Zobacz pełną wersję : Canon 400d i problem z obiektywem EF-S 18-55
Witam!
ostatnio zakupiłam przez allegro obiektyw 18-55 Canona EF-S. Po podłączeniu go do lustrzanki na AF normalnie robił zdjęcia w programie AUTO. Po pewnym czasie po ponownym włączeniu nie robił żadnych zdjęć jedynie to obiektyw próbował złapać ostrość (poruszała się ta końcówka od obiektywu) i ewentualnie lampa próbowała błysnąć bez sutku. na MF obiektyw normalnie działa w każdym programie ta samo jak lampa. próbowałam przeczyścić styki w obiektywie jak i w lustrzance i nadal ni. Może chodzi po prostu o jakąś funkcje? Bardzo proszę o pomoc. Ja jestem totalnym laikiem w fotografii i nie wiem kompletnie o o chodzi
Spróbuj skierować go w miejsce dobrze oświetlone, złapać ostrość na czymś wyróżniającym się(kontrastowym) i wtedy zrób zdjęcie. Gdy są słabe warunki oświetleniowe i autofocus nie potrafi złapać ostrości, to wciśnięcie spustu migawki do końca nie spowoduje wykonania zdjęcia, bo nie będzie złapanej ostrości i aparat nie wyzwoli migawki. Za to w trybie MF zawsze możesz wyzwolić migawkę, obojętnie na co jest ustawiona ostrość. Wydaje mi się, że w tym może być problem. A poza tym, to polecam przeczytać ze zrozumieniem instrukcję aparatu, oraz na początek podstawowe fotograficzne poradniki i artykuły w internecie:)
Czy 400D działa z innymi obiektywami normalnie? Jeżeli tak to wina obiektywu, przeczyść styki jakąś szmatką, zobacz czy pierścień ostrzenia chodzi płynnie i się nie zacina (na MF).
Jestem bardzo wdzięczna za ta szybkie odpowiedzi. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia aparatu z innym obiektywem - posiadam tylko jeden. Na MF można normalnie dostosowywać ostrość poprzez kręcenie pierścieniem. Czyli jest duże prawdopodobieństwo, że na AF nie potrafi ustawić dobrze ostrość?
Bogdan56_Ch
13-10-2012, 01:52