Zobacz pełną wersję : Canon 18-135.
Zastanawiam się nad kupnem canona 18-135 IS, jednak jedyne co mnie w nim przeraża to winietowanie na nie najniższym poziomie. Czy istnieje jakaś alternatywa o podobnym zakresie i cenie ?
winietowanie skorygujesz w DPP. Albo jesli masz nowe body to już tam. Używam tego szkła. Z uwagi na możliwości DLO w DPP lepiej jednak obiektyw canona.
Po wywolaniu rawa w DPP winietowanie niezauważalne. Mówimy cały czas o obiektywie spacerowym choć dobrym
Bez sensu, człowiek kupuje drogi sprzęt żeby potem tracić czas przy kompie na usuwanie winiet. Na prawdę nie ma sprzętu w podobjej cenie, zakresie ale lepszej jakości ?
To nie jest drogi obiektyw.
Dla mnie jako amatora, ok 1000zł na szkło to jest pewna suma.
Ernest_DLRS
08-12-2012, 15:49
Nie przesadzaj z tą winietą.
Ja rowniez jestem amatorem. A winieta ze wszystkich wad jest akurat najprostsza do usuniecia.
zdjęcie bez winiety to nie zdjęcie, ja z reguły ją dodaje a nie usuwam ...
Bez sensu, człowiek kupuje drogi sprzęt żeby potem tracić czas przy kompie na usuwanie winiet. Na prawdę nie ma sprzętu w podobjej cenie, zakresie ale lepszej jakości ?
Mam dla Ciebie złą wiadomość :idea: .Największą winietę maja najjaśniejsze [i najdroższe,najlepsze jednocześnie szkła] na otwartej przysłonie.Niezależnie od producenta.
Co gorsza tak już zostanie i inaczej nie będzie...
czyli reasumując; 'nie chceta winiety to kupujta najtańsze, ciemne cropowe kity' ;-)
Pewnie masz rację, ale posiadając lustrzankę trzeba się liczyć z pewnymi wydatkami.
A tak poważenie, to się nie zastanawiaj tylko bierz tego 18-135. Miałem i sobie chwaliłem.
Wbrew pozorom to bradzo dobre szkło, owszem słabe na szerokim kącie, ale stosunek jakość-cena, jak dla mnie rewelacyjny.
Wbrew pozorom to bradzo dobre szkło, owszem słabe na szerokim kącie, ale stosunek jakość-cena, jak dla mnie rewelacyjny.