PDA

Zobacz pełną wersję : Skanowanie odbitek



kgolebiowski
10-02-2006, 11:59
Ponieważ jestem w temacie fotografii i rzeczy z tym związanych raczej zielony proszę o nienaśmiewanie się z moich może lamerskich pytań.Chcę zeskanować stare ,czarno-białe zdjęcia,proszę o podpowiedź jakie parametry skanera mam wybrać (rozdzielczośc,jasność), w jakim formacie zapisać(raw, jpeg),ewentualnie jakim programem(photoshop).Zdjęcia są raczej ciemne,niezbyt ostre,będą wykorzystywane do domowego albumu.

storm
10-02-2006, 12:06
Hmm wnioskuje ze sa to odbitki niewielkich rozmiarow ?
A nie masz czasem negatywu z tymi zdjeciami?

kgolebiowski
10-02-2006, 12:10
Negatywów niestety nie mam a format to 9x13

mxw
10-02-2006, 12:27
Negatywów niestety nie mam a format to 9x13
jak masz cyfrówkę, to po prostu zrób dobre zdjęcie tym zdjęciom 8)

kgolebiowski
10-02-2006, 12:32
Cyfrówki nie mam a czy ze skanera wyjdzie gorsze,nie biorę pod uwagę profesjonalnej cyfrówki?

mxw
10-02-2006, 13:40
Cyfrówki nie mam a czy ze skanera wyjdzie gorsze,nie biorę pod uwagę profesjonalnej cyfrówki?
jak nie masz cyfrówki, to ze skanera wyjdzie na pewno lepsze ;-)

powiem tylko tak, że mam skaner, ale od kiedy mam cyfrówkę, nie użyłem go ani razu: nie chciało mi się go wyciągać, robić miejsca na biurku, podpinać tych kabli, zasilacza, potem czekać, aż sterowniki raczą zadziałać, potem skanować każdą fotkę przez prawie minutę - bo tyle skanują skanery... i tylko po to, żeby się okazało, że jest krzywo :-x

a cyfra jest zawsze pod ręką, nie potrzebuje kabli, widzisz co robisz, a "skanowanie" trwa 1/100 sekundy :-)

jakość do zastosowań domowych wystarczająca, przy zdjęciach rodzinnych aż nadto.

właśnie jestem w trakcie kopiowania takich zdjęć z różnych okresów. a za chwilę chcę się zabrać za skanowanie negatywów także cyfrą :twisted:

więc jeżeli miałbyś np. kupować skaner tylko do tego celu, to lepiej rozważ, czy nie ma sensu dołożyć i kupić cyfrę i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

kgolebiowski