Zobacz pełną wersję : Wymiana sprzętu na gwarancji
pheterh001
29-10-2012, 20:15
Witam,
Sprawa wygląda tak: po trzech tygodniach od zakupu w sklepie padła mi migawka w EOSie 1100d (err 30). Zgodnie z procedurą wysłałem sprzęt na Żytnią. Minęły 2 tygodnie (czas realizacji naprawy) i dostaję po uprzednim zapytaniu wiadomość, że w serwisie brakuje części. Myślę sobie: "dobra, do końca miesiąca mi wyślą". Mija miesiąc, sprzętu nie ma, a ja jestem w ciemnej d**ie i nie mam czym pstrykać. Dzwonię do serwisu i znowu ta sama gadka co w mailu: "obecnie mamy brak części". Pytam się więc - czy istnieją jakieś przepisy regulujące ową sytuację? Czy po upływie terminu naprawy mogę żądać wymiany uszkodzonego sprzętu na nowy?
Dodam tylko, że mam wrażenie, że podczas rozmowy jestem zbywany i rozmawiam z kimś, kto wie tyle co ja na podstawie ich strony. Na fejsie odpisali mi na komentarz, że w chwili obecnej należy czekać ok 10 dni, dzień wcześniej otrzymałem maila, że w moim przypadku będzie to 4-5 dni roboczych.
Czuję się oszukany i totalnie olewany przez serwis.
A co masz napisane w gwarancji? Pytam bo nie wiem. Nie kupowałem nowego sprzętu.
pheterh001
29-10-2012, 22:36
W gwarancji nie jest określony czas naprawy i zasada wymiany sprzętu, w tym problem. Pisałem prosto do Canon Polska, gdzie potwierdzili, że ten czas jest nieokreślony. Chodzi po necie info, że Canon olewa sobie totalnie serwisy z naszej części Europy i nie dostarcza części zgodnie z zapotrzebowaniem. Nie wiem czy to prawda, choć to całkiem prawdopodobne.
No to sobie poczekasz. A nie mogles isc do sprzedawcy skoro towar niezgodny z umowa?
wiktor2323
29-10-2012, 23:15
Dodam tylko, że mam wrażenie, że podczas rozmowy jestem zbywany i rozmawiam z kimś, kto wie tyle co ja na podstawie ich strony.
Przyzwyczaj się to Canon:mrgreen: mi na pytanie czy dane kalibracyjne obiektywu są zapisywane w pamięci aparatu czy szkła odpisali, żebym przysłał im body razem ze szkłem to mi skalibrują..:lol:
Moim zdaniem raczej nic nie ugrasz. Trzeba cierpliwie poczekać- choć to irytujące żeby autoryzowany serwis nie mógł ściągnąć części.
Ciekawe, jak się sprawa dalej potoczy.
Ogólnie jak mają części na stanie, to robią błyskawicznie. Jak zaznaczyłem, że zależy mi na czasie, to było to w sumie 20 godzin (z nocą po drodze).
Ciekawe ile czasu potrwa sprowadzenie i ile/jakie części mają w magazynie.
O ile nic się nie zmieniło od czasu, kiedy się tym interesowałem, nie istnieją żadne przepisy regulujący maksymalny czas naprawy realizowanej przez serwis na podstawie gwarancji. Teoretycznie mogą trzymać sprzęt w nieskończoność.
Co innego, kiedy naprawę realizujemy na podstawie przepisów o niezgodności towaru z umową. Wówczas naszym partnerem w dyskusji nie jest serwis producenta tylko sprzedawca od którego nabyliśmy towar i te relacje są dość precyzyjnie obwarowane stosownymi przepisami.
dreamstorm
31-10-2012, 11:52
Dlatego zawsze najlepiej się zastanowić czy korzystać z gwarancji. Ja osobiście nigdy nie korzystam z gwarancji tylko z niezgodności towaru z umową. Nie jestem pewny czy serwis może przetrzymywać sprzęt w nieskończoność. Nie sądzę, żeby to nie było uregulowanie. Gwarancja nie może ograniczać praw konsumenta, może je jedynie rozszerzać.
Wszelkie działania serwisu są wykonywane według obowiązujących przepisów.
Wszelkie działania serwisu są wykonywane według obowiązujących przepisów.
To moze szanowny serwis zamiast zdawkowej informacji określiłby jaki jest maksymalny czas naprawy gwarancyjnej ?
Kolekcjoner
06-11-2012, 21:14
No jak przepisy tego nie określają to koło się zamyka :lol:.
allxages
06-11-2012, 21:27
A ja się podepnę, bo temat wątku zbieżny.
O ile np. można żądać wymiany aparatu na inną sztukę ze względu na niezgodność z umową, to jak to wygląda w przypadku zakupu na fakturę? Dodam, że na działalność gospodarczą, może to ma znaczenie, bo jednak NIP jest osobowy.
No jak przepisy tego nie określają to koło się zamyka :lol:.
Obawiam się, że pheterh001 to nie rozśmieszy ;-)
Czy rzeczywiście autoryzowany serwis może przyjąć sprzęt do naprawy gwarancyjnej i bezterminowo "bezkarnie" jej nie wykonywać tłumacząc to brakiem części :shock:
--- Kolejny post ---
Wszelkie działania serwisu są wykonywane według obowiązujących przepisów.
Naprawdę jest to zgodne z jakimiś przepisami :confused:
jacek_73
06-11-2012, 21:41
To moze szanowny serwis zamiast zdawkowej informacji określiłby jaki jest maksymalny czas naprawy gwarancyjnej ?
A na karcie gwarancyjnej w warunkach nie jest podane?
A ja się podepnę, bo temat wątku zbieżny.
O ile np. można żądać wymiany aparatu na inną sztukę ze względu na niezgodność z umową, to jak to wygląda w przypadku zakupu na fakturę? Dodam, że na działalność gospodarczą, może to ma znaczenie, bo jednak NIP jest osobowy.
Kupując jako przedsiębiorca korzystasz z rękojmi zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
Obawiam się, że pheterh001 to nie rozśmieszy ;-)
Czy rzeczywiście autoryzowany serwis może przyjąć sprzęt do naprawy gwarancyjnej i bezterminowo "bezkarnie" jej nie wykonywać tłumacząc to brakiem części :shock:
--- Kolejny post ---
Naprawdę jest to zgodne z jakimiś przepisami :confused:
Obawiam się, że niestety jest zgodne. Polecam lekturę http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=417, poniżej fragment odnoszący się do tematu wątku:
Kodeks cywilny zawiera reguły dotyczące wzajemnych rozliczeń gwaranta i kupującego, mówi wyraźnie o braku odpłatności za naprawy gwarancyjne, o kosztach demontażu i transportu – art. 580 Kc. Precyzyjnie reguluje również sposób, w jaki gwarancja się przedłuża – przedłuża się ona o okres naprawy, a jeżeli rzecz była wymieniana, to gwarancja biegnie od początku.
W ustawie konsumenckiej brak jest takich przepisów, a więc gwarancja konsumencka może się nie przedłużać o okresy naprawy i może nie biec na nowo w razie wymiany rzeczy. Co najważniejsze - bardzo rzadko daje możliwość odstąpienia od umowy, czyli możliwość zwrotu towaru za zwrotem ceny, a takie uprawnienie – w pewnych, określonych przepisami, sytuacjach - daje nam ustawa. Z tego płynie wniosek, że czasami skorzystanie z uprawnień, jakie daje nam ustawa i zgłoszenie reklamacji do sprzedawcy jest bardziej korzystne niż reklamowanie na podstawie gwarancji.
allxages
06-11-2012, 23:14
Kupując jako przedsiębiorca korzystasz z rękojmi zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
A jako znawca KC możesz coś więcej powiedzieć od strony praktycznej?
allxages
10-11-2012, 12:00
Przypominam się...dzisiaj ;-)
pheterh001
17-11-2012, 17:23
Witam po dłuższej przerwie.
Aparat wrócił do mnie tydzień temu. Sprawa wyglądała tak: w poniedziałek dostałem maila o tym, że części mają już na Żytniej i biorą się do roboty, w środę wysłali sprzęt (mail z nr listu przewozowego DHL), w czwartek dotarła paczka. Obiektyw i body solidnie zabezpieczone + folia na lcd, pełen profesjonalizm.
Na razie zrobiłem ok 500 zdjęć od powrotu z serwisu (wesele, makro na starych obiektywach m42, sport) i aparat sprawuje się dobrze.
Podsumowując - kontakt dobry - maile o otrzymaniu części, podjęciu naprawy. Po części mieli chyba rację, że europejski oddział Canona ma polski serwis tam, gdzie światło nie dochodzi. Sama naprawa przeprowadzona bardzo szybko.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.