PDA

Zobacz pełną wersję : Jak osiągnąć lepszą jakość zdjęć?

McKiller
01-12-2012, 19:10
Witam,

Jestem początkującym fotografem ślubnym, ostatnio miałem okazję kilka razy pracować jako 2-gi fotograf z różnymi ludźmi. Po obrobieniu zdjęć z wesela pary X porównałem zdjęcia z fotografem który również robił zdjęcia na tym samym weselu. Krótko mówiąc niebo a ziemia, moje fotografie były ciemniejsze, miały gorsze kolory w skrócie to ujmując były dużo słabsze. Oboje mieliśmy podobny zestaw, Canon 5D MK II ze stałkami. Doszedłem do wniosku że diabeł tkwi w tym przypadku w obróbce. Dopytałem się Pana fotografa nr.1 z którym wspólnie fotografowaliśmy jakiego używa programu, odpowiedział że Light Room. Używam również tego programu ale tak jak wspomniałem wcześniej zdjęcia były dostateczne. Z kadrowaniem raczej nie mam problemu mam swój styl, ale brakuje mi też wiedzy jakie ustawiacz czasy/przesłonę/iso na sali weselnej/kościele.

Po wstępie który napisałem chciałbym poprosić Was o pomoc. Wypunktuję pytania jakie chce zadać żeby było bardziej czytelnie.

1. Sprzęt mam dobry ale zdjęcie w finalnej wersji po obróbce średnie, potrzebuję poradników, książek, filmików na YT oraz wszystkiego co może mi się przydać w zakresie jak ustawiać aparat podczas danej sceny (kościół / sala weselna) oraz obróbki zdjęć w programie Light Room.
2. Zauważyłem że kilku fotografów robiło zdjęcia z centralnie ustawionym fleszem na osobę fotografowaną (nie odbijał światła od sufitu, tak ja to zazwyczaj robię). Jakie jest Wasze zdanie jeżeli chodzi o taką technikę fotografowania, plusy i minusy.

Taki efekt mi się podoba http://img855.imageshack.us/img855/3156/62527770.jpg (zdjęcie znalezione w google, autor nieznany)

Jeżeli są tu życzliwe osoby które mogą mi pomóc będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

fabian
01-12-2012, 19:30
Może pokaż przykłady zdjęć (Twoich i tego drugiego fotografa, znaczy pierwszego :)

tlustyx
01-12-2012, 19:42