Zobacz pełną wersję : 5dMK2 AF i jasne stałki
Mam problem z AF 5d MK2 i jasnymi stałkami (50/1.4 i 85/1.8). Do paru metrów ostrzy świetnie, w tablice trafia idealnie, ale przy ostrzeniu na obiekt oddalony o kilka metrów potrafi być metr FF. Wybierałem z Towersem chyba z dziesięciu sztuk 50/1.4 i jest trochę lepiej, ale nie idealnie. Ciemnie szkła (24-105 i 70-205) ostrzą w punkt w każdej sytuacji, więc przypuszczam że to wina czujnika AF.
czy w ogóle jest sens z tym walczyć - czy serwis jest w stanie to wyregulować ? Jaki byłby w ogóle koszt (wszystko po gwarancji) ?
Miałem identyczny problem w 60D + 50mm f1.4
Po 2 wizytach na żytniej postanowiłem zmienić system.
Ja miałem ok 70% skuteczności AF z 35L i 85 wysłałem do serwisu i teraz prawie wszystko jest trafione.
Wczoraj byłem z dzieckiem w plenerze i na przesłonie 1,4 miałem 2 ujęcia nietrafione z 40. Korzystałem też z bocznych punktów AF. :)
Ślij wszystko do serwisu niech regulują.
przeoczyłem że po gwarancji, zdaje się że jak im wyślesz to ci wycenią usługę i wtedy możesz podjąć decyzje. Jak się nie zdecydujesz to zapłacisz tylko za przesyłkę pewnie coś kolo 60 zl w dwie strony.
Miałem identyczny problem w 60D + 50mm f1.4
Po 2 wizytach na żytniej postanowiłem zmienić system.
dobra decyzja
GoOrange
22-03-2012, 15:53
Mam problem z AF 5d MK2 i jasnymi stałkami (50/1.4 i 85/1.8). Do paru metrów ostrzy świetnie, w tablice trafia idealnie, ale przy ostrzeniu na obiekt oddalony o kilka metrów potrafi być metr FF. Wybierałem z Towersem chyba z dziesięciu sztuk 50/1.4 i jest trochę lepiej, ale nie idealnie. Ciemnie szkła (24-105 i 70-205) ostrzą w punkt w każdej sytuacji, więc przypuszczam że to wina czujnika AF.
czy w ogóle jest sens z tym walczyć - czy serwis jest w stanie to wyregulować ? Jaki byłby w ogóle koszt (wszystko po gwarancji) ?
Ja na 5D MkII + C 85/1.8 + S50/1.4 z centralnym z bliska nie mam absolutnie żadnych problemów a z daleka oba czasem się pomylą, 85 rzadziej 50 częściej. Przy czym mowa o kilku strzałach na 100, na ok. 300 strzałów z wczoraj i dziś nie mam ani jednego takiego do kosza, kilka przeżyje w postprodukcji.
Mam za to inną kwestię, przekadrowywanie z 50/1.4 na bliskiej odległości (ponieważ z tym szkłem bocznych punktów jakby nie było). Jest to gdzieś na forum porządnie opisane? Szukam jakiejś metodycznej rozprawy w tym temacie.
No właśnie, problem jest jakby w pracy czujników o zwiększonej precyzji
Najgorsze jest to, że robiąc w rawach nie zawsze widać rozkład go na podglądzie i to wychodzi dopiero po wrzuceniu zdjęć.
chyba faktycznie będę musiał wysłać sprzęt, trochę żałuję że nie zrobiłem tego jak puszka była jeszcze na gwarancji (w czerwcu kończy 2 lata - chyba jest rok gwarancji ?) Wkurza tylko, że wydając w końcu niemałą jak na nasze warunki kasę na sprzęt dostaje się towar niepełnowartościowy.
czy żytnia kasuje za każde szkło, łącznie z tymi które trafiają dobrze czy tylko za puszkę ?
Tak jak logika podpowiada. Jeśli skalibrujesz puszkę do szkła, to policzą za puszkę. Jeśli skalibrujesz szkła do puszki, to policzą za każde szkło. Jak masz jakieś pytania to pisz na priv. Przerobiłem temat kalibracji kilkukrotnie.
mathom
powalcz moze z microregulacja, u mnie naprawde duzo pomoglo.
Mathom,
witaj w klubie :)
W zeszłym roku przerabiałem ten sam temat, wyregulowali mi puszkę na gwarancji, nie odnotowałem większej poprawy, pojechałem jeszcze raz, powiedzieli, żebym wyregulował lensa pod puszkę, z innymi puszkami śmigał dobrze więc tego nie zrobiłem, chciałem za to wyregulować body pod lensa, ale to niemożliwe.
W tym roku problem się niestety powtórzył, 5d mk2 + 35L + 85 1,8 i niestety podobna historia, z dalszych odległości widać spory ff. Tym razem wysyłka do DE, zobaczymy co się z tym uda zrobić.
Spróbuj z mikroregulacją - w moim przypadku +5 było przyzwoite.
Jeżeli kupiłeś aparat na paragon, masz 2 lata gwarancji. Pogadaj z Towersem jak to dokładnie jest. Na firme jest rok.
Pozdr
kupiłem na firmę. mikroregulacja niestety nie pomaga, bo na krótkich dystansach jest OK. Potwierdzasz moje obawy co do pracy serwisu. Daj znać jak zrobili w DE ,do berlina mam bliżej niż do wawy, w razie czego zrobię sobie wycieczkę.
powiedzieli, żebym wyregulował lensa pod puszkę, z innymi puszkami śmigał dobrze więc tego nie zrobiłem
O ile mi wiadomo, regulacja szkła 'pod puszkę' i tak zapisuje dane kalibracyjne w body, więc nie ma wpływu na pracę na pozostałych puszkach. Może daj temu rozwiązaniu szansę?
Misiek87
24-03-2012, 09:57
Mialem to samo z 24L i 85 1.8. Ale okazalo sie, ze to byla wina korpusu 5d2, ktory zostal wymieniony.
Jeśli większość szkieł ostrzy dobrze a jedno nie to IMHO nie ma co grzebać w puszce, tylko skalibrowac szkło do puszki :)
To tak na logikę, bo ten problem jeszcze mnie nie dotknął odpukać.
Ernestoo
26-03-2012, 13:50
Witam, ja z kolei mam taki problem że przy centralnym punkcie i przekadrowaniu wszystko działa bez zarzutu z 35L i 85 f/1.8. Natomiast przy pozostalych punktach na zdjęciach mam mydełko. Czy to jest normalne na 5D mk II? Czy wysyłać na żytnią?
Ja miałem ten sam problem z 24L II ale nachodziło mnie na zmianę puszki i kupiłem 1Ds III jest podobnie. z bliska trafia 100% z kilku metrów potrafi FF nawet ok metra! masakra ale nie zawsze. dla 24L II ustawiłem na +7mm i jest lepiej ale z kilku metrów lubi nie trafić. AF w jedynce jest wiele lepszy. Teraz nie wiem czy wysyłać wszystko na żytnią czy? 35L też z bliska trafia ładnie a z daleka lubi się pomylić.
Ja miałem ten sam problem z 24L II ale nachodziło mnie na zmianę puszki i kupiłem 1Ds III jest podobnie. z bliska trafia 100% z kilku metrów potrafi FF nawet ok metra! masakra ale nie zawsze. dla 24L II ustawiłem na +7mm i jest lepiej ale z kilku metrów lubi nie trafić. AF w jedynce jest wiele lepszy. Teraz nie wiem czy wysyłać wszystko na żytnią czy? 35L też z bliska trafia ładnie a z daleka lubi się pomylić.
A czy obiekt na który ostrzysz jest chociaż większy od czujnika?
Albo wystarczająco kontrastowy?
Bo można spokojnie napisać, że większość "błędów sprzętu" to tak naprawdę błędy popełniane przez użytkowników ;)
A czy obiekt na który ostrzysz jest chociaż większy od czujnika?
Albo wystarczająco kontrastowy?
Bo można spokojnie napisać, że większość "błędów sprzętu" to tak naprawdę błędy popełniane przez użytkowników ;)
Czy mógłbyś podpowiedzieć w jaki sposób ustawić ostrość na oko robiąc zdjęcie całej sylwetki np obiektywem 50mm 1.8:?: Również mam problem z AF przy większych odległościach a Twój post nasunął mi myśl, że w takich sytuacjach czujnik AF na pewno jest sporo większy niż oko na które chcę wyostrzyć z dosyć dużej odległości. W jaki sposób radzić sobie w takich przypadkach:?: Pytam całkiem poważnie.
kupiłem na firmę. mikroregulacja niestety nie pomaga, bo na krótkich dystansach jest OK. Potwierdzasz moje obawy co do pracy serwisu. Daj znać jak zrobili w DE ,do berlina mam bliżej niż do wawy, w razie czego zrobię sobie wycieczkę.
Nie rozumiem obaw co do serwisu jeszcze przed oddaniem sprzętu.
Procedury regulacji AF są dokładnie takie same w każdym serwisie autoryzowanym Canona.
Czy mógłbyś podpowiedzieć w jaki sposób ustawić ostrość na oko robiąc zdjęcie całej sylwetki np obiektywem 50mm 1.8:?: Również mam problem z AF przy większych odległościach a Twój post nasunął mi myśl, że w takich sytuacjach czujnik AF na pewno jest sporo większy niż oko na które chcę wyostrzyć z dosyć dużej odległości. W jaki sposób radzić sobie w takich przypadkach:?: Pytam całkiem poważnie.
Całkiem poważnie jaka jest w tej sytuacji różnica czy wyostrzysz na oko, czoło, nos, czy po prostu jakikolwiek element twarzy skoro na cropie żeby mieć całą sylwetkę na 50mm to potrzeba ~3m i GO wynosi ~25cm?
Całkiem poważnie jaka jest w tej sytuacji różnica czy wyostrzysz na oko, czoło, nos, czy po prostu jakikolwiek element twarzy skoro na cropie żeby mieć całą sylwetkę na 50mm to potrzeba ~3m i GO wynosi ~25cm?
Więc może zadam pytanie inaczej. Czy fakt, że w takiej sytuacji odruchowo ostrzę punktem AF na oko, które jest mniejsze niż wielkość tego czujnika może być przyczyną nieprawidłowego ustawienia ostrości (pomijając błędy w przekadrowywaniu itd):?:.
Ernestoo
27-03-2012, 17:05
Ja mam problem że celuję "w głowę" a ostrości nie ma...
Więc może zadam pytanie inaczej. Czy fakt, że w takiej sytuacji odruchowo ostrzę punktem AF na oko, które jest mniejsze niż wielkość tego czujnika może być przyczyną nieprawidłowego ustawienia ostrości (pomijając błędy w przekadrowywaniu itd):?:.
Tak dokładnie tak jest. Ponadto nie miej pretensji do body jeśli używasz obiektywu klasy 50 f1,8.
Tak dokładnie tak jest. Ponadto nie miej pretensji do body jeśli używasz obiektywu klasy 50 f1,8.
to 50 1,8 można tylko do 350d podpiąć, a 5d jako profi sprzęt nie ustawi prawidłowo ostrości z powodu lichości pięćdziesiątki
rozumiem że AF nie działa w połączeniu tani obiektyw i drogi aparat
robertskc7
29-03-2012, 13:29
Miałem raz porzyczoną 50 1.4 i z moim 5DII po kilkunastu zdjeciach dałem sobie spokój z tym obiektywem. Jak mówisz, na większych odległościach AF robił co chciał. 85 1.8 też płata figle ale znacznie mniej i jak pudłuje to widać to w wizjerze.
Ostatnio 24LII podpięte pod kumpla 5DmkII na większych odległościach też miało spory FF. Z moim body jest OK.
A jescze innego kumpla 5dii daje tylko i wyłącznie mydło a błedy focusa to praktycznie 100% przypadków. CSI mu nie pomogło...
Sprawdz swoje szkła na innym body.
50 f1,8 to dobry obiektyw, czemu niby nagle miałby źle działać z piątką
Miałem raz porzyczoną 50 1.4 i z moim 5DII po kilkunastu zdjeciach dałem sobie spokój z tym obiektywem. Jak mówisz, na większych odległościach AF robił co chciał. 85 1.8 też płata figle ale znacznie mniej i jak pudłuje to widać to w wizjerze.
Ostatnio 24LII podpięte pod kumpla 5DmkII na większych odległościach też miało spory FF. Z moim body jest OK.
A jescze innego kumpla 5dii daje tylko i wyłącznie mydło a błedy focusa to praktycznie 100% przypadków. CSI mu nie pomogło...
Sprawdz swoje szkła na innym body.
Ze swojego doświadczenia powiem, że moja 50/1.4 na 5DII trafiała loteryjnie nawet przy zdjęciach statycznych robionych ze statywu.
Miałem identyczny problem w 60D + 50mm f1.4
Po 2 wizytach na żytniej postanowiłem zmienić system. Zrobiłem to samo tyle, że nie bawiłem się w serwisy bo szkoda mi czasu na to
to 50 1,8 można tylko do 350d podpiąć, a 5d jako profi sprzęt nie ustawi prawidłowo ostrości z powodu lichości pięćdziesiątki
rozumiem że AF nie działa w połączeniu tani obiektyw i drogi aparat
Obiektyw można podpiąć do każdego body ale z każdym będzie nadal działać jak 50 f1,8. Jeśli ktoś kupuje profesjonalne body i do tego używa amatorskiego obiektywu to niech nie spodziewa się profesjonalnych wyników.
Problem w tym że w przypadku canona również 50 mm f/1.4 nie ma zbyt rewelacyjnego AF i często słyszy się o problemach przy ostrzeniu z większych odległości. Wersja L niestety poza zasięgiem cenowym.
Problem w tym że w przypadku canona również 50 mm f/1.4 nie ma zbyt rewelacyjnego AF i często słyszy się
Zbyt rewelacyjny może nie jest, ale używałem zarówno 50/1.8 jak i 50/1.4 i ten drugi jest znacznie pewniejszy jeżeli chodzi o AF, szczególnie na odległościach powyżej 2metrów. A słyszy się różne rzeczy - to prawda - tylko że gro użytkowników, którym AF w 50/1.4 działa należycie (czyli znacznie lepiej niż 50/1.8) w ogóle się nie wypowiada bo po co.. Piszą w większości ci którzy mają problem albo którym wydaje się że mają problem.
ja również miałem spore problemy z 50 1.4. Nie dość, że na początku w ogóle nie trafiał w nic, to po pierwszej wizycie w serwisie zaczął trafiać środkowym, niestety na większą odległość już nie. Przy zmianie przesłony cała płaszczyzna ostrości gdzieś uciekała Boczne też nie łapały w przyzwoitych warunkach, nawet gdy łapałem tylko na linie poziome (albo pionowe-nie pamiętam już jak jest w 5d2). Problem opisałem, i przyznam, że moje dawne 5d2 (sprzedane) trafiało z 50 1.4 całkiem nieźle-parę wizyt i notatek ale koniec końców było ok. Znając opinię na temat serwisu, byłem zaskoczony pozytywnie. Niestety facet w kolejce przede mną już chyba nie tak bardzo z tego co pamiętam-biedak był już chyba 4 raz ze sprzętem. Teraz mam komplet szkieł i zastanawiam się czy kupować 5d3 czy jednak zmienić system.
Kolekcjoner
26-04-2012, 06:29
Teraz mam komplet szkieł i zastanawiam się czy kupować 5d3 czy jednak zmienić system.
I ile razy i w ilu wątkach to jeszcze napiszesz?
Skończ proszę to śmiecenie :rolleyes:.
akmetoys
30-04-2012, 10:04
Ja mam podobny problem jak autor wątku, z 5DI stałki (28 1.8, 50 1.4 i 85 1.8) z bliska trafiają, ale z dalszej odległości mam BF na wszystkich, im dłuższy obiektyw tym ta odległość od której jest już BF jest większa. W związku z tym mam pytanie czy tą wadę AF da się skutecznie wyeliminować przez kalibrację? Czy skorygowanie tej wady nie spowoduje z kolei FF na bliskich odległościach? (bo chyba nikt nie napisał, albo przeoczyłem...)
Problem w tym że w przypadku canona również 50 mm f/1.4 nie ma zbyt rewelacyjnego AF i często słyszy się o problemach przy ostrzeniu z większych odległości. Wersja L niestety poza zasięgiem cenowym.
Ja mam zapięte nowe 50L do 5dMkII i też jest loteria. Bawię się mikroregulacją i po odjęciu 5pkt jest lepiej ale często mam mydło. Fakt że ładnie rysuje to szkło ale nerwy potrafi popsuć. Koniec końców pewnie będzie taki że całość pojedzie do serwisu.
Miałem podobny problem 5d2 + 24L II ale zamiast zmieniać system zmieniłem puszke na taką z pewniejszym AF i jest lepiej choć bez mikroregulacji się nie obeszło. Każde szkło musiałem plusować ok 6mm. Może jak kiedyś będzie tydzień luzu to wyślę to na żytnią niech się pobawią. Ale to może po zakupie drugiej puszki żeby nie wysyłać wszystkiego dwa razy.
U mnie pomogło wgranie nowego firmware do puszki. Przed upgradem ustawiał jak chciał, teraz jest dużo lepiej.
35 1.4L z 5d mkII - działa jako tako tylko przy mikroregulacji -20 a to już koniec skali :/
czy ktoś miał taką sytuację i co ewentualnie z tym robić ?
Wysłać do kalibracji. Cóż innego można zrobić?
35 1.4L z 5d mkII - działa jako tako tylko przy mikroregulacji -20 a to już koniec skali :/
czy ktoś miał taką sytuację i co ewentualnie z tym robić ?
miałem "prawie" podobnie, po zakupie akceptowanle fotki wychodziły przy +8, a potem... nauczyłem się "robić' tym szkłem i teraz regulację mam na 0:)
Tak, tylko nauczenie się ... to celowanie np. w ucho jak chcemy mieć ostre usta, albo w osobę za/przed.
Tak, tylko nauczenie się ... to celowanie np. w ucho jak chcemy mieć ostre usta, albo w osobę za/przed.
raczej zdanie sobie sprawy z tego, co możemy, a czego nie wolno nam robic np. przy przekadrowywaniu
szkło jakoś trafia przy mikroregulacji -20 przy zdjęciach stricte testowych czyli centralny punkt AF i bez
przekadrowywania
tak sobie myślę że kalibrować je trzeba bo jeśli najlepsza ostrość jest przy -20 to tak naprawdę nie
wiadomo czy to optimum czy koniec skali
te same wyniki zarówno przy sztucznym jak i dziennym świetle
wysyłać samo szkło czy razem z puchą 5d2 ? z innymi szkłami pucha działa bez problemu
szkło jakoś trafia przy mikroregulacji -20 przy zdjęciach stricte testowych czyli centralny punkt AF i bez
przekadrowywania
tak sobie myślę że kalibrować je trzeba bo jeśli najlepsza ostrość jest przy -20 to tak naprawdę nie
wiadomo czy to optimum czy koniec skali
te same wyniki zarówno przy sztucznym jak i dziennym świetle
wysyłać samo szkło czy razem z puchą 5d2 ? z innymi szkłami pucha działa bez problemu
pytam bez najmniejszej złośliwości, robiłeś tylko testy (tabelki, linijki itd...) czy tez "normalne" zdjęcia:mrgreen:
nie chcę zabierać na sesję szkła które jakoś ostrzy tylko przy regulacji -20, robiłem testy plenerowe czyli nie kartka papieru
tylko normalne zdjęcia na zewnątrz
miałeś kiedykolwiek szkło które jak już trafia to wymaga aż takiej korekty w body ? żeby to było -10 to ok ale -20 to koniec skali
- nie wiem czy na np -25 czy -30 nie byłoby lepiej - i się nie dowiem bo zakres regulacji się skończył
później wrzucę linki do zdjęć testowych
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.