Zobacz pełną wersję : Zestaw 7d + EF 28mm 1.8 USM+Sigma 17-50mm 2.8 ex os dc hsm + EF 24-105mm 4 L IS USM
Zestaw Canon7d + EF 28mm 1.8 USM + Sigma 17-50mm 2.8 ex os dc hsm + EF 24-105mm f4 L IS USM do .....
Planuję zakupy :D
Chcę robić niedoceniane i znienawidzone ;) sesje typu ciążowe, noworodkowe, dziecięce, rodzinne, a także reportaże ślubne, portfolia dla wizażystek i stylistek.
Moim największym marzeniem jest fotografia mody.
Zdjęcia będą zarówno w studio jak i w plenerze.
Wiem, że do foto mody przydała by się pełna klatka,ale nie stać mnie. Poza tym narazie nie robię zdjeć dla Voga, także spokojnie ;)
Jestem ciekawa waszej opinii, czy dobrze wybrałam ?
Przyznam się , że chciałam Nikona d300s :oops: ale cholernie drogi teraz się zrobił. Myślałam nad Pentaxem K-5, ale odradzono mi.
A coś jasnego w stylu 85 1.8 :) przyda się do detali 24-105 ? dlaczego ?
Może 5dmk1 + 28 1.8 + 85 1.8 ? :) no i jeśli sesje ciążowe to by się coś studyjnego przydało ? choćby zestaw quantuuma z 3 lampami ?
Po co kupujesz szkła które sie pokrywają ? ja bym celował 17-50, 70-200 no i do tych portretów 85 1.8 no chyba że same stałki to 14, 28, 85. Zresztą sesje ciążowe, noworodkowe itp. kojarzą mi się w większości ze studiem, szczególnie te noworodkowe. A jeżeli nie ze "studiem" to przynajmniej pomieszczeniem a nie uwzględniłaś lampy żadnej
A coś jasnego w stylu 85 1.8 :) przyda się do detali 24-105 ? dlaczego ?
Może 5dmk1 + 28 1.8 + 85 1.8 ? :) no i jeśli sesje ciążowe to by się coś studyjnego przydało ? choćby zestaw quantuuma z 3 lampami ?
Nie stać mnie na 5dmk1 (nie mogę kupić używanego). Dwie stałki? to za duże ograniczenie.
Nie mogę kupować sprzętu oddzielnie do foto ciążowych i reszty, musi to być sprzęt dla mnie bardzo uniwersalny. Kupię jedną dobrą lampę, ale to później, bo jeszcze się nie zorientowałam odnośnie lamp...
85 1.8, myślałam, ale chcę mieć stałkę standardową, nie tele, bardziej uniwersalna
24-105mm - lekki! ( w porównaniu d0 70-200), L-ka, w miarę tani!, nie potrzebuję dużego tele, stabilizacja obrazu. Tak naprawdę będzie to ogniskowa ok 40-170mm dla 7d. Ma dobre opinie.Uniwersalny. Światło tylko mogło być jasniejsze.
gadget_zary
21-02-2012, 18:05
7d + C 17-55 IS + 50 1.4/85 1.8 (zależnie co ci bardziej pasuje) + 70-200 f/4. Cenowo powinnaś się zmieścić. Wagowo nie odczujesz różnicy między 70-200 a 24-105.
Może warto zamiast 7d pomyśleć np. o 60d (skoro musi być nowy) a resztę zainwestować w szkła/lampy/tła/filtry itp.
Kupujesz na firmę ? Czy jakiś inny powód tego że sprzęt musi być nowy. Przyzwyczaj się, że w dslr nie ma czegoś takiego jak uniwersalne, albo coś się lepiej nadaje do 1 albo do 2 (jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego). Co do ogniskowej to pamiętaj że ogniskowa się nie zmienia tylko kąt widzenia obiektywu.
Po co kupujesz szkła które sie pokrywają ? ja bym celował 17-50, 70-200 no i do tych portretów 85 1.8 no chyba że same stałki to 14, 28, 85. Zresztą sesje ciążowe, noworodkowe itp. kojarzą mi się w większości ze studiem, szczególnie te noworodkowe. A jeżeli nie ze "studiem" to przynajmniej pomieszczeniem a nie uwzględniłaś lampy żadnej
70-200 - myślałam o nim, ale cieżki i drogi ze stabilizacją, tak duże tele - bardzo rzadko bym używała.
a 85mm na kropa (ok 140mm) to trochę dużo jak na portrety ??? hm...tak myślę
same stałki? boję się , ze nie wyrobię kondycyjnie na reportażu :p
Lampy jeszcze nie wybrałam...
70-200 - myślałam o nim, ale cieżki i drogi ze stabilizacją, tak duże tele - bardzo rzadko bym używała.
a 85mm na kropa (ok 140mm) to trochę dużo jak na portrety ??? hm...tak myślę
same stałki? boję się , ze nie wyrobię kondycyjnie na reportażu :p
Lampy jeszcze nie wybrałam...
Kup 17-55 2.8 + stałki, 85 1.8 na pewno bo jest bardzo fajne do ciasnych portretów i na plenerki + albo 28 1.8 albo 50 1.4 albo to i to.
Ja mam te 3 stałki i zooma 2.8 pod 5d i 60d i uważam, że do twoich zastosowań będzie w sam raz.
Ale ja np. nie wziąłbym 7d... do sportu itp. - tak ale nie do brzuszków i sesji z modelkami gdzie nawet af z 5-tki wyrabia jako tako. Wolałbym więcej wydać na szkła.
Celuj w jasne stałki. 24-105 sobie odpuść. Sprawdzi się super ale jak będziesz miał studio i dobre światło. Jeśli uprzesz się na zoom to tylko 2.8
7d + C 17-55 IS + 50 1.4/85 1.8 (zależnie co ci bardziej pasuje) + 70-200 f/4. Cenowo powinnaś się zmieścić. Wagowo nie odczujesz różnicy między 70-200 a 24-105.
Może warto zamiast 7d pomyśleć np. o 60d (skoro musi być nowy) a resztę zainwestować w szkła/lampy/tła/filtry itp.
Kupujesz na firmę ? Czy jakiś inny powód tego że sprzęt musi być nowy. Przyzwyczaj się, że w dslr nie ma czegoś takiego jak uniwersalne, albo coś się lepiej nadaje do 1 albo do 2 (jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego). Co do ogniskowej to pamiętaj że ogniskowa się nie zmienia tylko kąt widzenia obiektywu.
Tak kupuję na firmę.
jeszcze się zastanawiam nad 50mm 1.4 sigmy lub canona, zamiast EF 28 f1.8
Co do ogniskowej, to zmienia się kąt widzenia- tak wiem, ale głębia ostrości przypisana do ogniskowej zostaje ta sama tak?
Janusz Body
21-02-2012, 18:23
...., ale głębia ostrości przypisana do ogniskowej zostaje ta sama tak?
Nie, nie zostaje bo CoC jest inne dla FF i dla cropa.
Poczytaj proszę, pogooglaj. Napisałaś dzisiaj coś około 10 postów z podobnymi pytaniami. Na wszystkie te pytania odpowiedzi są na forum i to wielokrotnie.
Absolutnie za dużo sprzętu jak na początek! Kup 5d mk I + 24-70L i zacznij robić zdjęcia!
Zbyszko666
21-02-2012, 19:39
Faktycznie dużo tego jak na sam początek. Ja bym się skupił na 28 /1.8 ,85 /1.8 no i może 50mm (1.4) jakbyś miała mało. Albo jak tutaj już doradzali C 17-55 i potem reszta wymieniona przeze mnie.
Nie, nie zostaje bo CoC jest inne dla FF i dla cropa.
Poczytaj proszę, pogooglaj. Napisałaś dzisiaj coś około 10 postów z podobnymi pytaniami. Na wszystkie te pytania odpowiedzi są na forum i to wielokrotnie.
Napisałam tylko 10 postów i nie wszystkie były pytaniami. Ostatnio spędzam przy kompie kilka (nawet 8) godzin dziennie w poszukiwaniu informacji ( głównie znajduję,czytam sama, nie pytam), dłużej nie dam rady. Do tego trzeba czasu, a mi termin zakupów się kończy. Wezmę Twoją wypowiedź pod uwagę i postaram się nie zadawać podstawowych i głupich pytań.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Faktycznie dużo tego jak na sam początek. Ja bym się skupił na 28 /1.8 ,85 /1.8 no i może 50mm (1.4) jakbyś miała mało. Albo jak tutaj już doradzali C 17-55 i potem reszta wymieniona przeze mnie.
No nie taki sam początek, kiedyś robiłam zdjęcia Zenitem. ..Jeśli chodzi o kadrowanie, kompozycję, to zmysł plastyczny mam ok - to jest moja najmocniejsza strona.
WiatruMistrz
21-02-2012, 19:59
Bez obrazy ale obiektywy to tylko część sprzętu potrzebna do tego typu fotografii a jeszcze ze 2 lampy błyskowe , blendy , parasolki, statywy , wyzwalacze radiowe, tła itd...bez tego to zdjęcia lipa wystarczy poogladać kulisy sesji na youtube ile tam sprzętu targają dodatkowego...co do sigmy to musisz koleżanko zobaczyć czy nie ma BF/FF na obu końcach. Najlepiej to Canon 17-55 is usm +85/1.8.
Kup 17-55 2.8 + stałki, 85 1.8 na pewno bo jest bardzo fajne do ciasnych portretów i na plenerki + albo 28 1.8 albo 50 1.4 albo to i to.
Ja mam te 3 stałki i zooma 2.8 pod 5d i 60d i uważam, że do twoich zastosowań będzie w sam raz.
Ale ja np. nie wziąłbym 7d... do sportu itp. - tak ale nie do brzuszków i sesji z modelkami gdzie nawet af z 5-tki wyrabia jako tako. Wolałbym więcej wydać na szkła.
Myślałam nad tą 60-tką, ale 7d ponoć bardziej profesjonalna i tego wymaga rynek! - to cytat
jak bym kupiła 60d, może było by mnie stać na EF 35mm f/1.4L USM - kusi mnie ;)
60d nie ma kalibracji obiektywów, a 7d tak. Myślicie, że można bez tego się obejść? Musiałabym wysyłać do innego miasta do kalibracji...
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Bez obrazy ale obiektywy to tylko część sprzętu potrzebna do tego typu fotografii a jeszcze ze 2 lampy błyskowe , blendy , parasolki, statywy , wyzwalacze radiowe, tła itd...bez tego to zdjęcia lipa wystarczy poogladać kulisy sesji na youtube ile tam sprzętu targają dodatkowego...co do sigmy to musisz koleżanko zobaczyć czy nie ma BF/FF na obu końcach. Najlepiej to Canon 17-55 is usm +85/1.8.
No tak, ale nie można wszystkiego mieć od razu, od czegoś muszę zacząć. Studio pewnie będę wynajmować na godziny, więc jakieś lampy będą i tła.
Canon 17-55 is usm, sporo droższy, sporo cięższy, a sigma ta ma bardzo dobre opinie, więc po co przepłacać i targać z potem na czole ;)
Przewrotnie zapytam- a potrzebujesz Canona...? Nikon nie?
gadget_zary
21-02-2012, 21:52
Myślałam nad tą 60-tką, ale 7d ponoć bardziej profesjonalna i tego wymaga rynek! - to cytat
Wybacz za szczerość ale mówisz tak jakbyś była skłonna kupić gó***, byle by było dobrze zareklamowane i zapakowane...
60d nie ma kalibracji obiektywów, a 7d tak. Myślicie, że można bez tego się obejść? Musiałabym wysyłać do innego miasta do kalibracji...
Owszem to jest wada ale nie zakładaj od razu, że będziesz zmuszona do kalibracji (mam 7d i 50 1.4 i nie musiałem niczego kalibrować z tego co widzę na zdjęciach). Za 60d przemawia cena, która umożliwi zakup większej ilości / lepszych szieł
od czegoś muszę zacząć.
Przeczytaj jeszcze raz spokojnie co napisali poprzednicy bo ciągle kręcisz się w kółko + poczytaj forum, to nie boli i wcale nie wymaga bóg wie jakiego wysiłku a zobaczysz, że nie ty pierwsza masz tego typu problem
Canon 17-55 is usm, sporo droższy, sporo cięższy, a sigma ta ma bardzo dobre opinie, więc po co przepłacać i targać z potem na czole ;)
Droższy owszem (przy innej puszce byłoby cię na niego stać), ale gdzie on niby sporo cięższy ? Ok. 100g, patrząc, że ma IS, USM (który działa lepiej od hsm sigmy) i 5mm dłuższy zakres to wcale niej jest dużo. Rozumiem jakby była mowa o różnicy w stosunku np. do 24-70 (to dopiero kloc).
Ja powiem inaczej. Przestań czytać, tylko wybierz co Tobie bardziej pasuje, lepiej leży w ręce i na tym koniec. Pisząc, rozmawiając nic w temacie do przodu nie ruszysz.
Przewrotnie zapytam- a potrzebujesz Canona...? Nikon nie?
Chciałam d300s ale drogi teraz i niedostępny, a nie mogę czekać
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ja powiem inaczej. Przestań czytać, tylko wybierz co Tobie bardziej pasuje, lepiej leży w ręce i na tym koniec. Pisząc, rozmawiając nic w temacie do przodu nie ruszysz.
Masz po części rację, ale...nie mogę nic wziąć do ręki, bo w moim mieście tego nie mają na półkach, trzeba zamawiać, stad zdaję się też na opinię innych
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Wybacz za szczerość ale mówisz tak jakbyś była skłonna kupić gó***, byle by było dobrze zareklamowane i zapakowane...
nie , nie miałam tego na myśli.Tak stwierdził ("tego wymaga rynek"), facet który się tym zajmuje. Nie będę się upierać, ze musi mieć rację
Owszem to jest wada ale nie zakładaj od razu, że będziesz zmuszona do kalibracji (mam 7d i 50 1.4 i nie musiałem niczego kalibrować z tego co widzę na zdjęciach). Za 60d przemawia cena, która umożliwi zakup większej ilości / lepszych szieł
oba mają swoje plusy i minusy, nie chodzi tylko o szybki af i kalibrację
Przeczytaj jeszcze raz spokojnie co napisali poprzednicy bo ciągle kręcisz się w kółko + poczytaj forum, to nie boli i wcale nie wymaga bóg wie jakiego wysiłku a zobaczysz, że nie ty pierwsza masz tego typu problem
Wiem, ze nie tylko ja mam taki problem (widzę), aż taką ignorantką nie jestem ;) Chciałam pogadać, nie mam znajomych w realu, którzy się tym zajmują
Droższy owszem (przy innej puszce byłoby cię na niego stać), ale gdzie on niby sporo cięższy ? Ok. 100g, patrząc, że ma IS, USM (który działa lepiej od hsm sigmy) i 5mm dłuższy zakres to wcale niej jest dużo. Rozumiem jakby była mowa o różnicy w stosunku np. do 24-70 (to dopiero kloc).
z tą waga, to masz rację, poślizgnęłam się, ale nie sadzę , ze jest wart tej różnicy 1000zł między sigmą, która podkreślam dalej- jest dobra
Jeszcze Cię zapytam, co Ty robisz? bo widzę, że masz 7d, z tego co piszesz, mogę wnioskować, ze zajmujesz się sportem ...
Ja myślę też o fotografii tańca
Myślałam nad tą 60-tką, ale 7d ponoć bardziej profesjonalna i tego wymaga rynek! - to cytat
Nie, rynek wymaga byś panowała nad swoimi zdjęciami, umiejętnościami i sytuacją. Co najważniejsze masz się wybić na tym rynku. Co Ci po profesjonalnie wyglądającym korpusie, skoro ze szkieł nie będziesz wyciągać tego minimum. 24-105L, świetny spacerniak, który wymaga częstego przepinania szkieł. Czy to na szeroki kąt, czy na zoom.
Sigma 17-50/2.8 HSM? Po co? Nie będziesz pewna, z którego szkła skorzystać. Czy to zabrać 17-50 czy 24-105. No i w jakim celu bierzesz 28/1.8? Chcesz mobilny zestaw? Bierz 17-55/2.8 i 85/1.8, a jak chcesz wygodniej to możesz pomyśleć o 50-150/2.8 HSM sigmy.
jak bym kupiła 60d, może było by mnie stać na EF 35mm f/1.4L USM - kusi mnie ;)
Wydaje mi się, że kusi cię bardziej L i jasne światło niżeli spełnienie potrzeb. Powiedzmy kupisz, to szkło i podepniesz je do 60D, co z resztą? Zbraknie Ci szerokiego kąta, długości? Wydaje mi się, że musisz bardziej pomyśleć o swoich potrzebach niżeli o sprzęcie.
60d nie ma kalibracji obiektywów, a 7d tak. Uważasz, że każdy obiektyw dasz radę skalibrować z korpusu? Co jeśli FF/BF szkła przerośnie skalę? Tak czy siak czeka cię wysyłka do serwisu.
Canon 17-55 is usm, sporo droższy, sporo , a sigma ta ma bardzo dobre opinie, więc po co przepłacać i targać z potem na czole ;)
Chyba mówimy o innym szkle? Nikonowski 17-50 jest ciężki ;)
Dobierając zestaw, poważnie zastanowiłbym. W końcu wydajesz na taki zestaw naprawdę sporo pieniędzy. Żebyśmy nie spotkali się z prośbami "ratunku, sigma nie rafia w punkt, a 7d jest za szybkie do mojego stylu foto"
Nie, rynek wymaga byś panowała nad swoimi zdjęciami, umiejętnościami i sytuacją. Co najważniejsze masz się wybić na tym rynku. Co Ci po profesjonalnie wyglądającym korpusie, skoro ze szkieł nie będziesz wyciągać tego minimum. 24-105L, świetny spacerniak, który wymaga częstego przepinania szkieł. Czy to na szeroki kąt, czy na zoom.
W miarę sensownie piszesz...... /czy na tele ;)
Sigma 17-50/2.8 HSM? Po co? Nie będziesz pewna, z którego szkła skorzystać. Czy to zabrać 17-50 czy 24-105. No i w jakim celu bierzesz 28/1.8? Chcesz mobilny zestaw? Bierz 17-55/2.8 i 85/1.8, a jak chcesz wygodniej to możesz pomyśleć o 50-150/2.8 HSM sigmy.
sigma 17-50 chciałam traktować jak szeroki kąt, a 24-105 jak tele, a 28 to jasny standard do APS-c
Co Wy się tak uparliście na ten 17-55, opinii nie ma rewelacyjnych, ale może się mylę (sama nie miałam)
sigma 50-150mm to jakaś taka na wymarciu, nie wiecie dlaczego?
Wydaje mi się, że kusi cię bardziej L i jasne światło niżeli spełnienie potrzeb. Powiedzmy kupisz, to szkło i podepniesz je do 60D, co z resztą? Zbraknie Ci szerokiego kąta, długości? Wydaje mi się, że musisz bardziej pomyśleć o swoich potrzebach niżeli o sprzęcie.
Wydaje mi się, ze jasne światło spełni moje potrzeby, a ogniskowa b. interesująca. Chcę kupić 3 obiektywy, nie jeden.
Uważasz, że każdy obiektyw dasz radę skalibrować z korpusu? Co jeśli FF/BF szkła przerośnie skalę? Tak czy siak czeka cię wysyłka do serwisu.
wiem, ale lepiej jak jest kalibracja
Chyba mówimy o innym szkle? Nikonowski 17-50 jest ciężki ;)
Dobierając zestaw, poważnie zastanowiłbym. W końcu wydajesz na taki zestaw naprawdę sporo pieniędzy. Żebyśmy nie spotkali się z prośbami "ratunku, sigma nie rafia w punkt, a 7d jest za szybkie do mojego stylu foto"
mówisz jakby sigma była jakąś wioską...
a czy za szybki af może być wadą?
Masz po części rację, ale...nie mogę nic wziąć do ręki, bo w moim mieście tego nie mają na półkach, trzeba zamawiać, stad zdaję się też na opinię innych
I w ten sposób popełnisz błąd. Bo będzie za lekkie lub za ciężkie.
W każdym większym mieście leżą na półkach, trzeba tylko chcieć ;-)
I kieruj się zasadą, lepsze szkło, gorsze body. Szkła raczej zostają na dłużej.
"gorsze" mam na myśli tańsze.
Kup tylko sigmę 17-50 i Canona 50mm/f1.4. Body - 60d lub 7d. Taki sam efekt.
Najlepiej to Canon 17-55 is usm +85/1.8.
No, chyba tak trzeba wystartować. Też tak od razu pomyślałem. Do 7D oba mają bardzo szybki i pewny AF i odpowiednią ostrość.
I w ten sposób popełnisz błąd. Bo będzie za lekkie lub za ciężkie.
W każdym większym mieście leżą na półkach, trzeba tylko chcieć ;-)
I kieruj się zasadą, lepsze szkło, gorsze body. Szkła raczej zostają na dłużej.
"gorsze" mam na myśli tańsze.
Jestem z Suwałk, ja mam wszędzie daleko ;)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Dziękuję wszystkim za wskazówki.
Doszłam do wniosku, że nie mogę traktować żadnego forum jak wyroczni. Musze słuchać swojej intuicji.
7D to 5000 zł, 28USM to 2000, Sigm to 2700, a Canon to 3500. Zakładam więc, że budżet to około 13.000 zł. To dużo pieniędzy, za które można złożyć o wiele ciekawsze zestawy.
Rozpatrując zestaw bez lampy, można za to kupić 5D mark II z obiektywem 24-70L, ze dwie karty CF 16gb, dwa akumulatory i może na jakąś torbę.
Ale, do robienia reportaży potrzebna jest w torbie lampa błyskowa, i zazwyczaj zapasowe body (zwłaszcza, jeśli wydarzenia nie da się powtórzyć). Do tego warto pamiętać o drobiazgach, jak baterie i karty pamięci (drogie to jak cholera), a zawsze warto mieć o jedną za dużo, filtry UV, wygodną i bezpieczną dla sprzętu torbę.
Realnie, pod tego typu zastosowania starczy puszka pokroju 600D, czy nawet 1100D. Autofokus na poziomie 5DII, na który wszyscy narzekają (a przynajmniej narzekali, zanim puszka stała się "kultowa" :-)), obrazek na poziomie 7D, i zdecydowanie mniejszy koszt na początek. Tutaj liczy się również różnica w koszcie między CF, a SD, cena baterii i battery gripa (bo to wyznacznik PRO sprzętu) - nagle w cenie jednego 7D mamy dwa korpusy, podstawowy i zapasowy, które spokojnie na siebie zapracują i (dobrze operowane) zarobią na następne. Razem wychodzi około 5 tysiaków.
Szkła - pod reportaż warto wybrać coś pokroju 17-50 (w zależności od budżetu), do tego warto wziąć któreś ze stałek: 28/1,8, S30/1,4, 50/1,4, 60/2,8 macro, czy 85/1,8. Dobrze, żeby przynajmniej dwa szkła pokrywały się z najczęściej używanym zakresem. W tym wypadku wychodzi od tych 3.000 do praktycznie nieskończoności :-)
Lampa - najlepiej 580EXII, bo można sparować z pojemnikiem na baterie, do tego jest mocniejsza i po prostu pewniejsza. 430EX jako zapas. Do tego komplet baterii, porządne ładowarki i ew. akcesoria do modyfikacji błysku, to nam pożera kolejne 3,5 tysiąca.
Kolejny tysiak nam poleci na Lightrooma, w sprzęt komputerowy nie wnikam, ale te 18-21mpix wymagają sporej mocy do obróbki. Co jakiś czas trzeba doliczyć sobie cegłę 1-2TB na zdjęcia do archiwizacji.
Ustalając sobie "podstawowy zestaw" możesz szaleć z gospodarowanem "resztek" - może to pójść na lepszy korpus, dodatkowy obiektyw, ale również lepszą lampę, pocketwizarda do bezprzewodowego wyzwalania, sprzęt studyjny, czy chociażby Photoshopa.
Pozdrawiam :)
jellyeater
22-02-2012, 08:29
Lampa - najlepiej 580EXII, bo można sparować z pojemnikiem na baterie, do tego jest mocniejsza i po prostu pewniejsza. 430EX jako zapas.
Jako zapas można by wziąć to YongNuo YN-565EX. :)
A co do reszty to _ig ma rację. Lepiej mieć dwie mniej profesjonalne puszki, niż jedną wypasioną. Backup IMHO jest bardziej profesjonalny. :P
A do studia to raczej stałki, a nie zoomy. Niemowlaki szczególnie ruchliwe nie są. Nie uciekną. Stałki też są bardziej PRO. :P
A w ogóle to na głęboką wodę skaczesz. Podziwiam.
Jestem z Suwałk, ja mam wszędzie daleko ;)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Dziękuję wszystkim za wskazówki.
Doszłam do wniosku, że nie mogę traktować żadnego forum jak wyroczni. Musze słuchać swojej intuicji.
No niestety opcji jest wiele a ile ludzi tyle opinii. Każdy też do swojej opinii dorzuca własne preferencje i bagaż doświadczeń. To co dla jednego jest idealne dla drugiego może być totalną kaszanką.
Ja już swoje zdanie wypowiedziałem, dobrą propozycję dał też _igi.
Albo zrób kompletny zestaw pod cropa albo szarpnij się na pełną klatkę i na początek chociażby 24-70L. Ten drugi zestaw da 100 razy lepszy obrazek niż crop z zoomem 2.8...
A swoją drogą to poszukaj używek z fakturą. Często się trafiają nawet prawie nówki.
mówisz jakby sigma była jakąś wioską...[//quote]
Miałaś kiedykolwiek do czynienia z sigmą? Wątpię by opinie były wyznacznikiem wyboru, szczególnie kiedy zasmakujesz USM'a.
[quote]
a czy za szybki af może być wadą?
Tak, jeśli jest u użytkownika, który nie potrafi z niego skorzystać.
Tak jak zaznaczył kolega _igi, dojdzie jeszcze sprzęt, oprogramowanie, torby, karty itd. Wykorzystanie nielegalnego? Nie da rady, bo możesz na tym sporo stracić.
dziobolek
22-02-2012, 12:55
Miałaś kiedykolwiek do czynienia z sigmą?
Darx, a czy Ty miałeś do czynienie konkretnie z tą Sigmą, o którą pyta koleżanka???
Pozdrówka!
Drodzy mili koledzy ;)
Nie jestem aż tak naiwna na jaka wyglądam ;)
Będę miała i oryginalnego photoshopa i dobrą lampę błyskową, o kartach pamięci i akumulatorach też pomyślałam. Jakąś walizkę też wykombinuję ;) Z gripa rezygnuję świadomie, ze względu na obciążenie. Wolę mieć zapasowy akumulator.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Dostaję już rozdwojenia, najpierw mówicie, że puszka jest mniej ważna od szkieł, a poźniej, żebym wzieła 5d i jedne szkło...
Nikt Cie tu podejrzewam nie ma za naiwną, każdy stara się jakoś pomóc, po prostu tematy typu "lepiej kupić lepsze szkło czy lepszą puszkę" już się tutaj nie raz przewijały, a mimo to każdy cierpliwie odpowiada na kolejne takie. Ze szkłami jest tak, że faktycznie są często inwestycją na dłuższą metę przy czym większość z nas wie również dobrze, że kupno 5d też jest inwestycją bardzo często "ostateczną". To już sama powinnaś wiedzieć czy wolisz kupić na początku zestaw słabszej puszki i lepszych szkieł, dążąć później wraz z rozwojem na rynku do zakupu lepszej puchy czy kupić 5tke i "gorsze" szkła (lub tak jak napisał _igi z uniwersalną eLką) i je modernizować.
Sam myślę, że tak by było lepiej - kupić 5tke z 24-70 i sama dojśc do tego czego potrzebujesz od szkła, bo tak to kupisz 3 obiektywy od razu, jedna ogniskowa Ci wyjątkowo podpasuje, a reszta będzie leżała odłogiem w torbie :)
Darx, a czy Ty miałeś do czynienie konkretnie z tą Sigmą, o którą pyta koleżanka???
Pozdrówka!
Czyżbyś znowu chciał ze mną w polemikę wchodzić?
Owszem miałem do czynienia z sigmą 17-50/2.8 HSM OS, pisałem o tym na forum. Szkło tak świetnie się zapowiadało, ale dopóki "wioska" sigmy nie zacznie panować nad kontrolą jakości, to żadnego szkła typu zoom już od nich nie kupię. Testowałem 5 modeli 17-50; 18-50 (3) i 70-200/2.8 HSM OS (nie mylić z wersją bez stabilizacji).
Szczerze? Tylko pod prysznic z nimi, bo takiego mydła na interesujących mnie ogniskowych nigdy nie widziałem. Jeśli mam, to przeboleć w zamian za te niby 3 lata gwarancji czy ładniejszy pokrowiec i osłonę przeciwsłoneczną, to ja podziękuję.
Jak nie mydło na 20mm do 45/50mm, to FF na szerokim. To samo w przypadku tele, jak nie mydło w zakresie 100-150, to BF na końcu. Nie zapomniana przygoda, której nie zapomnę. Sprzedawca kazał przyjść z inną puchą, tak więc uczyniłem. Jeszcze bym zrozumiał, że to tylko na mojej puszce, ale na 3 innych? Dajcie spokój.
Teraz do autorki wątku. Uważasz, że bieganie z trzema szkłami jest lepsze niżeli bieganie z 24-70 i 5D? W 5D możesz uchronić się jakością obrazka, w 7D nadal masz crop, a te szkła przy późniejszej zmianie musisz sprzedać, gdyż tylko 24-105L zostanie, które po czasie uznasz za zbyt ciemne.
24-105 daje radę przy architekturze, krajobrazie, fotografii przyrody i być może i reportażu, ale tutaj bym preferował 70-200.
Poza tym zamiast 24-70/2.8L możesz w późniejszym czasie kupić 24-70/2.8 VC USD (premiera na kwiecień?).
Jeśli chodzi o lepsze i gorsze puszki, tutaj chodzi o obrazek. 7D daje taki sam obrazek, co 600D i 60D, może i się pokuszę, że 1100D. Widzisz sens zakupu czegoś, co ma budowę pod konkretnie inne zastosowania?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.