Zobacz pełną wersję : Problem z obiektywem.
topisieasfalt
15-09-2012, 15:10
Witam :)
Posiadam canon'a 500d, obiektyw 85mm f/1.8 i duży problem. Otóż jestem początkującym amatorem, na sprzęcie się nie znam i potrzebuje waszej rady Nie mam zielonego pojęcia jak oddalić bądź przybliżać kadr, dotąd miałam styczność jedynie z kitowym obiektywem. Pomoże ktoś? :)
Jako że to jest stałka, nie pozostaje nic innego jak podejść lub oddalić się od obiektu :wink:
Witam :)
Posiadam canon'a 500d, obiektyw 85mm f/1.8 i duży problem. Otóż jestem początkującym amatorem, na sprzęcie się nie znam i potrzebuje waszej rady Nie mam zielonego pojęcia jak oddalić bądź przybliżać kadr, dotąd miałam styczność jedynie z kitowym obiektywem. Pomoże ktoś? :)
Trzeba bliżej podejść lub się odsunąć.
To obiektyw stałoogniskowy, czyli nie da się "przybliżać i oddalać kadru".
topisieasfalt
15-09-2012, 15:39
Aha, teraz rozumiem. Po prostu nie wiedziałam wcześniej jaka jest różnica między stałoogniskowym a zmiennoogniskowym obiektywem :) Dzięki.
Proponuję zacząć od nauki np.: Kurs fotografii online ? Poradnik fotograficzny ? Szeroki Kadr (http://www.szerokikadr.pl/poradnik/)
przepraszam czy to żart? czy co? bo to chyba jakąś prowokacją pachnie...
przepraszam czy to żart? czy co? bo to chyba jakąś prowokacją pachnie...
Może i tak, ale w dzisiejszych czasach ludzie nie potrafią kromki chleba ukroić, bo zawsze kupowali chleb krojony i tacy którzy wiedzą, że jak nacisną przycisk to na ekraniku pojawi się zdjęcie, bo zawsze robili "komórkami", ale nie zastanawiali się skąd to zdjęcie się wzięło.
topisieasfalt
15-09-2012, 23:10
Nie, to nie żaden trolling. Moja wiedza na temat fotografii jest po prostu bardzo ograniczona, po prostu dopiero od niedawna zaczełam się tym interesować, stąd ta niewiedza która może wydawać się śmieszna :) Mam do siebie wielki dystans i rozumiem was doskonale, pamiętajcie tylko zeby nie zapomiać jak to 'wół cielęciem był" :) Pozdrawiam.