PDA

Zobacz pełną wersję : Zdjęcie z lampą przy czerwonym suficie.



Morfii
17-02-2012, 14:32
Witam,
jakiś czas temu robiłem zdjęcia na studniówce i jak wiadomo wszystko działo się na sali gimnastycznej, gdzie za sufit robiły podwieszone czerwone tiulowe szarfy. Jaki macie pomysł na zrobienie dobrego zdjęcia z lampą w takim otoczeniu - oprócz błysku bezpośredniego. Oczywiście błysk od "sufitu" nie wchodzi w grę.

Darx
17-02-2012, 14:58
Poszukaj na allegro filtrów żelowych do swojej lampy.

Nienawidzę pisać z telefonu...:(

Merde
17-02-2012, 19:16
Nienawidzę pisać z telefonu...:(

Polecam klawiaturę TouchPal na Androida z funkcją interpretacji głosu :thumbup:

manfred1
17-02-2012, 20:05
A ja polecam kiełbasę żywiecką albo nie krakowską. Polecam lumiquesta który robi za sztuczny sufit. Ale trzeba uważać na jego ustawienie aby nie był za bardzo ustawiony w sufit bo będzie prześwietlony. Ogólnie wysokie iso mała f i lekkie dopalenie. W filtry sie nie baw bo zawału dostaniesz.

flankerp
19-02-2012, 04:36
Dmuchany a'la softbox albo dyfuzor typu Stofen (ja taki używam) i wal na wprost i jak kolega zasugerował tylko dopalaj aby wyrównać światło i pozbyć się cieni

lerato
19-02-2012, 13:04
ja jak nie mam mozliwosci odbicia swiatla a musze uzyc lampy to odbijam od reki, stary i sprawdzony sposob

manfred1
19-02-2012, 14:34
I strzelasz z jednej ręki jak byt cassidy & sundance kid.

Goomis
19-02-2012, 14:48
Albo filtry albo statyw + softbox + wyzwalacz.

manfred1
19-02-2012, 15:16
Filtry tak ale statyw???? To juz bardziej monopod choc i tak uwazam ze to niedogodnosc pierwszego stopnia

Janusz_K
19-02-2012, 15:17
A czemu nie błysk bezpośredni, może z korekcją błysku i odpowiednią kompozycją kadru, tak by uniknąć czarnych wielkich plam?

Bo co to za różnica, korygować zafarby, pochodzące od nieprzyjaznego światła, czy korygować miejscowe prześwietlenia, spowodowane odblaskiem lampy, właśnie np. na spoconym czole. Ta druga alternatywa jest o tyle lepsza, że część odblasków możemy wyeliminować filtrem polaryzacyjnym, a resztę da się z RAW-a wyciągnąć podczas odzyskiwania szczegółów w światłach.

W końcu, to tylko zdjęcia ze studniówki, na których i tak będzie mnóstwo innych błędów.

Goomis
19-02-2012, 17:29
Filtry tak ale statyw???? To juz bardziej monopod choc i tak uwazam ze to niedogodnosc pierwszego stopnia

Bo?
Nie wiem co gorsze czerwony sufit i wygibasy żeby to jakoś skompensować czy ustawienie normalnego softa (60x90cm) na statywie i przestawianie go co jakiś czas.
Ideałem były by 2 takie softy po przekątnej i to jeszcze podwieszone gdzieś pod sufitem :p
Nie jestem zwolennikiem softa na imprezie typu wesele/studniówka etc. ale jak bym miał czerwony sufit to bym się nie zastanawiał.
Zółty/brązowy/drewniany to jeszcze łatwo idzie wyrównać w postprocesie ale czerwień jest najgorszym kolorem światła pod każdym względem :p

Morfii
20-02-2012, 00:45
Bezpośredni błysk jest czymś co mnie przeraża i chcę go uniknąć :) tradycyjny dyfuzor na lampę nie zdaje egzaminu z doświetleniem bo było za ciemno..

flankerp
21-02-2012, 19:17
.. ale czasem nie ma wyjścia, nie musisz walić pełna moca. Ustaw na dopalenie, załóż stofen albo ten dmuchany soft-box co Ci poradziłem i bedzie ok. To nie sa zdjęcia artystyczne, tylko reporterka, więc jest to w pełni akceptowalne...

Lepsze dopalenie na wprost niż różowe twarze i białka w oczach :)