PDA

Zobacz pełną wersję : Backstage postprodukcji zdjęcia. Zadania fotografa a grafika/retuszera



k-9
03-09-2012, 00:48
Cześć wam ;)
Wydaje mi się, że jest to odpowiedni dział do mojego tematu. Jak nie to proszę moda o przeniesienie ;)
===
Jestem w marę młodym fotografem i mam kilka pytań do Was starsi i doświadczenie koledzy :grin:

Czym dokładnie zajmujecie się w postprodukcji zdjęcia? retusz twarzy to podstawa, poprawa kontrastu, narzędzie ściemniej i rozjaśnij, kadrowanie poprawa kolorów makijażu. Czym jeszcze?
Chce tutaj rozgraniczyć zadania fotografa w photoshopie i zadania grafika... Spotkała mnie sytuacja jak chciano na mnie nałożyć obowiązki grafika... czyli zmiana tła... mimo, że nie widziałem takiej potrzeby...
Jak wy to rozgraniczacie? ze zdjęcia można zrobić wszystko... ale jeśli miałby to robić fotograf to jakim sensem były zawód grafika komputerowego czy retuszera?
Co zaznaczacie w umowie? jest to dość ważna informacja (jak dla mnie) aby nie dać się zrobić w jelenia...
Jak wygląda współpraca z grafikiem?? Nie czujecie się, że ktoś wam szpeci zdjęcia?? może się tak stać... i co na to fotograf?? Czy podejmujecie się zdań których nie powinniście się zajmować (np. poprawa odstających włosów)
Czekam na wsze odpowiedzi.

mk
03-09-2012, 09:04
Ja z racji swojego hobby bawię się również w grafika, ale z tego co rozmawiałem z ludźmi to wszyscy podchodzą do tego w ten sposób czyli to co trzeba czyli odstające włosy, poprawienie makijażu. Nie wiem jak inni ale z mojego środowiska wszyscy robią pracę za grafika, w umowie nie mam żadnego punktu dotyczącego tego rodzaju spraw. Wszystko oczywiście w granicach rozsądku czyli jeśli ktoś chce by mu zrobić z zdjęcia baner to nie robię tego bo to praca grafika, ale zmiana tła już wchodzi w grę np z jasno szarego na białe.

k-9
03-09-2012, 13:04