Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 40d opóźnienie migawki



carlo
25-01-2012, 14:18
Witam. Mam problem z 40d. Czasami (nie wiem, powiedzmy 1 na 10 zdj) aparat po poprawnym wyostrzeniu i wciśnięciu spustu do końca nie robi od razu zdjęcia, tylko występuje opóźnienie (czasami jest to ułamek sekundy, czasami ponad sekunde). Spotkał się ktoś z takim problemem? Ile ewentualna naprawa serwisowa? Oczywiście aparat dawno po gwarancji, ale przebieg nie duży, ok. 24 tys.

Scream
26-01-2012, 04:14
Miewam takie problemy z moim 40D . Ponadto lubi czasami zawiesić na dłużej migawkę mimo ustawionego krótkiego czasu naświetlania. Jednak występuje to na tyle rzadko, że nie zdecydowałem się na serwis. Przebieg mam większy od Twojego, więc to raczej nie od tego zależy. Może ten typ tak ma?

ds74
26-01-2012, 09:59
Pewnie przycisk spustu do wymiany.

akustyk
26-01-2012, 10:23
Pewnie przycisk spustu do wymiany.

nie do konca mi pasuje, chociaz akurat uwalony przycisk mialem w 5D, nie w 40D - a to moze byc jakas roznica mechaniczna. niemniej, w 5D objawem padaki spustu bylo notoryczne opoznienie, tzn. zawsze trzeba bylo mocniej albo ponownie wcisnac. nie tak, ze raz na jakis czas aparat udaje, ze ma przerwe na kawe... po kilku dniach przestal w ogole reagowac, dobry pan w serwisie musial wymienic caly modul spustu (tak to wyglada w 5D)...

jesli chodzi o objaw z opoznianiem zamykania migawki - to IMHO ma wiecej wspolnego z sama migawka. nie chce krakac, ale liczylbym sie z wolna z dniem, w ktorym pojawi sie err 99... :(

ds74
26-01-2012, 12:12
Mam czasami takie dziwne "opóźnienia" z moim 40d - ale tylko przy użyciu głównego przycisku - gdy używam gripa problem znika - stad moja sugestia.

MacGyver
26-01-2012, 13:13
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=26105
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=48316
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=71459
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=75754
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=61934
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=70641

carlo
26-01-2012, 13:46
Dzięki za odpowiedzi ;-) Wygląda więc na to, że jest to spust. Nie spodziewałem się tego bo wydaje się chodzić równo od początku. A czy serwis na żytniej pobiera jakąś opłatę za ewentualną ekspertyzę?

MacGyver
26-01-2012, 13:52
A czy serwis na żytniej pobiera jakąś opłatę za ewentualną ekspertyzę?
Nie, pokryjesz jedynie koszty wysyłki w dwie strony.
http://www.canon-board.info/forumdisplay.php?f=67

carlo
26-01-2012, 13:57
Dzięki raz jeszcze. Właśnie przeglądam ten dział, fajnie że serwis udziela się na forum, kiedyś tego nie było :)

MacGyver
26-01-2012, 14:19
...fajnie że serwis udziela się na forum, kiedyś tego nie było :)
Jest od niedawna bo dogadał się z nimi aktualny właściciel forum :-)