Zobacz pełną wersję : 50mm 1.4 w merlin.pl za 1022zł?
Co o tym sądzicie?
Canon EF 50mm f/1.4 USM - elektronika - sklep internetowy Merlin.pl (http://merlin.pl/Canon-EF-50mm-f-1-4-USM/browse/product/208,845522.html?place=suggest)
Czy to aż tak duża promocja bez haczyków?
Co o tym sądzicie?
Canon EF 50mm f/1.4 USM - elektronika - sklep internetowy Merlin.pl (http://merlin.pl/Canon-EF-50mm-f-1-4-USM/browse/product/208,845522.html?place=suggest)
Czy to aż tak duża promocja bez haczyków?
Merlin ma teraz promocje - "Bez VAT" i takie tam. To duży sklep, więc mogą sobie pozwolić na uszczęśliwienie paru foto-pstrykaczy od czasu do czasu. Dzięki za link.
michael_key
06-10-2012, 08:07
Spora promocja, ale bez haczyków. Warto.
Jest jeszcze 85/1.8 w podobnej cenie oraz 70-200/4 za poniżej 2000zł
A jak ze sprawdzeniem ostrosci danego szkla?
Heilsberg
06-10-2012, 10:21
Kupisz to sprawdzisz. Zawsze masz 10 dni na odstąpienie od umowy. Tylko delikatnie rozpakowuj by niczego nie zniszczyć.
Powyżej 1000 zł płatność tylko kartą lub przelewem... Gdyby wysłali za pobraniem to bym zaryzykował te 1090 zł za 85mm. Ale każda firma w obecnej sytuacji ekonomicznej może nagle zbankrutować .
Dokładnie tak samo pomyślałem, choć ceny faktycznie kuszą i niby Merlin nie firma Krzak. W promo mają jeszcze Sigmę 50 i 70-200/4 L.
Heilsberg
06-10-2012, 11:27
A co to za różnica czy za pobraniem czy karta/przelew?
4kwiatek
06-10-2012, 11:30
Hi..
Powyżej 1000 zł płatność tylko kartą lub przelewem... Gdyby wysłali za pobraniem to bym zaryzykował te 1090 zł za 85mm. Ale każda firma w obecnej sytuacji ekonomicznej może nagle zbankrutować .
Zapłać kartą. Każda firma która prowadzi biznes z płatnością kartową (duża) musi zabezpieczyć się depozytem u swojego agenta rozliczeniowego. Wynika to z faktu że do karty jest przypisana usługa chargeback. Pozwala ona na reklamowanie usługi lub dostawy towaru opłaconej kartą w przypadku niedostarczenia lub niewykonania. Po złożeniu zlecenia chargeback - operator automatem warunkowo zwraca Ci pieniądze. W przypadku upadłości właśnie z tego depozytu zaspokaja swoje roszczenie.
Nota bene mało kto wie że chargeback jest lepszym rozwiązaniem niż "program ochrony kupujących" wprowadzony przez pewien duzy portal aukcyjny ;). Chargeback to sprawa między mną a moim bankiem. Przy POK za dużo jest warunków które ja musiałbym spełnić. Dlatego zawsze płacę tam kartą :).
Chargeback (http://pl.wikipedia.org/wiki/Chargeback)
Pozdrawiam...
Cholera właśnie napisałem podobny temat na o 85 mm i dopiero teraz zauważyłem że istnieje ten.
Miałem kupić tylko 85mm ale widzę że w okolicy 2k zł mogę mieć dwa.
Chyba się skuszę :)
Dzięki za pomoc. Właśnie zakupiłem ;)
Czyli mozna brac jak sie okaze nie ostry odsylam i nie robia jakiegos problemu czy to jakas bardziej skomplikowana procedura ze towar wadliwy?
Choc z opisow jakie czytam na CB 50to ostre sztuki.
A jak z ostroscia egzemplarzow 85mm ? Bo ruznie slyszalem ze na pelnej dziurze mydlane sa...
Ja zamówiłem obydwa - 50mm i 85mm. Zobaczymy jak dojdą. Za 2116 obie stałki. Jeśli będą ok to - to będe happy, jeśli nie to odeśle.
--- Kolejny post ---
A jak z ostroscia egzemplarzow 85mm ? Bo ruznie slyszalem ze na pelnej dziurze mydlane sa...
Pstrykałem kiedyś pożyczonym i na pełnej dziurze był moim zdaniem bardzo ostry. Jedyny problem to abberacje chromatycznem, ale to można zniwelować w programie.
Ja zamówiłem obydwa - 50mm i 85mm. Zobaczymy jak dojdą. Za 2116 obie stałki. Jeśli będą ok to - to będe happy, jeśli nie to odeśle.
--- Kolejny post ---
Pstrykałem kiedyś pożyczonym i na pełnej dziurze był moim zdaniem bardzo ostry. Jedyny problem to abberacje chromatycznem, ale to można zniwelować w programie.
Tez mi przez mysl przesla ochota na 50 i 85
Cena kuszaca a o 50tce to juz od dawna mysle bo 1.8 to jedna wielka tragedia jak zobaczyl slonce na postaciach yo mydlil i AF latal jak glupi...
Za to 85 fajnie na plener by sie spisywala ;)
michael_key
06-10-2012, 12:23
A jak z ostroscia egzemplarzow 85mm ? Bo ruznie slyszalem ze na pelnej dziurze mydlane sa...
Nie przejmuj się tym.
Również dziękuje za informację;)
Nie przejmuj się tym.
Jak mam to rozumiec... Ze ostre sztuki sa i uzytkownicy wymyslaja, czy zawsze mozna zglosic reklamacje i odeslac...?
Jeżeli to nowy sprzęt, to rzeczywiście cena jest super.
Nie widziałem na stronie z opisem produktu danych na ten temat.
Naciąłem się już kiedyś na podobną promocję w innym dużym sklepie. Sprzęt poserwisowy.
Jak mam to rozumiec... Ze ostre sztuki sa i uzytkownicy wymyslaja, czy zawsze mozna zglosic reklamacje i odeslac...?
1.są sztuki lepsze i gorsze, czy ostre to zależy od egzemplarza i wymagań
2.kupując drogą internetową do 10 dni możesz odstąpić od umowy odsyłając obiektyw nie noszący znamion używania
3.zgłosić do reklamacji można odsyłając do serwisu, ale nie masz pewności czy serwis cokolwiek z tym zrobi, a jak już zrobi to niekoniecznie będziesz zadowolony :-)
Dokladnie tak jak pisze 4kwiatek, zapłac kartą a jak nie dostaniesz towaru, to po ok 30 dniach od złożenia reklamacji Bank zwróci Ci pieniądze.
"Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży w magazynie Sklepu lub u jego dostawców."
zapłacone - ale nadal brak gwarancji że dostanę to co kupiłem ;) kolejność ma znaczenie
Heilsberg
06-10-2012, 16:48
Chyba już nie ma.
50 już nie ma ale jeszcze jest 85 z nice price :
Canon EF 85mm f/1.8 USM - elektronika - sklep internetowy Merlin.pl (http://merlin.pl/Canon-EF-85mm-f-1-8-USM/browse/product/208,845642.html)
jakoś w nocy płaciłem, status zamówienia :
"Stan realizacji : Zamówienie w trakcie realizacji"
czyli teoretycznie kupiłem dwie nowe stalki w cenie używek - czy rzeczywiście to się okaże po niedzieli ;)
Ja zamawiałem rano i wpłaciłem od razu przez quick money i mój status także "w trakcie realizacji". Przypuszczalna data wysyłki - 08.10.2012 - więc w poniedziałek. Odbiorę dopiero w sobotę jak będę w Polsce i wtedy potestuje.
na tym linku, co wkleił zoomi, szkło wygląda jak używane (guma); może sprzedają jakieś resztki walniętych egzemplarzy?
(żart, oczywiście)
hahahah no to by był niezły hit ;)
btw - z gumami nie ma problemu - one zawsze mogą wyglądać jak nowe, czyste i bez przebarwień
polecam środek do deski rozdzielczej firmy Shell (matowy, nie tłusty), parę kropel na miękką szmatkę
i szorujemy gumy ;) działa - wcale nie żartuję
dzięki za cynk, 85 1.8 zamówiona
cena fantastyczna, a jak się uda wsiąść na FV jeszcze to będzie w ogóle fajnie :))
Merlin wystawia FV. Nigdy nie miałem z tym problemu.
Kalkulator Canon X MARK 1 BLK HB EMEA 3982B001AA - elektronika - sklep internetowy Merlin.pl (http://merlin.pl/Kalkulator-Canon-X-MARK-1-BLK-HB-EMEA-3982B001AA_Canon/browse/product/208,883660.html#fullinfo)
zamówiłem dwa ;) w końcu Canon to Canon :P
Kategoria: Fotografia > Obiektywy > Canon stałoogniskowe Outlet Foto
dziękuję.
zamowiona 85, zobaczymy jak to bedzie.
zamowiona 85, zobaczymy jak to bedzie.
będzie po cienych ;)
No to 50 1.4 juz mnie ma ;/ i sie spoznilem...
przypomina mi to zakupy "za komuny" - rzucili, to brać
ja się już w to nie bawię
ten wątek pokazuje, ile ludzie są w stanie zapłacić za określony towar "od ręki"; 85/1.8 umniejszony o 1/3 ceny schodzi jak ciepłe bułeczki
chrislab
07-10-2012, 09:13
jeszcze z ciekawostek Ipad jest w dobrej cenie
Tablet Apple iPad 64GB WiFi +4G PL (MD368PL/A) czarny - elektronika - sklep internetowy Merlin.pl (http://merlin.pl/Tablet-Apple-iPad-64GB-WiFi-4G-PL-MD368PL-A-czarny_Apple/browse/product/208,1029002.html)
Tablet Apple iPad 64GB WiFi +4G PL (MD368PL/A) czarny 2395 PLN
Kwapiszon
07-10-2012, 09:31
przypomina mi to zakupy "za komuny" - rzucili, to brać
ja się już w to nie bawię
A ja lubię takie spontany, sprawia mi to przyjemność :) Myślałem nad stałeczką ale tak raczej na wiosnę. Jak się trafiło zupełnie przypadkiem za 66%, to szkoda nie kupić.
Hmmm.. gdyby to nie był merlin.pl to - zwłaszcza w kontekście tego iPada tu podlinkowanego to bym pomyślał ze to kolejne odsłony lidera24 czy innych takich "sklepów"
przypomina mi to zakupy "za komuny" - rzucili, to brać
...
ten wątek pokazuje, ile ludzie są w stanie zapłacić za określony towar "od ręki"; 85/1.8 umniejszony o 1/3 ceny schodzi jak ciepłe bułeczki
raczej nie bardzo... wtedy się kupowało cokolwiek... i nie było rabatu :d
z drugą częścią się zgadzam - dobra cena to zachęta do zakupu :) szkoda że nie ma 85L z takim rabatem :)
z tym "cokolwiek" to bym nie przesadzał; pewnego dnia 1981 miałem trzy podejścia do piekarni po chleb, i zawsze byłem "o jeden most za daleko"...
ok, lubię spontany (zakupy), ale w sklepie, nie w Sieci
w dzisiejszych czasach sklep na ulicy i sklep w sieci... ja lubię dobre ceny :)
czasami w sieci nawet wolę bo wygodniej, bez ruszania się, jeżdżenia, parkowania itd itd
a jak wygląda sprawa z kupieniem przez internet i odebraniem osobistym ? mamy wtedy te 10 dni na zwrot/wymianę?
a jak wygląda sprawa z kupieniem przez internet i odebraniem osobistym ? mamy wtedy te 10 dni na zwrot/wymianę?
Nie , wtedy nie ma takiej opcji.
Te ustawowe 10 dni to tylko przy zakupie na odleglość :(
ojojoj to trzeba zmienić na kuriera, spróbuje jeszcze napisać do nich czy się zgodzą że podjadę do nich i na głównym magazynie parę sztuk przetestuję i wybiorę najlepszą. Jak nie to kurier pozostaje.
Heilsberg
07-10-2012, 20:31
Lepiej nic tam nie wybieraj, bo koledzy z forum ochłapy dostaną.
[QUOTE=exile;1115426]ojojoj to trzeba zmienić na kuriera, spróbuje jeszcze napisać do nich czy się zgodzą że podjadę do nich i na głównym magazynie parę sztuk przetestuję i wybiorę najlepszą. Jak nie to kurier pozostaje.[/QUOTE
Kpiny sobie robisz czy co. To nie sklep stacjonarny.
juz sie chyba 85 1.8 skonczyla
Z promocji został tylko 70-200mm f/4 i 75-300mm f/4-5.6 ... a szkoda bo chciałem ta 50 wciągnąć a dopiero teraz zobaczyłem temat;/
no kurde no... ja szukałem dobrej 85 do 1200 a tu taka okazja za nówkę... ale widze że w kilka dni wymiotło magazyn ;/
Aktualnie na Merlin.pl nowa akcja - zakupy bez VAT-u. Ciekawe czy to totalna wyprzedaż czy uzupełnią zapasy.
Zamówiłem w sobotę rano 50mm, dopiero w niedziele byl niedostepny. Oplacilem i mialem we wtorek dostac. Dzis dostalem maila:
"Pozycje
(tytuł, liczba egzemplarzy, wartość)
1. EC-1408 - Canon EF 50mm f/1.4 USM, 1 szt., 1021,99zł
nie są dostępne u naszych dostawców "
czyli podpucha, niestety.
Zamówiłem w sobotę rano 50mm, dopiero w niedziele byl niedostepny. Oplacilem i mialem we wtorek dostac. Dzis dostalem maila:
"Pozycje
(tytuł, liczba egzemplarzy, wartość)
1. EC-1408 - Canon EF 50mm f/1.4 USM, 1 szt., 1021,99zł
nie są dostępne u naszych dostawców "
czyli podpucha, niestety.
Cholera!! To nie pocieszyłeś mnie. Ja zamawiałem tak samo w sobotę rano! Już sie napaliłem na to szkło!
Sam chętnie bym się skusił na to szkło ale niestety byłem wyłączony z neta przez weekend.
Znając życie to pewnie było kilka egzemplarzy - poszły na pniu.
Podobnie reklama sklepu poszła w świat (kliknięć w sklep zapewne było sporo) i o to przecież sprzedawcy chodziło.
ciekawe, czy jakiekolwiek szkła były. bo tekst typu - "nie ma u producenta" to śmierdzi wałkiem
jak ktoś już dostanie do rąk paczke niech tu napisze :)
Heilsberg
08-10-2012, 12:30
Ja zamawiałem w sobotę rano a status mam "przygotowywane do wysyłki". Ciekawe czy wyślą?
Ja właśnie dostałem info że zamówienie anulowane. Zamawiałem obie stałki i wpłaciłem od razu. Teraz tylko mam nadzieje ze zwrócą kasę.
No nic nie ma co wierzyć w cuda - dla mnie sklep dziadowski i jeśli nawet robił reklamę to dla mnie taką, że nigdy już nie skorzystam z jego usług i będę odradzał każdemu.
Żal i tyle!!
A mnie bardziej zastanawia, czy ipady po 2300PLN (ip3, 64GB) były, czy też tylko wirtualnie. Cena teraz skoczyła do bardziej realnej 3400: Tablet Apple iPad 64GB WiFi +4G PL (MD371PL/A) biały - elektronika - sklep internetowy Merlin.pl (http://merlin.pl/Tablet-Apple-iPad-64GB-WiFi-4G-PL-MD371PL-A-bialy_Apple/browse/product/208,1028970.html)
Jeszcze rano były dostępne...
Kwapiszon
08-10-2012, 13:20
dla mnie sklep dziadowski
Mój obiektyw już jest do odbioru.
Mój obiektyw już jest do odbioru.
No to gratulacje. Widocznie jesteś jednym ze szczęśliwców którym się udało. Ale to i tak nie świadczy o tym sklepie najlepiej.
U mnie wszystko anulowali oprócz jednego zestawu lamp fomei :-/
chyba więcej osób dostało @ pod tytułem
Ponownie witamy ze sklepu internetowego Merlin.pl!
Ta wiadomość została wysłana automatycznie ze sklepu Merlin.pl. Prosimy na nią nie odpowiadać.
Jeśli chcesz skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta kliknij tutaj lub skorzystaj z formularza na stronie Pomocy.
Przepraszamy, niestety nie możemy zrealizować zamówienia nr XXXXXXXX
złożonego 06-10-2012.
Pozycje
(tytuł, liczba egzemplarzy, wartość)
1. EC-1426 - Canon EF 85mm f/1.8 USM, 1 szt., 1094,79zł
nie są dostępne u naszych dostawców
Zamówienie zostało anulowane z powodu braku zamówionych towarów u dostawców.
Jednocześnie informujemy, że aktualizacja informacji o terminie realizacji i dostępności produktu wyświetlana na naszych stronach uaktualni się w ciągu najbliższej doby.
buuuuuuuu
U mnie to samo. Anulowali fxxx!
na moje wyszło...
i ktoś tą kasą zdążył jeszcze parę razy zakręcić
jak coś "dają" za darmo, albo za tanio, mam podejrzenia, że to przekręt
Witam,
A wiadomo może jak wygląda kwestia zwrotu kasy przy płatnością kartą ? Rollback leci automatycznie czy będziemy teraz czekać 2 tygodnie aż łaskawie nam oddadzą ?
Pozdrawiam,
Kwapiszon
08-10-2012, 14:26
Mój już jedzie do domu w damskiej torebce :)
Ok, już sam sobie odpowiedziałem :)
z regulaminu mamy :
Zaufaj nam! Dane podczas przesyłania siecią są zaszyfrowane i chronione bezpiecznym protokołem Secure Sockets Layer. Należność za zakupy płatne kartą jest pobierana w chwili wystawienia rachunku, wyłącznie za towar sprzedany klientowi, czyli za wysłane pozycje. W przypadku, gdy zamówienie jest realizowane w kilku przesyłkach, w różnym czasie - każdorazowo przy realizacji kolejnej części zamówienia jest ściągana odpowiednia należność. Za każdym razem sprawdzana jest autentyczność danych karty kredytowej.
ja już więcej nie zaufam...
Pozdrawiam
ciekawe, czy jakiekolwiek szkła były. bo tekst typu - "nie ma u producenta" to śmierdzi wałkiem
E tam, wam to wszystko śmierdzi wałkiem.
Mieli pewnie ze 3 sztuki na magazynie w dobrej cenie, a canonowa brać się rzuciła jak szczerbaty na suchary.
Nic dziwnego, że nie są w stanie zrealizować wszystkich zamówień...
Orientuje sie ktoś czy da się coś z tym fantem zrobić? Poza przyjęciem wała na klatę i pogodzenia się z sytuacją? Jak to wygląda od strony prawnej?
Na razie cały czas mam status 'Zamówienie jest przygotowywane do wysyłki'. Zobaczymy, co będzie dalej... W każdym razie zacząłem się stresować;)
Mój już jedzie do domu w damskiej torebce :)
Kiedy złożyłeś zamówienie?
to napiszcie (ci, którzy dostaną), jak działają te szkła, czy coś nie jest subtelnie walnięte itd.
Moj rowniez anulowany, szkoda.
Orientuje sie ktoś czy da się coś z tym fantem zrobić? Poza przyjęciem wała na klatę i pogodzenia się z sytuacją? Jak to wygląda od strony prawnej?
Rejestrując się musiałeś zaakceptować regulamin. A tam jest punkt że zamówienie może być anulowane w razie braku dostępności produktu itp.
Także prawnie nic zrobić nie możesz a jak oddadzą w miarę szybko kasę to zostanie tylko niesmak.
Ja i tak kupie to szkło gdzie indziej ale już za parę $$ więcej :(
Kwapiszon
08-10-2012, 14:51
subtelnie walnięte
Litości.
Miałem już kiedyś Ef 50/1.4 USM. W weekend porównam jego RAW-y z tymi od "subtelnie walniętego" i przedstawię subtelne różnice.
E tam, wam to wszystko śmierdzi wałkiem.
Mieli pewnie ze 3 sztuki na magazynie w dobrej cenie, a canonowa brać się rzuciła jak szczerbaty na suchary.
Nic dziwnego, że nie są w stanie zrealizować wszystkich zamówień...
jest coś takiego jak stan magazynowy, mają 10 to wpisuje się 10. skoro kupiłem, dostałem potwierdzenie i opłaciłem, dostałem potwierdzenie, że będzie wysyłka w 24h, a później dostaję info, że nie mają - to jest wałek.
No wałek jest taki, że mają teraz sporo wpłaconej kasy i sobie nią poobracają zanim zwrócą. Też kupiłem jedno szkło, ale jak okazało się, że trzeba zapłacić z góry, to zrezygnowałem.
Kwapiszon
08-10-2012, 15:08
mają teraz sporo wpłaconej kasy i sobie nią poobracają
Większość ludzi płaci kartą, więc tak sobie nie poobracają. Ten sklep ma takie obroty, że to "obracanie", to pryszcz jest zapewne.
Nie pozostało nic innego jak nagłośnić sprawę i narobić czarnego PR, takich rzeczy się nie robi.
Czepiacie się bez sensu. Ile w końcu mogli mieć na sprzedaż powystawowych lub niepełnowartościowych egzemplarzy, które ktoś wpuścił w rynek na zasadzie dyskontu :-)?
Akcja się sprawdziła, bo liczba odwiedzin strony merlin.pl się zwiększyła, a że przy okazji musieli sprzedać pare sztuk na minimum marży to nie problem. Przynajmniej wiemy jaki narzut ładują sprzedawcy sprzętu foto.
Kwapiszon
08-10-2012, 17:58
No i zrobiłem pierwsze foty szkiełkiem. Towar absolutnie nowy, niemacany, pachnący fabryką. Pierwsze zdjęcia pokazują, że optycznie jak najbardziej w porządku. Światła teraz już mało za oknem, więc specjalnie nie poszaleję, ale na pełnej dziurze jest dobrze, rogi też nie są rozjechane. Wydaje mi się, że AF ma lekką tendencję do ustawiania ostrości przed obiektem. Muszę to dokładniej sprawdzić, ale czas znajdę dopiero w weekend. To akurat nie jest problem, najwyżej przejadę się na Żytnią. Puszka i szkiełka na gwarancji. Kiedyś kupiłem Ef 85/1.8 w znanym sklepie netowym i optycznie był znakomity od pełnej dziury, a AF lekko dostroili na Żytniej, bo też łapał przed. Widać to normalne u Canona. Co do mechaniki, to w porównaniu z poprzednim egzemplarzem, który to kupiłem używany(w tej samej cenie), jest odczuwalnie lepiej. Pierścień ustawiania ostrości jest bardziej zwarty, widać, że towar nieużywany. Ogólnie jestem zadowolony, a już za te pieniądze ..... :)
Czepiacie się bez sensu. Ile w końcu mogli mieć na sprzedaż powystawowych lub niepełnowartościowych egzemplarzy, które ktoś wpuścił w rynek na zasadzie dyskontu :-)?
Z sensem byłoby, gdyby wystawili taką ilość, jaką mają na stanie. Ileś osób by kupiło, reszta zobaczyłaby na stronie - towar wyprzedany. Logiczne?
Poczekaj będą tanie "nowe" na Allegro.
A może już są: http://allegro.pl/canon-ef-50mm-f-1-4-usm-nowy-gwarancja-i2693523840.html
Kwapiszon
08-10-2012, 18:36
Poczekaj będą tanie "nowe" na Allegro
Słowo "przebierane" w fotografii brzmi jak "igła po dziadku, niepalone panie" w handlu spawanymi samochodami.
Ponownie witamy ze sklepu internetowego Merlin.pl!
Ta wiadomość została wysłana automatycznie ze sklepu Merlin.pl. Prosimy na nią nie odpowiadać.
Jeśli chcesz skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta kliknij tutaj lub skorzystaj z formularza na stronie Pomocy.
Przepraszamy, niestety nie możemy zrealizować zamówienia nr 8670429
złożonego 06-10-2012.
Zamówienie zostało anulowane z powodu braku zamówionych towarów u dostawców.
Jednocześnie informujemy, że aktualizacja informacji o terminie realizacji i dostępności produktu wyświetlana na naszych stronach uaktualni się w ciągu najbliższej doby.
paru osobom sie udalo i tyle :)
my sie nie zalapalismy ot to a na przyszlosc w takich promo bierzcie platne przy odbiorze wtedy nie ma zadnych problemow
Dziś popołudniu również dostałem kolejną wiadomość ze sklepu Merlin. W pierwszej chwili pomyślałem sobie - no to u mnie też pozamiatane.
Ale jednak nie! Po standardowej formułce powitania przeczytałem coś takiego: "Zamówienie z przesyłką: Kurier DHL zostało nadane dn. 08-10-2012 na adres (tu dane przesyłki). Zamówienie powinno zostać doręczone przez kuriera DHL w następnym dniu roboczym od dnia nadania".
Czyli chyba jest dobrze!:D
Jestem dobrej myśli, ale rozumiem wzburzenie tych, którzy dostali maile ze zgoła inna wiadomością. Też byłbym wściekły i naprawdę łączę się z wami w gniewie, jeśli to cokolwiek dla Was znaczy.
na przyszlosc w takich promo bierzcie platne przy odbiorze wtedy nie ma zadnych problemow
Tutaj nie było takiej możliwości. Przy zakupach powyżej 1000 zł u nich można płacić tylko kartą lub przelewem.
Może wypowiedzą się osoby, które zamówiły 50mm 1.4, kiedy je zamówili? Ja zamówiłem 5 października po godzinie 22 i dziś zamówienie odrzucili.
Ja w sobotę koło południa...
Heilsberg
08-10-2012, 20:15
Mój 50/1.4 zamówiony w sobotę rano dzisiaj został wysłany. Maila wysłali o 19.30. Jak dojdzie i potestuję to dam znać.
Edit.
Ja zamawiałem 6go rano ale bardzo rano, czyli koło 3ciej w nocy.
Edit 2.
A przepraszam, sprawdziłem i zamawiałem 6go czyli w sobotę o trzeciej w południe i dziś wysłali. Czyli niektórzy kupili wcześniej niż ja i zamówienie im anulowano. Chyba, że płacili przelewem i ich płatność dotarła po mojej z karty.
Może wypowiedzą się osoby, które zamówiły 50mm 1.4, kiedy je zamówili? Ja zamówiłem 5 października po godzinie 22 i dziś zamówienie odrzucili.
Mój 50/1.4 zamówiony w sobotę rano dzisiaj został wysłany. Maila wysłali o 19.30. Jak dojdzie i potestuję to dam znać.
Edit.
Ja zamawiałem 6go rano ale bardzo rano, czyli koło 3ciej w nocy.
Edit 2.
A przepraszam, sprawdziłem i zamawiałem 6go czyli w sobotę o trzeciej w południe i dziś wysłali. Czyli niektórzy kupili wcześniej niż ja i zamówienie im anulowano. Chyba, że płacili przelewem i ich płatność dotarła po mojej z karty.
A to ciekawe :D
Ja płaciłem mtransferem za wszystko...
Ja w sobotę koło południa...
Ja tak samo.
Ja zamawiałem obydwa obiektywy w sobotę ok. 12.15. Zapłaciłem poprzez Inteligo. No ale jak pisałem wcześniej - mi się nie udało..
Wszystkim polecam teraz wejść na google, wpisać "merlin.pl opinie" i po kolei wpisywać co myślicie o tym sklepie, może w końcu ktoś się opamięta i takie akcje nie będą się powtarzać w sklepach internetowych, wychodzi na to że bezpieczniej na allegro kupić...
Dobrym pomysłem też jest próba zainteresowania mediów, a nóż ktoś podchwyci temat.
Heilsberg
08-10-2012, 21:18
Podejrzewam, że problem jest w tym Mtransferze bo to w końcu jest przelew. Na karcie blokada jest natychmiast. I pewnie płatności z kont doszły później niż z karty a pewnie najpierw zaliczali te zamówienia, gdzie była kasa u nich. Tak na logikę ale nie wiem czy dobrze rozumuję. Nie znam się na bankowości.
allxages
08-10-2012, 21:45
Swoją drogą nie polecam mTransfer. Nie ma opcji chargeback. Dzięki temu utopiłem prawie 1000 zł w OLT Express, a tak to miałbym zwrot :(
Kwapiszon
08-10-2012, 21:59
Na świecie liczy się VISA a nie mTransfer i Inteligo. Tu jest pies pogrzebany.
komu się udało - kupił, dostarczą będzie działało - SUPER
jeżeli ktoś miał mniej szczęścia i nie starczyło sprzętu a Merlin zwróci kasę - TRUDNO
nie rozumiem natomiast najeżdżania na sklep. zrobili promocję, odpisali jak czegoś zabrakło
nie ma nic za darmo. czy ktokowliek z Was, zakładam o zdrowych zmysłach i z doświadczeniem w zakupach sprzętu foto, myślał że nagle sklep sprzeda 100 szt sprzętu za pół darmo?
to trochę tak jakby mieć pretensje, że Biedronka miała tylko 10 LCD a chętnych było 1000 osób, które pobiło się na parkingu o towar
wielce obrażeni użytkownicy - dorośnijcie
czy ktokowliek z Was, zakładam o zdrowych zmysłach i z doświadczeniem w zakupach sprzętu foto, myślał że nagle sklep sprzeda 100 szt sprzętu za pół darmo?
to trochę tak jakby mieć pretensje, że Biedronka miała tylko 10 LCD a chętnych było 1000 osób, które pobiło się na parkingu o towar
wielce obrażeni użytkownicy - dorośnijcie
Zauważ że to nie jest biedronka i zazwyczaj jeżeli sklep coś sprzedaje to wie ile posiada i w bazie danych jest jakaś ilość danego produktu. Przecież nikt nie wpisał do bazy ze jest 100 obiektywów a mieli 10. To jest właśnie profesjonalizm!
To jest sklep jak każdy inny a cena dobitnie sugerowała, że dla wszystkich nie starczy. Ot typowa w Polsce promocja. Starczyło dla najbardziej obrotnych.
komu się udało - kupił, dostarczą będzie działało - SUPER
jeżeli ktoś miał mniej szczęścia i nie starczyło sprzętu a Merlin zwróci kasę - TRUDNO
nie rozumiem natomiast najeżdżania na sklep. zrobili promocję, odpisali jak czegoś zabrakło
nie ma nic za darmo. czy ktokowliek z Was, zakładam o zdrowych zmysłach i z doświadczeniem w zakupach sprzętu foto, myślał że nagle sklep sprzeda 100 szt sprzętu za pół darmo?
to trochę tak jakby mieć pretensje, że Biedronka miała tylko 10 LCD a chętnych było 1000 osób, które pobiło się na parkingu o towar
wielce obrażeni użytkownicy - dorośnijcie
Naprawdę ciężko dyskutować z ludźmi, którzy nie potrafią przyswoić podstawowych faktów.
a fakty są takie
- sklep wystawił xxx obiektywów posiadając ich tylko x, albo jeszcze mniej (żeby wystawili tyle, ile posiadali NIE BYŁOBY PROBLEMU)
- ja, i pewnie wiele innych osób, zapłaciło natychmiastowym transferem, więc pieniądze, albo informacja o tym, powinna być natychmiastowa
- sprzęt rozdawany jest dosyć losowo, bo osoby, które kupiły później dostały
- zakupy w ich sklepie to nie loteria(sic!)
nasuwa się więc pytanie, po co to wszystko? czy rzeczywiście to jest nowoczesne pozycjonowanie (niemal na każdym forum jest wątek z linkami do merlina). Czy może ktoś potrzebował zastrzyku finansów (są tu ludzie, którzy kupili za kilka-kilkanaście tysięcy). Czy może jakiś praktykant/były pracownik/sprzątaczka dorwała się i zrobili taki numer.
Jakkolwiek by nie było, rozwiązanie sprawy jest co najmniej dyskusyjne i na pewno odbije się na wiarygodności tego sklepu.
ps. jak biedronka wystawia 10 telewizorów, to nie zgarnia kasy za 100, prawda?
a ja chciałem w delikatny sposób napisać, że byliście zwyczajnie naiwni.....
różnica w cenie to nie było 50pln....
Kwapiszon
08-10-2012, 22:48
- ja, i pewnie wiele innych osób, zapłaciło natychmiastowym transferem
Jak widać w praktyce nie jest to transfer taki natychmiastowy.
- sprzęt rozdawany jest dosyć losowo, bo osoby, które kupiły później dostały
Czytając posty można zauważyć, że pierwszeństwo miała płatność kartą. Ja się nie znam na tych mechanizmach, ale widać, że karta jest szybsza, pewniejsza, lepiej traktowana.
- sprzęt rozdawany jest dosyć losowo
Sprzedawany, nie rozdawany i jak widać jest tu prawidłowość, a nie loteria.
na pewno odbije się na wiarygodności tego sklepu
Wątpię. Rozumiem, że ktoś jest zawiedziony ale promocje to wyścig szczurów, ludzie potrafią sobie nogi połamać pędząc po telewizor. Wiarygodności sklepu to nie naruszy. Spowoduje raczej częstsze przeszukiwanie zasobów.
a ja chciałem w delikatny sposób napisać, że byliście zwyczajnie naiwni.....
różnica w cenie to nie było 50pln....
jasne, czyli osoby które nie są naiwne i dorosłe kupują tylko powyżej ceny sugerowanej przez producenta? a ci, którzy dostali obiektyw, TAK JAK POWINNI WSZYSCY, którzy dostali potwierdzenie zamówienia po jego opłaceniu, są po prostu szczęśliwymi naiwniakami?
nie wiem czego chcesz dowieść, ale jesteś chyba jedynym, który nie widzi nieprawidłowości w takim zachowaniu 'poważnego' sklepu. no ale życie ignorantów jest podobno dużo łatwiejsze
na koniec chciałbym wspomnieć, że mimo, iż maila dostałem ok 8 rano, do tej pory nie dostałem zwrotu pieniędzy...
--- Kolejny post ---
Jak widać w praktyce nie jest to transfer taki natychmiastowy.
Czytając posty można zauważyć, że pierwszeństwo miała płatność kartą. Ja się nie znam na tych mechanizmach, ale widać, że karta jest szybsza, pewniejsza, lepiej traktowana.
Sprzedawany, nie rozdawany i jak widać jest tu prawidłowość, a nie loteria.
Można zauważyć, jak widać - to nie są żadne konkrety. Sorry. Konkretem jest dla mnie potwierdzenie zawarcia umowy. Niestety w regulaminie sklepu jest pokrętnie nazwane 'potwierdzeniem oferty zawarcia umowy' - czyli sklep może w każdej chwili wycofać się z każdego zamówienia. Nie polemizując już dłużej - jako osoba postronna czytając taki wątek nabrałbym poważnych wątpliwości co do rzetelności sklepu. eot z mojej strony
Podejrzewam, że problem jest w tym Mtransferze bo to w końcu jest przelew. Na karcie blokada jest natychmiast. I pewnie płatności z kont doszły później niż z karty a pewnie najpierw zaliczali te zamówienia, gdzie była kasa u nich. Tak na logikę ale nie wiem czy dobrze rozumuję. Nie znam się na bankowości.
Po mtransferze jakieś kilka sekund przychodził mail od nich że kasa doszła...
Dzwonilem do nich zaraz po otrzymaniu maila z pytanem gdzie qxxx jest teraz moja kasa i kiedy ja zobacze z powrotem na koncie, oraz co to za nabijanie ze nie ma.
Kase odesla w ciagu dwoch dni roboczych.
A ze nie ma to nie ich wina bo nie wiedzieli ze tyle osob kupi, dostawcy wiecej w tej cenie nie maja.
Jak mu powiedzialem, "ciezko zrobic w tresci ilosc produktw dostepnych" to nabral wody w usta i zaczal r-play ;/
Jak dal mnie malo wiarygodny sklep. Raz mnie nacieli i ostatni! !!
Heilsberg
08-10-2012, 23:04
Znaczy się ktoś tam musiał coś kombinować bo inaczej tego wyjaśnić się nie da.
Sklep niepoważny! Ja żądałbym zadośćuczynienia w wysokości 3x ceny tego obiektywu. Na dodatek od soboty nie zwrócili kasy a jest już prawie wtorek! Przypominam, ze to Polska gdzie takie sytuacje nie powinny już nikogo bulwersowac.
Jutro się dowiem co na to UOKiK.
Koledze w podobnej sytuacji po interwencji rzecznika sprzedano w innym sklepie obiektyw po cenie jaka była wystawiona
ciekawe czy ucieszyłaby ich strona np na FB pod hasłem "nie kupujcie w Merlin bo zablokują Wasze pieniądze" ?
czy zwrot pięniędzy jest automatyczny z ich strony czy wymaga jakiejś aktywności niedoszłego nabywcy ?
Ja tylko dodam że prawie pół dnia obserwowałem ten Outlet i akcja była jak na mój gust zrobiona z pełną premedytacją bo gdyby nagle ktoś się kapnął że wystawiono do sprzedaży zbyt dużo towaru to pozamykał by oferty, a one znikały w dość dużych odstępach czasowych, najpierw skończyły się sigmy 50/1.4 później Canon 50/1.4, 85mm wisiało jeszcze dłuuugo. Najśmieszniejsze że jednego zamówienia jeszcze mi nie anulowali, tego które złożyłem na końcu...
Hmm... nie mogę edytować poprzedniego posta...
Nie jest dobrze, z informacji zasięgniętych tu i ówdzie firma jest na skraju bankructwa :-(
Oby nie wyszło jak z japanfoto...
Znaczy się ktoś tam musiał coś kombinować bo inaczej tego wyjaśnić się nie da.
Ew. towar wystawiony bez wprowadzenia rzeczywistego stanu magazynowego.
Sporo sklepów internetowych tak działa, bo "magazyn" ma w hurtowni z której towar bierze w ilości już zamówionej i opłaconej przez klientów.
Kwas zaczyna się w momencie, kiedy zamówień przyjęto więcej niż można zrealizować, bo hurtownia nie ma przecież zapasów nieograniczonych...
Ogólnie wzruszyłbym ramionami: "normalka".
Zastanawia mnie tylko to, że bohaterem promocji nie jest jakiś mały sklepik internetowy mieszczący się w mieszkaniu w bloku, lecz (zdawałoby się) poważna i duża firma.
Nie jest dobrze, z informacji zasięgniętych tu i ówdzie firma jest na skraju bankructwa :-(
Oby nie wyszło jak z japanfoto...
A to tu i ówdzie to jakieś bardziej wiarygodne źródła, czy jedna pani, drugiej pani...?:?
Kwapiszon
09-10-2012, 10:12
Taka banalna promocja, a ile emocji. Popadanie ze skrajności w skrajność. Obiektywy niepełnowartościowe, pochodzące z reklamacj, lipne serie, subtelnie uszkodzone, odrzuty i inne buble. Sklep upada, okrada, lewe stany magazynowe, pomyłki, obracanie niewyobrażalnymi kwotami klientów. Trzeba przyznać, że pomysłowość niektórych użytkowników CB jest wielka. Przekujcie fantazję na wspaniałe zdjęcia i chwalcie się nimi na Forun CB :) Polska to biedny kraj. Tyle emocji za jedyne 400pln :)
Taka banalna promocja, a ile emocji. Popadanie ze skrajności w skrajność. Obiektywy niepełnowartościowe, pochodzące z reklamacj, lipne serie, subtelnie uszkodzone, odrzuty i inne buble. Sklep upada, okrada, lewe stany magazynowe, pomyłki, obracanie niewyobrażalnymi kwotami klientów. Trzeba przyznać, że pomysłowość niektórych użytkowników CB jest wielka. Przekujcie fantazję na wspaniałe zdjęcia i chwalcie się nimi na Forun CB :) Polska to biedny kraj. Tyle emocji za jedyne 400pln :)
widzę, że nie tylko ja śledzę ten wątek z popcornem w łapie :D
Kwapiszon
09-10-2012, 10:19
dlaczego za 400 pln?
Mniej więcej o tyle tańsze było 50/1.4 USM.
Nie 400 bo niektórzy zamówili sprzętu na kilkanaście K...
solti, źródła wiarygodne acz nieoficjalne...
Niestety mądry Polak po szkodzie :-/
Mnie ta cała promocja wqrzyła, a że się napaliłem na ten słoiczek to po anulowaniu poszedłem do lokalnego foto w Amsterdamie i za 335€ wybrałem jeden.
Teraz mam inny problem - czy jest ostry :P
Nie 400 bo niektórzy zamówili sprzętu na kilkanaście K...
solti, źródła wiarygodne acz nieoficjalne...
Na handelek? Czyżby wyjaśnienie przyczyny anulowania części zamówień?... :mrgreen:
4kwiatek
09-10-2012, 10:49
Hi...
A to tu i ówdzie to jakieś bardziej wiarygodne źródła, czy jedna pani, drugiej pani...?:?
Żadna tajemnica. W 2010 roku Empik podpisał umowę o przejęciu Merlina ale UOKiK się nie zgodził. Przyczyną wystawienia na sprzedaż były właśnie kłopoty kapitałowe i z płynnością. Bilanse są jawne - zawsze można sobie zajrzeć ;).
Pozdrawiam...
Na handelek? Czyżby wyjaśnienie przyczyny anulowania części zamówień?... :mrgreen:
Nie dziwota jak można przy okazji uczynić promocję jeszcze lepszą i mieć szkło prawie za darmo :-). Na szczęście mnie nie podkusiło aż tak...
Pieniądze już wróciły na moje konto
Nie dziwota jak można przy okazji uczynić promocję jeszcze lepszą i mieć szkło prawie za darmo :-). Na szczęście mnie nie podkusiło aż tak...
IMO to nie była żadna promocja, tylko wietrzenie magazynu. Merlin wyprzedawał po prostu to co im zalegało.
Pieniądze już wróciły na moje konto
No to dobry znak dla innych. Czym płaciłeś i z jakiego banku?
U mnie jeszcze nic nie ma.
Obstawiam, że mają taki lipny system. Pewnie stany magazynowe schodzą np. przy potwierdzeniu otrzymania kasy i przekazania przedmiotu do wysyłki co by tłumaczyło preferencyjną wysyłkę dla płacących kartą...
Nie ma się co pienić, promocja była i się skończyła. Miałem ostatnio to samo z czytnikiem z EuroRTV. Anulowali mi zamówienie, bo brak towaru, a teraz już jest z powrotem ale w normalnej cenie (było 27zł a jest 79zł :D ). Nic zrobić nie można bo składając zamówienie akceptujesz regulamin, w którym zapewne jest punkt, że zamówienie mogą anulować z dowolnej przyczyny. A na denerwowanie się takimi rzeczami szkoda zdrowia. Ot - nie udało się i tyle.
No to dobry znak dla innych. Czym płaciłeś i z jakiego banku?
U mnie jeszcze nic nie ma.
mtransfer z mbanku.
Heilsberg
09-10-2012, 17:10
No i przyszła dzisiaj pięćdziesiątka. Nowa, nie ruszana, żadna ze zwrotów. Ostrzy celnie ale po ustawieniu +5 w body. Nie mydli, ostry, choć łba nie urywa. Aberuje na pełnej dziurze mocno, ale chyba ten typ tak ma. Ogólnie zadowolony jestem bo egzemplarz normalny, bez wad jakichś, które by do dyskwalifikowały.
Mój tez dotarł. Na pewno nówka magazynowa, nie ruszana. Coś więcej o moim egzemplarzu najwcześniej koło piątku będę mógł napisać, bo chwilowo nawet nie mam czasu podpiąć go do body...
No i przyszła dzisiaj pięćdziesiątka. Nowa, nie ruszana, żadna ze zwrotów.
Nie chodziło o to, że ze zwrotów, tylko że prawdopodobnie z zapasów magazynowych. :-)
Możesz sprawdzić jaką ma datę produkcji :?:
Przemek_PC
09-10-2012, 19:12
Sprzęt może pochodzić z różnych źródeł, likwidacji hurtowni czy sklepów, z zajęć komorniczych itp itd. Wcale nie musi to być sprzęt wadliwy czy ze zwrotów. Osobiście mam kilka przedmiotów kupionych legalnie z legalnych źródeł, nieużywanych z papierami, pudełkami po sporo niższej cenie.
Heilsberg
09-10-2012, 19:16
A jak to sprawdzić? To nie Lka, po numerze seryjnym nie da rady.
olek.tbg
09-10-2012, 20:15
Moja opinia o promocji:
1. Co do ilości obiektywów :
Nie wierzyłem od początku ,że każdy kto zamówi obiektyw go otrzyma :) Zamawiając byłem przygotowany, że obiektywu mogę nie dotrzymać. Dla mnie nie starczyło-trudno.
Ci,co zaoszczędzili ~400zł powinni się cieszyć, a Ci dla których nie wystarczyło...przecież nic nie stracili ?
2. Ale... nie wiem jak wygląda sprawa z zwrotem pieniędzy. Mój obiektyw nie był zamawiany bezpośrednio przezemnie,więc nie wiem jaka forma płatności była wybrana. Wiem jednak,że żadnych problemów co do pieniędzy niema.
Boli mnie jednak to bicie piany i "akcja" wypisywania im złych opinii - zdenerwować się można, ale czy zostaliśmy okradzeni?
Dla mnie merlin.pl zawsze był zaufanym sklepem, chociaż ciekawy jestem jak teraz sprawy się z nim potoczą...
Przynajmniej dostaliśmy maila o braku produkty :)
Wiesz - jak za coś płacę to chciałbym to otrzymać. Tylko tyle. A z tym zaufanym sklepem to bym nie przesadzał, wczoraj zrobiłem mały risercz i do dziś myślałem że kasy nie odzyskam normalną drogą. Sytuacja finansowa merlina najlepsza nie jest delikatnie mówiąc... jeśli w najbliższym czasie ktoś ich nie kupi to sklep zbankrutuje...
Cała sytuacja nauczyła mnie jednego - zawsze płacić kredytówką... do tej pory myślałem że płatność mtransferem z kredytówki jest objęta usługą chargeback.
Co mnie uderza - miałem duuużo do czynienia ze sklepami chińskimi, amerykańskimi, brytyjskimi. Tam taka sytuacja była by nie do pomyślenia. Amazon nawet zapłacił za mnie vat przy imporcie bo mieli błąd i nie naliczyli opłaty celnej przy zatwierdzeniu zamówienia. Nawet chińczycy ku mojemu zdziwieniu trzymają poziom, jak celnicy cofneli mi paczkę to bez żadnych konsekwencji wysłano ponownie a innym razem zwrócono kasę. Też mogli napisać "wal się" w innej formie... Wielokrotnie zamawiałem towar przeceniony o 50%, 70% i nigdy nie było problemu z realizacją zamówienia. Chciałbym kiedyś takiego poziomu customer service uświadczyć w Polsce...
olek.tbg
09-10-2012, 23:38
Eh...ja chyba dalej patrzę na to przez pryzmat "to jest Polska" :)
...i pewnie dlatego mnie to nie dziwi.
Jednak zachowanie sklepu i sytuacja, że towar cały czas wystawiony był jako "dostępny" jest wg mnie niewporządku
grzegorzki
10-10-2012, 03:16
Prosta sprawa. Pewnie niektórzy pamiętają jak koleś kupił samochód na ebayu za 1 $. Odesłali kolesiowi dolara, ale w sądzie nie było wątpliwości. Oferta sprzedaży przyjęta, opłacona, transakcja zawarta.
jeff.lebowski
10-10-2012, 05:22
Co mnie uderza - miałem duuużo do czynienia ze sklepami chińskimi, amerykańskimi, brytyjskimi. Tam taka sytuacja była by nie do pomyślenia... Chciałbym kiedyś takiego poziomu customer service uświadczyć w Polsce...
Zgadzam sie. W UK taka sytuacja jest nie do pomyslenia. Kazdy szanujacy sie sklep wystawia tylko tyle sztuk ile ma na sprzedaz a jesli by sie pomylili i wystawili za duzo to sklep ponosi konsekwencje. Diabel tkwi w szczegolach. Merlin tak sobie skonstruowal regulamin aby moc sie wymigac ale podejscie do klienta jest duzo ponizej europejskiego poziomu.
p.s. Chyba jeszcze popcornu dorobie. Fascynujacy jest ten watek. A wszystko o 400 PLN...
Heilsberg
10-10-2012, 07:40
Rozumiem, że 400 PLN to żadne dla Ciebie pieniądze i chętnie mi je podarujesz. Podać konto?
Prosta sprawa. Pewnie niektórzy pamiętają jak koleś kupił samochód na ebayu za 1 $. Odesłali kolesiowi dolara, ale w sądzie nie było wątpliwości. Oferta sprzedaży przyjęta, opłacona, transakcja zawarta.
Z punktu widzenia prawa to dwie całkowicie inne sytuacje i nie można ich porównywać.
Kwapiszon
10-10-2012, 08:34
Rozumiem, że 400 PLN to żadne dla Ciebie pieniądze i chętnie mi je podarujesz.
Nawet jesli to kieszonkowe, to co Tobie do tego ?
Heilsberg
10-10-2012, 09:01
p.s. Chyba jeszcze popcornu dorobie. Fascynujacy jest ten watek. A wszystko o 400 PLN...
Cytat Zamieszczone przez Heilsberg Zobacz posta
Rozumiem, że 400 PLN to żadne dla Ciebie pieniądze i chętnie mi je podarujesz.
Nawet jesli to kieszonkowe, to co Tobie do tego ?
To mi do tego, że nich nikt nie sądzi czy 400 PLN to dużo czy mało. Dla jednego pensja dla drugiego kieszonkowe.
To mi do tego, że nich nikt nie sądzi czy 400 PLN to dużo czy mało. Dla jednego pensja dla drugiego kieszonkowe.
Lepiej patrzeć na to w ujęciu procentowym, wtedy uniknie się dyskusji czy 400 to dużo czy mało. A ca. 30% to zawsze jest dużo, obojętnie czy oznacza to 1 zl czy 1 mln zl...
Czy tak czy siak dla wielu osób to sporo.
Przemek_PC
10-10-2012, 09:45
Ale kolega z UK ma ubaw, że zabijacie się o 400zł. Dla niego 400zł to pewnie nic ale o 400GBP sam by pewnie dał się zabić. Panowie, trochę godności bo Europa z nas się zaczyna śmiać. Była promocja, jedni się załapali inni nie, przyjmijcie to na klatę w spokoju i ciszy a nie płaczecie na forum jak za przeproszeniem baby (nie mylić z kobietami obecnymi tu na forum).
Była promocja, jedni się załapali inni nie, przyjmijcie to na klatę w spokoju i ciszy a nie płaczecie na forum jak za przeproszeniem baby (nie mylić z kobietami obecnymi tu na forum).
Chyba mylisz rzeczywistość z wirtualnym życiem. Tu nikt nie płacze i nie ma czego przyjmować na klatę. Chodzi o to że sklep pokpił sprawę i dlaczego mamy siedzieć cicho? Skoro robią ludzi w bambuko to tak samo my możemy robić im koło pióra. Fala negatywnych komentarzy napewno im nie pomoże ale na nią zasługują - nie sądzisz?
Heilsberg
10-10-2012, 10:01
Nie wiem jak akurat ten kolega z UK bo znam takich co olej w samochodzie wymieniają jak są w Polsce bo w UK drogo. Wszelkie naprawy podobnie. Poza tym nikt tu się nie zabija. Po prostu dyskutujemy nad faktem jaki zaistniał.
Najciekawsze jest to, że jest cała masa obrońców sklepu, który pokpił sprawę. Przypomnę tylko, że wiele osób nie rzuciło się jak szczerbaty na suchary przy jakiejś szemranej sytuacji, tylko skorzystało z promocji dużego i poważnego sklepu, który jednak takim się nie okazał.
Co się okazało - że dużo pewniejsze są przez niektórych uważane za 'lewe' transakcje z nowartem czy innymi osobami, sprzedającymi towar nowy w dobrej cenie. Ciekawe, prawda?
jeff.lebowski
10-10-2012, 10:19
Nieptrzebnie chyba pisalem na koncu o tych 400 PLN bo to zupelnie skierowalo dyskusje w druga strone.
Pisalem o profesjonalizmie sklepu i podejsciu do klienta. Naprawde na zachodzie takie numery by nie przeszly. Skoro cos kupuje i place za to, to nie moze byc sytuacji, ze sklep pisze sorry ale towar nie jest dostepny. Dziwi mnie, ze w Polsce takie praktyki sa dopuszczalne a ludzie tlumacza sobie no trudno, byla promocja ale sie nie zalapalem. Sam czesto kupuje sprzet na wyprzedazach i jedynym wyznacznikiem czy sie zalapalem czy nie jest czas zlozenia zlecenia. Jesli sklep wystawil towar obnizony nawet o 90% a ja go kupilem to jedyny mail jaki spodziewam sie ze sklepu bedzie z informacja kiedy kurier zapuka do moich drzwi. Proste.
Przepraszam, jesli kogos urazilem piszac o ile ten obiektyw zostal obnizony w tej super promocji. Nie chce nikogo osadzac czy to dla niego duzo czy malo. Chcialem tylko zwrocic uwage na fakt o ktorym juz napisalem powyzej.
Pozdrawiam.
przyjąć na klatę, najlepiej na pełną (FF)
Przemek_PC
10-10-2012, 10:52
Nie bronię sklepu tylko pisanie na forach jak to źle jest u nas a jak to dobrze jest gdzie indziej nic nie zmieni. Szkoda nerwów, prądu, klawiatury i czasu. Zamiast biadolić należy robić zakupy tam gdzie jest dobra obsługa i tyle w tym temacie.
Dodam jeszcze że pieniądze wróciły dzisiaj na konto. Po całej sprawie pozostał spory niesmak. Obiektyw i tak kupiłem i choć w tym przypadku liczyłem na ten upust to jednak to co wqrza najbardziej to stracone nerwy i niedotrzymanie standardów.
A jak to sprawdzić? To nie Lka, po numerze seryjnym nie da rady.
Rozpędziłem się z tym sprawdzaniem. Dzisiaj obejrzałem swoją 50-tkę i chyba faktycznie nie ma sposobu żeby sprawdzić jej datę produkcji :confused:
Heilsberg
10-10-2012, 11:13
No i jak widać niektórzy mają cohones. Dzięki Lebowski.
Ja się w pełni zgadzam z tym, że wiele osób może się czuć oszukanych, pomimo, że wszystko było zgodne z regulaminem sklepu. Ale to nie jest tak, że to w Polsce tylko się dzieją takie hity. W sklepach w UK też się kilka razy z jakimiś dziwnymi procedurami spotkałem.
Pisalem o profesjonalizmie sklepu i podejsciu do klienta. Naprawde na zachodzie takie numery by nie przeszly. Skoro cos kupuje i place za to, to nie moze byc sytuacji, ze sklep pisze sorry ale towar nie jest dostepny. Dziwi mnie, ze w Polsce takie praktyki sa dopuszczalne a ludzie tlumacza sobie no trudno, byla promocja ale sie nie zalapalem. Sam czesto kupuje sprzet na wyprzedazach i jedynym wyznacznikiem czy sie zalapalem czy nie jest czas zlozenia zlecenia. Jesli sklep wystawil towar obnizony nawet o 90% a ja go kupilem to jedyny mail jaki spodziewam sie ze sklepu bedzie z informacja kiedy kurier zapuka do moich drzwi. Proste.
Dopóki najważniejszym (a w zasadzie jedynym) kryterium zakupów w Internecie będzie cena - sytuacja inna nie będzie. Sad but true.
w moim przypadku pieniadze zostaly zwrocone; tak jak mowili - 2 dni robocze. dobrze, ze chociaz z tym nie bylo problemow.
zwrócone - czyli nie zbankrutowali ;)
Ja dzis dostałem Metza 58AF2 za 950zł:)
yogi6661
12-10-2012, 08:19
już nie ma 50 mm 1.4 :(
już nie ma 50 mm 1.4 :(
Już dawno nie ma! Nie zadałeś sobie trudu, żeby przeczytać cały wątek. Tak naprawdę był tylko kilka godzin a i tak nie wszyscy chętni dali rade go kupić.
Fajne to wszystko. Jedna weekendowa promocja na kilka sztuk obiektywów, a od tygodnia powstało 17 stron wątku na jednym tylko forum, gdzie w co drugim poście reklamowana jest nazwa sklepu prowadzącego ową promocję. Liczba odwiedzin strony znacząco wzrosła. Cel przygotowującego promocję został osiągnięty. Natomiast ten wątek, na tym forum naprawdę zabiera już niepotrzebnie miejsce.
Jedna weekendowa promocja na kilka sztuk obiektywów, a od tygodnia powstało 17 stron wątku na jednym tylko forum, gdzie w co drugim poście reklamowana jest nazwa sklepu prowadzącego ową promocję. Liczba odwiedzin strony znacząco wzrosła. Cel przygotowującego promocję został osiągnięty.
Cel prowadzącego "promocję"/IMO bardziej by pasowało określenie wyprzedaż/ pewnie został osiągnięty, ale też co najmniej kilka osób z forum zaopatrzyło się dość tanio w sprzęt. IMO korzyści są obopólne.
Natomiast ten wątek, na tym forum naprawdę zabiera już niepotrzebnie miejsce.
Kto wie. Jeśli planują następne "promocje", to może to miejsce nie jest jednak zabierane niepotrzebnie. :confused:
Heilsberg
12-10-2012, 16:23
Znalazłbym na tym forum zdecydowanie więcej wątków, o których można by rzec, że zajmują niepotrzebnie miejsce. Jak ktoś chce dyskutować to czemu mu zabraniać? Właściciel forum chyba nie kazał nam się ograniczać celem oszczędzania miejsca?
Insomnia
12-10-2012, 18:23
Przeczytałam cały wątek i teraz rozumiem czemu moje zamówienie nie miało absolutnie żadnych szans na realizację - zamierzałam płacić dopiero przy odbiorze w punkcie odbioru. ;) Ale generalnie niesmak pozostał. Kupię gdzie indziej, drożej, ale trudno. To moje pierwszy taki problem z realizacją zamówienia w tym sklepie. Dotąd książki w promocji docierały bez kłopotu (mimo iż są bardziej podatne na "wyczerpanie nakładu" - a właśnie "wyczerpaniem nakładu" wytłumaczyli mi w standardowym drafciku z BOKu sklepu przyczyny anulowania zamówienia).
Mój tez dotarł. Na pewno nówka magazynowa, nie ruszana. Coś więcej o moim egzemplarzu najwcześniej koło piątku będę mógł napisać, bo chwilowo nawet nie mam czasu podpiąć go do body...
No to dzisiaj wreszcie znalazłem czas na konkretne przetestowanie obiektywu.
Po pierwszych samplach złapałem się za głowę! Na każde 20-30 zdjęć tylko 1-2 były ostre, reszta to większe lub mniejsze, ale mydło (testowane na 30D). OK, mówię sobie, testuję przy sztucznym świetle (dla F/1.4 czas wychodził 1/250 s przy ISO 400) to podepnę lampę dla wspomagania AF (bez błysków) - niestety odsetek udanych zdjęć nie wzrósł:( Po pierwszych strzałach pomyślałem - kompletnie walnięty egzemplarz, ale jednak te pojedyncze foty wydawały się na pierwszy rzut oka OK.
Rozłożyłem statyw, wydrukowałem kartę do badania skuteczności AF i testy wykazały ewidentny FF. Także jutro, bądź we wtorek, obiektyw jedzie kurierem na Żytnią. Mam nadzieję, że kalibracja załatwi sprawę:)
Z pozytywów mogę napisać to, że jak już obiektyw trafi z ostrością, to już od pełnej dziury jest żyleta!;-) I właśnie z tego powodu nie odsyłam go z powrotem do Merlina. Mam nadzieję, że serwis spisze się (tak, jak przy poprzednim moim z nim kontakcie w podobnej sprawie) bez zarzutu i będę mógł w końcu cieszyć się z dokonanego zakupu. Bo w końcu jaką mam gwarancję, że gdybym oddał ten i gdzie indziej kupił inny egzemplarz, to tamten byłby dobrze skalibrowany? A ten przynajmniej optycznie wygląda nader obiecująco:)
Po pierwszych samplach złapałem się za głowę! Na każde 20-30 zdjęć tylko 1-2 były ostre, reszta to większe lub mniejsze, ale mydło (testowane na 30D). OK, mówię sobie, testuję przy sztucznym świetle (dla F/1.4 czas wychodził 1/250 s przy ISO 400) to podepnę lampę dla wspomagania AF (bez błysków) - niestety odsetek udanych zdjęć nie wzrósł:( Po pierwszych strzałach pomyślałem - kompletnie walnięty egzemplarz, ale jednak te pojedyncze foty wydawały się na pierwszy rzut oka OK.
Rozłożyłem statyw, wydrukowałem kartę do badania skuteczności AF i testy wykazały ewidentny FF. Także jutro, bądź we wtorek, obiektyw jedzie kurierem na Żytnią. Mam nadzieję, że kalibracja załatwi sprawę:)
Niestety takie zachowanie tego szkła to nic nadzwyczajnego, dlatego IMO najlepiej kupować go jednocześnie sprawdzając.
Kwapiszon
24-10-2012, 18:24
Szkiełko dostrojone przez serwis do puszki z dnia na dzień. Trafia w punkt. Pełne zadowolenie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.