Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : zawieszający się 5d3



habakuk
24-07-2012, 15:02
pisałem o tym w wątku o 5d3, ale ponieważ sprawa się powtórzyła już kilkukrotnie - chciałbym rozwinąć tutaj.

otóż: moje 5d3 zawiesza się. aparat pracuje, jest włączony, bez żadnych sygnałów zdarza się, że całkowicie przestaje reagować spust - obiektyw nie szuka ostrości, nie da się włączyć menu, podglądu zdjęć, nie działa nic na tylnej ściance, martwe guziki, koło nastaw, nic. działa górny wyświetlacz i tu da się zmieniać parametry.

czasem pomaga wyjęcie baterii na 5 minut, a czasem trzeba ją wyciągnąć na 30ci, bo krótszy rozbrat nie pomaga.

trwa sezon i nie chciałbym się rozstawać z aparatem na długo. znacie problem?

dulak
24-07-2012, 16:55
Adamie, u mnie w Marku dwójce zdaża się tak czasami. Wyjęcie batrii zazwyczaj nie pomaga, ale odłączenie gripa już tak :)

habakuk
24-07-2012, 17:26
nie mam, nie lubię, nie używam :)

Sergiusz
24-07-2012, 23:18
A akumulatory używasz oryginalne?

arekhit
24-07-2012, 23:38
masakra za tyle kasy

Kolekcjoner
25-07-2012, 01:09
Za tyle kasy :lol:.
Mojemu koledze zawiesił się ostatnio podczas eventu mikser cyfrowy za przeszło 150 tysięcy, koledze zepsuła się (też elektronika) praktycznie nowa Toyota Avensis. No niestety takie rzeczy się zdarzają. To jest bardzo przykre i megadenerwujące ale wszystkie wytwory człowieka takie są.

Adamie - tak jak żeśmy rozmawiali - moim zdaniem nie masz wyjścia jak tylko wysłać do serwisu. Każda inna opcja to zdawanie się na przypadek.

MC_
25-07-2012, 08:01
Mało tego - samoloty za miliony USD ulegają awarii...
Oczywiście trzeba wysłać na Żytnią i niech pracują.

jorik
25-07-2012, 08:15
Miałem ten sam problem ,objawy były identyczne jak opisujesz .Wysłałem na Żytnią i jak do tej pory to spokój. Po naprawie aparat używam miesiąc czasu, nie wiem co było naprawiane bo nie dostałem żadnej informacji na ten temat.

habakuk
25-07-2012, 08:26
akumulatory oryginalne, wyłącznie.
Marcinie - serwis, to jasne. tylko wiesz, jaka to pora roku :)



Miałem ten sam problem ,objawy były identyczne jak opisujesz .Wysłałem na Żytnią i jak do tej pory to spokój. Po naprawie aparat używam miesiąc czasu, nie wiem co było naprawiane bo nie dostałem żadnej informacji na ten temat.

jak długo to trwało?

Merde
25-07-2012, 08:30
Mało tego - samoloty za miliony USD ulegają awarii...
Oczywiście trzeba wysłać na Żytnią i niech pracują.

Tylko nie wysyłajcie czasem na Żytnią samolotów ;-)

Kolekcjoner
25-07-2012, 12:27
akumulatory oryginalne, wyłącznie.
Marcinie - serwis, to jasne. tylko wiesz, jaka to pora roku :)

Wiem ale moim zdaniem to jedyny sposób żeby mieć pewność.

jorik
25-07-2012, 18:18
akumulatory oryginalne, wyłącznie.
Marcinie - serwis, to jasne. tylko wiesz, jaka to pora roku :)




jak długo to trwało?

Dwa tygodnie

krzysko
26-07-2012, 10:49
też bym wysłał do serwisu, na żytniej powinni dawać dobry sprzęt na czas naprawy , aby było czym zarabiać:-D współczuję stresów:sad:

habakuk
26-07-2012, 11:36
prawdę mówiąc jakoś przesadnie się nie stresuję. dokupiłem 5d2, na wszelki wypadek i spróbuję znaleźć chwilę, żeby przesłać mk3.
ale jeśli serwis nie pomoże skutecznie, w przyszłym sezonie będę miał wyłącznie aparaty z żółtym paskiem :evil:
słyszałem, że w CSI funkcjonuje szybka ścieżka, coś jak NPS, jak to działa? odniesie się w ogóle do problemu ktoś z Zytniej?

gietrzy
26-07-2012, 11:46
prawdę mówiąc jakoś przesadnie się nie stresuję. dokupiłem 5d2, na wszelki wypadek i spróbuję znaleźć chwilę, żeby przesłać mk3.
ale jeśli serwis nie pomoże skutecznie, w przyszłym sezonie będę miał wyłącznie aparaty z żółtym paskiem :evil:


słyszałem, że w CSI funkcjonuje szybka ścieżka, coś jak NPS, jak to działa? odniesie się w ogóle do problemu ktoś z Zytniej?

Najbliższy możliwy scenariusz na kolejny epizod: wyborowa<-> kierownik<-> opiekun gorzelni <-> europejski opiekun pl oddziału -> ty spuszczony tekstem, że wszystko jest w spec producenta, ale powodzenia.

BTW. CPS, nie wiem ile kosztuje ten program, ale wyślij panu/om .pdf'a sklejkę hi-rez twoich zdjęć. Powinno lepiej podziałać na wyobraźnię.

jaroz
26-07-2012, 12:31
Mało tego - samoloty za miliony USD ulegają awarii...
Oczywiście trzeba wysłać na Żytnią i niech pracują. I wszystkie samoloty tam naprawiają? helikoptery również?

MC_
26-07-2012, 12:33
Helikopterów nie, ale za to promy kosmiczne.

habakuk
26-07-2012, 12:34
żadne cps, panowie mają dużo pracy - sezon. do 14 dni.
nps załatwił mi podobną sprawę w 3.

ja raczej nie z tych, co się będą godzinami żalić, ale bardzo nie podoba mi się ta cała sytuacja.
tylko dziś dostałem 3 maile z pytaniami o 5d3 - czy warto do ślubów ;) i co tu pisać :mrgreen:

gietrzy
26-07-2012, 13:05
tylko dziś dostałem 3 maile z pytaniami o 5d3 - czy warto do ślubów ;) i co tu pisać :mrgreen:

To proste.

żadne cps, panowie mają dużo pracy - sezon. do 14 dni. nps załatwił mi podobną sprawę w 3.

Merde
26-07-2012, 13:11
Jeszcze prostsze jest przy wymianie migawki po gwarancji ;-)

kosdkp
27-07-2012, 18:43
żadne cps, panowie mają dużo pracy - sezon. do 14 dni.

Niby do 14.
Na moim przykładzie: jakoś 2 tygodnie temu, wymiana migawki 5d1. Odpowiedz CSI jednoznaczna "naprawa potrwa 10 dni".
Tymczasem całość operacji zamknęła się w 4 dniach - wliczam przesyłkę do i z wawy.
Zatem pozostaje nadzieja :)

becekpl
27-07-2012, 18:46
dla bezpieczeństwa podają pewnie max możliwy czas
a większości przypadków robią szybciej i jest big surprise

luc_october
29-07-2012, 23:16
prawdę mówiąc jakoś przesadnie się nie stresuję. dokupiłem 5d2, na wszelki wypadek i spróbuję znaleźć chwilę, żeby przesłać mk3.
ale jeśli serwis nie pomoże skutecznie, w przyszłym sezonie będę miał wyłącznie aparaty z żółtym paskiem :evil:
słyszałem, że w CSI funkcjonuje szybka ścieżka, coś jak NPS, jak to działa? odniesie się w ogóle do problemu ktoś z Zytniej?
Chyba Adamie nie słyszałeś o zawieszająych sie D4 i D800 :D ...nie wspominając o wybuchających sztukach.

Czacha
30-07-2012, 09:23
uogolnianie jest totalnie bez sensu, bo to nie wina modelu tylko egzemplarza - mi sie nic nie wiesza ;)

habakuk
30-07-2012, 12:48
na zachodnich forach userzy zauważyli problem i spekulują, że może tak się dziać za sprawą wolnych kart.
mam sandiski ultra2 i extreme3, ale nie pamiętam z którą nastąpił problem.

Kolekcjoner
30-07-2012, 14:18
To niekoniecznie musi być kwestia wolnych czy szybkich kart - to może być po prostu kwestia konkretnej karty. Tak czy tak jest rzecz prawie nie do wykrycia ze względu na ilość zmiennych. Teoretycznie możesz spróbować kupić szybką kartę (np. jakiegoś Lexara) ale nie chcę widzieć Twojej miny jak na robocie mimo tego będzie zwiecha. Pytałeś w serwisie?

gietrzy
30-07-2012, 14:32
mam sandiski ultra2 i extreme3, ale nie pamiętam z którą nastąpił problem.

Prawdziwy Krakus - druga połowa 2012 roku, czas na Extreme Pro ;)
Lexar od zawsze kojarzy mi się z Nikonem.

yggdrassill
30-07-2012, 15:13
na zachodnich forach userzy zauważyli problem i spekulują, że może tak się dziać za sprawą wolnych kart.
mam sandiski ultra2 i extreme3, ale nie pamiętam z którą nastąpił problem.

witaj Adamie ;)
ja zauważyłem podobny problem z tym, że na 5d2 i okazalo sie ze przyczyna byla karta sandiska ultra2, zwiecha byla podobnie jak u Ciebie i pomagalo tylko wyjecie baterii.

Izabella Bodzioch
30-07-2012, 21:11
mój mąż zrobił tak: zadzwonił w poniedziałek rano do Warszawy do serwisu, poprosił bardzo grzecznie, ze jest sezon i czy by mogli naprawić i wie ze mają 14 dni lecz bardzo mu zależy. We wtorek pytał telefonicznie i aparat doszedł lecz nie zlokalizowali ustreki, dalej prosił i miły Pan oznajmił ze jeśli będą mieli części to się postarają. Kazali mu dzwonić po południu we środę. We środę nie zdąrzył bo paczka z naprawionym aparatem była pod drzwiami. Kilka lat temu chciał się nawet z nimi sądzić, a teraz proszę.

michael_key
30-07-2012, 21:21
To pozytywnie, a jako usterkę co określili?

Izabella Bodzioch
30-07-2012, 23:06
ponoć usterka lustra, czy migawki, ale aparat się nie zawieszał, wyskoczył natomiast błąd trzydziesty któryś.

matijaz
30-07-2012, 23:08
trwa sezon i nie chciałbym się rozstawać z aparatem na długo. znacie problem?

Znam problem z mojego 5D2. Myślałem, że ten po prostu typ tak ma. U mnie pomaga On/Off 1 albo 2 razy. Nie muszę wyciągać baterii. Aku nieoryginalne z chipem, karty sandiska i kingston.

liquidsound
31-07-2012, 08:49
Ja też jestem mega zaskoczony serwisem. Dużo się naczytałem, ale jak widać wyciągają wnioski. Ja wysłałem w piątek aparat, w poniedziałek dostałem potwierdzenie mejlowe, że aparat jest u nich. Potem dzwoniłem i mówił gość, że wszystko za darmo mi zrobią (lustro w 5D), ale mówił że muszę czekać bo części nie mają i nie zdąrzą na sobotę. Miałem już pożyczać jakieś body jak w piątek zapukał kurier :)

habakuk
14-08-2012, 18:10
z szybkimi kartami tymczasem bez najmniejszych problemów

jan pawlak
14-08-2012, 21:51
Canon DLC: Article: Canon EOS Error Messages: An explanation and understanding (http://www.learn.usa.canon.com/resources/articles/2012/eos_error_msgs.shtml?categoryId=121)

Canon "przyznaje się" tylko do Err 30 z trzydziesty któryś:
this one does point to some sort of problem with the shutter… it could be either a mechanical problem, or some sort of electronic communication error.

A więc cos z migawką, problem albo mechaniczny albo transmisja danych.

jp

Kuba1
14-08-2012, 23:26
z szybkimi kartami tymczasem bez najmniejszych problemów

A z ciekawości założyłem Sandiska-Ultra, sformatowałem i trochę postrzelałem w mieszkaniu, w tym serie. Co charakterystyczne, to to że już pojedyncze zdjęcie RAW zapisuje kilka sekund. W jednej serii robi 13 RAW'ów po czym się zatrzymuje. Zapis trwa ~ok.minuty na oko, w tym czasie praktycznie nie można przeglądać zdjęć na wyświetlaczu. Po menu jednak można się poruszać swobodnie, na tyle na ile popróbowałem. Być może jest jakaś sekwencja czynności którymi można go zawiesić w trakcie zapisu na wolnej karcie, ale na szybko mi się to nie przytrafiło. Jednak do głowy mi wczesniej nie przyszło, żeby pracować z tymi kartami na Mk3, to teraz już wiem, że nie trzeba.