PDA

Zobacz pełną wersję : Poszukiwania obiektywu do 550D.



GWTBialy
10-04-2012, 16:33
Witam,

Nadszedł czas zakupu nowego obiektywu do mojego Canona 550D. Na razie nie posiadam żadnego innego oprócz sprzętu kitowego, 18-55mm. Na tę chwilę nie jestem fachowcem w dziedzinie obiektywów, dlatego z prośbą o pomoc zwracam się do was.

Generalnie myślałem nad obiektywem stałoogniskowym.

Mojego aparatu używam głównie do fotografii motoryzacyjnej, oprócz sesji fotograficznych często robię zdjęcia ciekawych samochodów na ulicach miast, gdzie potrafi być ciasno, dlatego szukam raczej czegoś poniżej 50mm z dużym maksymalnym otworem przesłony. Dość często też filmuję przy użyciu lustrzanki - w ogóle jest to temat dla mnie do głębszego ogarnięcia, stąd dwa pytania:

1. Czy f/1.4 będzie dobrze współgrać zarówno do fotografii (fajna głębia ostrości), jak i filmowania?
2. Pytanie trochę z innej beczki, jestem kompletnym laikiem, chodzi o zoom. Ponieważ w przypadku, gdy zoom obsługuję ogniskową, to na filmie nie jest to ładne i płynne przejście + słychać szum przekręcanego obiektywu. Czy da się temu jakoś zaradzić?


Wracając do obiektywu, budżet jaki mam to ok. 1500-1800 zł (max. 2000 zł).

W oko wpadła mi ta Sigma: http://www.cyfrowe.pl/aparaty/sigma-30-mm-f/14-dc-ex-hsm.html - czy możecie ją polecić do moich celów?

Jeszcze jedno pytanie - wyczytałem, że mój 550D posiada mocowanie typu APS-C i, cytuję:


obiektyw 24 mm będzie się zachowywał jak 38 mm, a 50 mm jak 80 mm.

Czy tak będzie w przypadku tej Sigmy? Tak jak już pisałem, 45-50mm to dla mnie trochę za dużo.

dsp
10-04-2012, 16:51
dobry wybór ta sigma i raczej nie powinno być ciasno. Tylko wiadomo uważaj na ff lub bf. I drugi wybór to 28 1.8 canona:) i będziesz zadowolony co byś nie kupił:) a co do kręcenia zoomem podczas filmowania to nie słyszałem żeby szumiało coś.

GWTBialy
10-04-2012, 17:02