tysiącach. Prawie 4 klocki za nieco pewniejszy chwyt to trochę sporo,
No to jest jakiś argument.
do tego nie wszystkie obiektywy lustrzankowe są duże i ciężkie.
Ale tych lekkich może poza kilkoma wyjątkami (np. 50f1.4) to chyba znajdą się odpowiedniki dedykowane. Choć z drugiej strony rozumiem, jak ktoś uzna, że dla tych kilku może być warto kupić taki konwerter.
O tym jak się to sprawdzi w praktyce i czy nastąpi poprawa czy pogorszenie będzie można coś powiedzieć, jak będzie możliwość praktycznego przetestowania i bezpośredniego porównania z FF.
To już pisałem - zobaczymy. Na razie nie jest to dla mnie ciekawa opcja, ze względu na brak wiary.
A optyczni ze swoim "newsem" przesadzili to fakt.
--- Kolejny post ---
A właściciele małych i zgrabnych szkieł systemu Canona FD czy Minolta MD czy Nikony Ais czy Pentaxy i te Pentaxy Limited - wszystko pod pełną klatkę. A szkoda było psuć ich kąty widzenia i plastykę na APS-C, teraz problem ten wydaje się rozwiązany - oczywiście jeśli pod tyle kombinacji zrobią te adaptery.
a myślisz, że plastyka po potraktowaniu tym konwerterem zostanie ta sama?
A szkła z EF - jak np. 24/2.8, 28/2.8, 35/2.0, 40/2.8 - pod EOS-M
A nie ma dedykowanych odpowiedników? Pod eos-m na razie nie ma, ale pod m4/3 coś podobnego się chyba znajdzie.
a myślisz, że plastyka po potraktowaniu tym konwerterem zostanie ta sama?
A nie ma dedykowanych odpowiedników? Pod eos-m na razie nie ma, ale pod m4/3 coś podobnego się chyba znajdzie.
Tak to wygląda - masz przykładowe wyżej w wątku fotki.
A właśnie dedykowane odpowiedniki to już nie ten obrazek co z FF.
oldarcher
16-01-2013, 13:57
Mnie to kusiło by takie rozwiazanie dla FF kiedy można by podłączyć obiektyw od średniego formatu np Mamiya RB/RZ67.
Sam szukam teraz możliwości podłączenia obiektywów z centralną migawką do Canona tak aby korzystać z migawki obiektywu (dużo krótszy czas synchronizacji) .
Prawie 4 klocki za nieco pewniejszy chwyt to trochę sporo, do tego nie wszystkie obiektywy lustrzankowe są duże i ciężkie.
Tak naskoczyłeś na Optycznych a sam nie zabłysnąłeś tą opinią ;) Naprawdę lustro vs. evil to tylko większy uchwyt ? ;]
jacek_73
16-01-2013, 18:16
Najtańsza nowa lustrzanka FF to w tej chwili koszt ok. 7500PLN - NEX z adapterem spokojnie zamknie się w 4 tysiącach. Prawie 4 klocki za nieco pewniejszy chwyt to trochę sporo, do tego nie wszystkie obiektywy lustrzankowe są duże i ciężkie. O tym jak się to sprawdzi w praktyce i czy nastąpi poprawa czy pogorszenie będzie można coś powiedzieć, jak będzie możliwość praktycznego przetestowania i bezpośredniego porównania z FF.
Z tą poprawą bądź pogorszeniem to lekkie nadużycie. Pogorszenie musi nastąpić, a wynika to z budowy wszechświata. Nie mniej uważam to za super gadżet dla wszystkich posiadaczy szkieł EF i NEXów (a w przyszłości - mam nadzieję - NXów, czyli i mnie :)).
mam Nexa i szkła EF, ale jak narazie nie kręci mnie ten wynalazek
Piotr_0602
01-02-2013, 12:03
Pierwsze wrażenia opisane na Dpreview:
First Impressions: Metabones Speed Booster: Digital Photography Review (http://www.dpreview.com/articles/2667195592/first-impressions-metabones-speed-booster)
"There's a lot to be excited about with a product that so transforms lens behavior and addresses such a long-standing issue for photographers who long for the wide-angle and light-gathering performance of their older full frame lenses on their newer APS-C body. Image quality is very impressive, with results that compare exceptionally well against a full frame sensor. You do pay a small price in terms of corner softness and CA.
The biggest remaining challenge, however, with the Canon EF to Sony NEX mount is AF speed, a direct consequence of pairing a PDAF-optimized lens on a CDAF sensor. And to their credit, Metabones makes it very clear that AF performance is going to lag far behind what you'd get by using the Sony NEX's conventional AF system.
This does effectively make the Speed Booster an even more niche product, as it's best suited for manual-focus shooters. We'd be keen to see a camera manufacturer license this now-proven technology and offer this optical quality and near-full-frame performance mated with an effective AF system. But for now, we tip our hats to Metabones for releasing a product that accomplishes what many had thought nearly impossible."
Tutaj przykłady na NEXie7 z Canonem EF
Sony NEX 7 + Canon MP-E65 | Flickr - Photo Sharing! (http://www.flickr.com/photos/johnhallmen/7644589020/)
--- Kolejny post ---
I pocieszające informacje
From an FAQ section the MB product site:
“Will there be Speed Boosters™ for Canon FD, Minolta MD and Sony Alpha lenses?
We will be looking into Canon FD, Minolta MD and Sony Alpha in the future. We do not have an estimated date yet. Disclaimer: this shall not be construed as a commitment to ship – we are not done prototyping any of these yet but we will conduct testing to decide if these lenses are free of interference issues with the optics of the Speed Boosters™ before we will be able to turn them into actual products.”
--- Kolejny post ---
Jeszcze przykład na kamerze
http://www.youtube.com/watch?v=H5uXvDFXwHc&feature=player_embedded
Jeszcze tutaj - przykłady 1:1
gAPS-C@ĹtTCYBehĚ}Eg A_v^[đˇ (http://dc.watch.impress.co.jp/docs/review/special/20130123_584559.html)
Z sampli wniosek nasuwa się jeden: poprawy jakości obrazka w stosunku do matrycy FF nie ma.
Trudno się było zresztą tego spodziewać.
MZ wartość tego typu konwertera przesadzona przynajmniej czterokrotnie.
dziobolek
04-02-2013, 16:39
Ale jest jaśniej i... szerzej??? ;)
Dla aparatów z mniejszą minimalną odległością od bagnetu - owszem.
Tutaj jeszcze dużo zdjęć na X-Pro 1 ze szkłami Leici R
The Metabones Speed Booster adapter with X-Pro 1 and Leica R glass by Daniele Cametti Aspri | STEVE HUFF PHOTOS (http://www.stevehuffphoto.com/2013/01/29/the-metabones-speed-booster-adapter-a-columbus-egg-by-daniele-cametti-aspri/)
Piotr_0602
21-02-2013, 13:49
LensRentals.com - Metabones Magic? (http://www.lensrentals.com/blog/2013/01/metabones-magic)
"I think it was pretty obvious that I came armed for battle, ready to slam this product as some marketing overhype. I was wrong less correct than I might have been. The Speed Booster does what they claimed it would do, much to my shock and surprise.
(...) And this is going to be a very useful tool. "
Metabones Speed Booster adapter – full review | EOSHD.com (http://www.eoshd.com/content/9485/metabones-speed-booster-adapter-full-review)
"Pros
1 stop increase in low light performance
Full frame look – wider field of view, shallower DOF, attractive vignette and light fall off towards corners
Extremely good value for money (look at the saving over buying alternative full frame video solution like Canon 1D X / 1D C)
Protects investment in existing glass
Match glass between full frame camera and Sony E-mount camera on multi-camera shoots
Corrects some optical defects in centre of the frame such as purple fringing and coma
In-camera electronic aperture control for Canon lenses on Sony body
Micro Four Thirds support in pipeline for March (and electronic adapter in June)
Turns Blackmagic Cinema Camera into Super 35mm (matching Alexa)
Every lens now has dual focal length and aperture (use with or without adapter to change crop)
More creative possibilities
Excellent build quality
Very small and light
Tripod mount
Infinity focus tuning built into the adapter and straight forward to use
Cons
Corner and edge sharpness a bit of a struggle with most legacy glass at fast apertures
Soft corners and edges most noticeable at infinity focus with fast apertures or wide open
Speed of auto-focus in need of improvement (painfully slow compared to same lens on a Canon body)
Some lenses are not yet fully supported by the electronics"
Extremely good value for money (look at the saving over buying alternative full frame video solution like Canon 1D X / 1D C)
ROTFL. Jak generalnie szanuję opinie lensrentals, to tutaj pojechali...
To może być alternatywa co najwyżej dla korpusu typu 5D MkII, nie 1DX.
To tak, jakby maluch po tuningu miał być alternatywą dla Subaru Imprezy :-)
To tak, jakby maluch po tuningu miał być alternatywą dla Subaru Imprezy :-)
faktycznie Fiat 126 P [Drag Polski] Vs. Subaru Impreza WRX STI Drag Race [1/4 Mile] - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=e7Vwspxr6Yk)
;)
Piotr_0602
21-02-2013, 16:07
W testach jest lepiej niż można się było spodziewać po takim adapterze.
Jakość tak bardzo nie spada. Na NEX-ach. Na micro43 spadek jakości powinien być mniejszy.
Jak widać na obrazku z Lensrentals, w NEX-ach ten Metabones kompresuje obraz z FF do APS, od brzegu do brzegu. Spadek jakości więc będzie. Ale w wersji dla micro43 - w sklepach gdzzieś w czerwcu - nie kompresuje całego obrazku, ale obcina część brzegów. A więc wybiera ze szkiełka to co najlepsze - centrum i okolice, a odrzuca najsłabsze brzegi. Można się więc spodziewać że finalne efekty Metabones + micro43 będą lepsze od tego co dostajemy z Metabones + NEX.
Przelicznik zdaje się jest taki:
- dla NEX - ogniskowa FF x 0,71 (metabones) x 1,5 (crop) = ogniskowa FF x 1,065
- dla micro43 - ogniskowa FF x 0,71 (metabones) x 2 (crop) = ogniskowa FF x 1,42
W efekcie dla FF dostajemy praktycznie prawie ten sam kąt widzenia co na FF.
W micro43 dostajemy nieco ekwiwalent ogniskowej dłuższej o około 1,4.
W NEX dostajemy jaśniej, ale gorszą jakość obrazka.
W micro43 jaśniej i niekoniecznie gorzej (bo wycinamy lepszy fragment). Nawet stare szkiełka z kiepskimi brzegami, ale dobrym centrum, mogą pokazać zęby. AF chodzi, choć pewnie gorzej.
W micro43 może być kilka ciekawych propozycji, np:
1) wszystkie macro dostają f/2 (z f/2.8) a zwykle optycznie są bardzo dobre, więc efekt finalny powinien być niezły:
- Tamron 90/2.8 makro - mamy ekwiwalent 130mm f/2 makro
- Sigma 105/2.8 makro - ekwiwalent 150 f/2 makro
- Sigma 150/2.8 makro - ekwiwalent 210 f/2 makro
3) portretówki się rozjaśniają i wydłużają:
- Canon 85/1.8 - ekwiwalent 120 f/1.2
- Canon 100/2 - ekwiwalent 140 f/1.4
3) długie tele do ptaków staje się jeszcze dłuższe (i jaśniejsze)
- Canon 400/5.6 - ekwiwalent 570 f/4 (prawie 600/4)
Ze szkiełek FF dostajemy z adapterem Metabones mniej wiecej to co podpięcie tych samych obiektywów pod APS (crop x1,42 vs. x1,6 w Canonie), ale 1EV jaśniej. AF podobno ma chodzić, pytanie jak dobrze (na NEXach jest tak sobie, ale micro43 ma lepszy AF).
Jak ktoś już ma szklarnię FF, to Metabones i micro43 może być ciekawym uzupełnieniem.
Bo z NEX-em już niekoniecznie - dostajemy to samo (kąt widzenia) co na FF, tyle że szkło jaśniej o 1EV ale jakość obrazka spada. W micro43 wydłużamy ogniskową i rozjaśniamy obiektywy, być może nie tracąc na jakości.
Pojawi sie drugi gracz na rynku w tym roku firmy Zhongyi Optical o nazwie “Lens Turbo”. Bedzie to tansza alternatywa bez elektroniki
dla speed booster firmy Metabones. I co wazne bedzie od razu dla szkiel FD pod Sony nex, na razie speed booster nie ma takiego.
Co do mocowania Samsung NX nie wiadomo. Firma Metabones nie zrobi Speed boostera pod NX.
First pictures of the cheap Chinese Speed Booster alternative! To ship from May already! | sonyalpharumors (http://www.sonyalpharumors.com/first-pictures-of-the-cheap-chinese-speed-booster-alternative-to-ship-from-may-already/)
Nince different Lens Turbo adapters to be launched this year. | sonyalpharumors (http://www.sonyalpharumors.com/nince-different-lens-turbo-adapters-to-be-launched-this-year/)
https://canon-board.info/imgimported/2013/05/lens_turbo2_zpsb1ef59cf-2.jpg
źródło (http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/lens_turbo2_zpsb1ef59cf.jpg)
Piotr_0602
06-09-2013, 08:10
Ten Metabones może dawać zaskakująco dobre rezultaty:
Metabones S.B. + 35/1.8 Nikkor vs 25/1.4 Leica/Panasonic: Micro Four Thirds Talk Forum: Digital Photography Review (http://www.dpreview.com/forums/thread/3542926#forum-post-52114286)
Co prawda ten post dotyczy nie zestawu FF -> Metabones -> APS, a zestawu FF -> Metabones -> micro43, gdzie dostając ten sam crop x0,71 co w połączeniu z APS ale na mniejsza matrycę, nie korzystamy z samych brzegów obiektywu FF, więc korzystamy z lepszego fragmentu optyki obiektywu opuszczając najsłabsze brzegi. To by może tłumaczyło tak dobry wynik na brzegach kadru. W efekcie z Nikkorem 35/1.8 wyszedł ostry zestaw dający ekwiwalent 50mm f/1.2. I zdaje się z działającym AF.
Ja czekam na metobones do systemu EOS M na szkła EF ze sterowaniem i na FD no i na korpus EOS M z wizjerem. Teraz na rynku nic konkretnego w normalnych cenach nie ma co da ładny obrazek w małym aparacie. No jest Fuji X-E1 i dopiero teraz dwa normalne szkła ze skala i pierścieniem ostrości 14mm i 23mm, ale to kosztuje i sterowanie szkieł EF będzie problematyczne z tego korpusu. Dlatego czekam na korpus EOS M z wizjerem.
Ja czekam na metobones do systemu EOS M na szkła EF ze sterowaniem i na FD no i na korpus EOS M z wizjerem. Teraz na rynku nic konkretnego w normalnych cenach nie ma co da ładny obrazek w małym aparacie. No jest Fuji X-E1 i dopiero teraz dwa normalne szkła ze skala i pierścieniem ostrości 14mm i 23mm, ale to kosztuje i sterowanie szkieł EF będzie problematyczne z tego korpusu. Dlatego czekam na korpus EOS M z wizjerem.
Ciągle są testowane prototypy - adaptera EF do EOS M. Już niedługo ma się pojawić.
Speedbooster EOS M to EF mount coming soon? (http://www.dslrfilmnoob.com/2013/08/30/speedbooster-eos-ef-mount-coming-soon/)
czemu nigdy w takich niusach nie mogą podać żadnej chociaż przybliżonej daty.. -,-
Żeby się potem nie tłumaczyć. Proste.
filemoon
28-01-2014, 09:33
Ja mam SB EF dla Nex. Generalnie nie jest zle ze strata jakosci. Chodz AF nie nadaje sie do obiektow w ruchu (za wolny) i nie dziala sledzenie. Poza tym super - z tym ze ciezko dostac adapter w dobrej cenie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.