PDA

Zobacz pełną wersję : canon eos 500d - problem, lampa błyskowa?

aniak2701
22-08-2012, 12:08
Witam, mam pewien problem z canonem eos 500d - od paru dni, kiedy chcę robić zdjęcia przy użyciu wbudowanej lamy błyskowej zanim zrobi zdjęcie wysyła wiele błysków i dopiero po paru sekundach wykonuje zdjęcie. Problem jest także przy robieniu zdjęć np. w trybie małe odległości - aparat tak jakby nie mógł ustawić ostrości - obraca wiele razy obiektyw w prawo i w lewo i także wysyła błyski, po czym czasami robi zdjęcie, a czasami nie.. Nie wiem co jest tego przyczyną? W trybie mf jest normalnie i aparat nie wysyła serii błysków przed zrobieniem zdjęcia. Jestem amatorem i nie za bardzo się na tym wszystkim znam, dlatego proszę i jakąś pomoc.

Bangi
22-08-2012, 12:17
Co do zasady przyczyną są problemy właśnie z ustawianiem ostrości, a emitowane błyski mają pomóc systemowi AF. Poczytaj w instrukcji na ten temat.

Pytanie - w jakich warunkach oświetleniowych robiłeś te zdjęcia? Czy za każdym razem tak się dzieje jak robisz zdjęcia czy tylko w słabych warunkach oświetleniowych.

Błysk wspomagajacy włącza się zazwyczaj w słabych warunkach lub gdy obiekt, na którym chcesz ustawić ostrość jest mało kontrastowy. Można to wyłączyć oczywiście.

aniak2701
22-08-2012, 12:39
Dziękuję za szybką odpowiedź :) właśnie nie wiem od czego to zależy, że tak się dzieje - np. wczoraj robiąc zdjęcia w oświetlonym pokoju włączały się te błyski i aparat dopiero po paru sekundach robił zdjęcie... O tym błysku wspomagającym już wczoraj przeczytałam wszystko, co się dało, ale własnie nadal nie rozumiem dlaczego tak się robi w miejscach, gdzie światło nie jest słabe.. no i jest to dosyć irytujące, gdy chce się zrobić komuś zdjęcie, a lampa błyska wiele razy po oczach... Wcześniej tak mi się nie robiło...

Bangi
22-08-2012, 12:56