PDA

Zobacz pełną wersję : Canon 7D+ 28 mm f/1.8



Fotograf1995
24-01-2012, 23:20
Myślicie, ze powyższy zestaw będzie dawał radę w reportażu ? (w dużej mierze fotografia uliczna)

Zbyszko666
24-01-2012, 23:28
do reporterki zdecydowanie coś od 70-200mm takie moje zdanie. Wiadomo ,że z 28 będziesz musiał podchodzić zdecydowanie bliżej..

Fotograf1995
24-01-2012, 23:32
Taki styl mi jak najbardziej odpowiada, szukam standardu, reportażu w klimacie Bressona. Bardziej martwię sie o puszkę...

Zbyszko666
24-01-2012, 23:39
Taki styl mi jak najbardziej odpowiada, szukam standardu, reportażu w klimacie Bressona. Bardziej martwię sie o puszkę...

A co niby z puszką ma być nie tak? 7D doskonale się do tego nadaje:roll: Chyba ,ze chcesz latać z 1D 8-)

Fotograf1995
24-01-2012, 23:41
Dzięki !

Fotograf1995
03-02-2012, 15:01
A może lepiej C20mm ? Albo 17-40 ?

gadget_zary
03-02-2012, 15:31
Skoro szukasz czegoś w granicach standardu to 28 1.8 sprawdzi się idealnie. Ja mam 17-40 na 7d i nie narzekam (28 1.8 w planach) ale to wszystko zależy od tego co robisz i jak ci najwygodniej pracować

Fotograf1995
04-02-2012, 15:33
Właśnie nie jestem do końca pewien czy szukam standardu, boję się, że będzie za wąsko w reportażu. Pomocy!

Zbyszko666
04-02-2012, 15:50
Właśnie nie jestem do końca pewien czy szukam standardu, boję się, że będzie za wąsko w reportażu. Pomocy!
Jeżeli masz możliwość pożycz wstępnie od kogoś 28 i się przekonaj jak ci się sprawuje w reporterce. No a jak nie masz możliwości to zakup i sprawdź.:wink: Zawsze potem mozesz odsprzedać i kupić inne szkło.

rog
04-02-2012, 17:17
Co rozumiesz pod pojęciem reportaż? Eventy do prasy czy Twoje własne projekty + ulica? :>

krolewicz
04-02-2012, 17:20
na cropie 28mm może być wąsko do reportaży

Fotograf1995
04-02-2012, 18:41
Moje własne projekty i ulica. Skoro 28mm będzie wąskie to może to 20mm (tylko światło słabe) ?

PioterD
04-02-2012, 19:39
Taki styl mi jak najbardziej odpowiada, szukam standardu, reportażu w klimacie Bressona.

Jak szukasz standardu to 28/1.8 albo sigma 30/1.4 sprawdzą się bardzo dobrze.
Nie odpowiemy Ci jaka ogniskowa będzie najlepsza - dla jednych standard to kąty widzenia bliższe 50mm, dla innych 35mm a jeszcze dla innych ideał leży pośrodku;-)
Do klimatu Bressona to najlepiej nie przejmować się za bardzo czym ale JAK i w JAKIM MOMENCIE;-)

Bolek02
04-02-2012, 19:48
Moze weź na początek 17-40L i przekonasz sie jaka ogniskowa jest przez Ciebie najbardziej wykorzystywana. To szklo jest w dobrej cenie i praktycznie nie traci na wartosci przy odsprzedazy.

Fotograf1995
04-02-2012, 20:08
Z tymże 17-40 to jednak duża kasa

michael_key
04-02-2012, 20:14
Słuchaj...
Czy masz jakąś puszkę (lustrzankę) obecnie???!!!
Trochę nie rozumiem Twojej dywagacji. Pytasz, masz odpowiedzi, wątpisz,...
Co posiadasz?

Fotograf1995
04-02-2012, 20:16
Właśnie sprzedałem moje 400D i kupuję 7D pod koniec miesiąca

michael_key
04-02-2012, 20:20
Właśnie sprzedałem moje 400D i kupuję 7D pod koniec miesiąca
Jaka ogniskowa dla Ciebie była najbardziej oki? Pytam bez złośliwości bo... 7D jest bdb puchą, 28mm jest również bdb, tylko jeden minus... stałe 28mm
Jeśli uważasz, że ten ką widzenia będzie nie najgorszy to nie wiem nad czym tu się zastanawiać... kupuj i rób zdjęcia.

Fotograf1995
04-02-2012, 20:22
ok, dzięki !

michael_key
04-02-2012, 20:27
ok, dzięki !
Uważam, że 28mm jest dobrym rozwiązaniem.
Nie mam porównania z 7D, ale... ze swoim 5DII i kolegi 50D.
Dla mnie fajne szkło... pewne, szybkie i akceptowalne optycznie. Wiadomo, że to nie L, ale w pełni przydatne i używalne.
P.S. Nie każdego stać na L, ale to nie oznacza, że przez to nie umie się wykonywać zdjęć.
Kupuj :-D

Bolek02
04-02-2012, 20:35
17-40L na gwarancji niewiele uzywane mozna wyrwać na aukcjach za 2k - stałka duzo mniej nie wyjdzie.

Fotograf1995
04-02-2012, 20:38
Bardzo dziękuję!

molmat
04-02-2012, 22:58
bierz 28 1.8 i nie słuchaj "wujków dobra rada" o 17-40.

-światło
-ogniskowa między 35 a 50 na ff
-inna filozofia fotografowania, stałki to inne myślenie, dużo bardziej rozwijające...

mały rozmiar, na street, repo - dużo lepiej, nie będziesz zwracał uwagi

o 70-200 na cropie - zapomnij, reportaż to nie ornitologia z całym szacunkiem (70-200, jako uzupełnienie do jakiegoś UWA albo 24-70 na ff już bardziej, nie jako jedyne szkło), jeżeli chcesz robić dobre zdjęcia, a nie "pstryki" w stylu "prezydent mojego miasta na uroczystościach z okazji XXX" to śmiało wal w tego 28 1.8. 7d świetna puszka, AF powala, kilka ciekawych funkcji, niezła matryca.

17-40 dobre szkło ale na FF, na cropie ciemne, duża GO, nie jest już wcale szersze od kita, lepiej celować już w 17-55 canona albo budżetowo tamrona 17-50 jeżeli szukasz jakiegos szkła all-in-one :)

_igi
04-02-2012, 23:00
Pod crop'a bardzo lubię 17-40L, całkiem fajny zakres w dobrym szkle. Sam obiektyw szybki i pancerny, tylko dosyć ciemny (wymaga lampy miejscami). Z powodzeniem nadaje się do landszaftu, reportażu i portretu.

28/1,8 mam i lubię, ale nie leży mi zbytnio pod cropem. Może to kwestia uprzedzenia, bo ten sam zakres mam na pełnej klatce w 50L, a jednak rysunek z obu szkieł sporo się różni. Wolałbym tu chyba Canona 20/2,8 albo Sigmę 30/1,4.

thedoc
04-02-2012, 23:03
za poprzednikiem, śmieszą mnie komentarze dot. zastosowania 17-40L do reportażu, 28/1.8 to w sumie bardzo dobre szkło, od f/2 można spokojnie robić fajne zdjęcia, na cropie ma 45mm, więc całkiem spoko do repo i w ogóle do wszystkiego. Do tego, małe lekkie, dość dobrze wykonane, polecam, a na FF do już miód cud :)

_igi
04-02-2012, 23:09
-światło
Tu nie da się zaprzeczyć, praca na przysłonach poniżej f/2 to czysta przyjemność


-inna filozofia fotografowania, stałki to inne myślenie, dużo bardziej rozwijające...
Tu znowu się zgodzę, uczy trzymania odpowiedniego dystansu i przewidywania sytuacji. :-)


mały rozmiar, na street, repo - dużo lepiej, nie będziesz zwracał uwagi

Tutaj się nie zgodzę. W zasadzie wszędzie jakiekolwiek lustro zwraca uwagę ludzi. Nie jest ważne, czy to 500D z kitem, czy 1D z eLkami, ciężko z takim sprzętem być dyskretnym. Pod tym względem różnica między np. Fuji X100, czy Samsungiem NX10 a lustrem pokroju 5D, czy 7D jest ogromna. Samo 28usm to małe szkło, ale sam korpus jest duży i niespecjalnie dyskretny :-)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

za poprzednikiem, śmieszą mnie komentarze dot. zastosowania 17-40L do reportażu

Reportaże też da się robić na f/5,6 czy f/8 :-) I tak w reportażach chodzi o jakąś historię, ciąg zdarzeń, światło i ułożenie zdjęć w odpowiedniej kolejności, a sprzęt ma po prostu nie przeszkadzać - na dobrą sprawę można to robić i iPhonem :mrgreen:

thedoc
04-02-2012, 23:34
oczywiście że repo to historia ale jeżeli przyjmiemy, a wszyscy się zgodzą, że część owych historii dzieje się w trudnych warunkach oświetleniowych, tudzież nie wszystkie bądź też niewiele z historii dzieje się w południe słonecznego lata, to niewątpliwie jasne szkło jest lepsze niż ciemne :)

Zbyszko666
05-02-2012, 01:03
Owszem 17-40 jest fajnym szkłem jak najbardziej, ale w większości wypadków lampa konieczna do uzyskania odpowiedniej fotografii. W repo czasami się przyda ,a czasami będzie za ciemno (dlatego lampa)aczkolwiek jestem zdania, że 28 na poczatek na cropie jest jak najbardziej ok... ze względu na światło choćby. Kiedyś też wspominałem iż zrobiłem całą studniówkę z 17-40+lampa, i było bardzo przyzwoicie na puszce 400D

rog
05-02-2012, 04:26
Jeśli nie będą to eventy to, tak jak mówią koledzy, bierz 28 i do roboty. :]

michael_key
05-02-2012, 08:45
Jeśli nie będą to eventy to, tak jak mówią koledzy, bierz 28 i do roboty. :]
Z naciskiem na drugą część :wink:

molmat
09-02-2012, 14:25
Tutaj się nie zgodzę. W zasadzie wszędzie jakiekolwiek lustro zwraca uwagę ludzi. Nie jest ważne, czy to 500D z kitem, czy 1D z eLkami, ciężko z takim sprzętem być dyskretnym. Pod tym względem różnica między np. Fuji X100, czy Samsungiem NX10 a lustrem pokroju 5D, czy 7D jest ogromna. Samo 28usm to małe szkło, ale sam korpus jest duży i niespecjalnie dyskretny :-)


z doświadczenia wiem, że oklejone taśmą 5dmkII i 35 f2 jest niezauważalne i nie budzi negatywnych emocji - na zasadzie - ot, turysta/amator, niech sobie foci, z lampą i 17-40 z osłoną momentami uniemożliwiał pracę. Pytanie jaki kto woli styl, dla niektórych ten wielki aparat robi trochę za zasłonę i "uprawnia" do robienia zdjęć bardziej bezpośrednio, ja wolę zgrywać głupa i się nie wyróżniać :D.

Zbyszko666
17-03-2012, 15:44
Testował ktoś może 35/2 na 7D? i jakie są wasze opinie warto go mieć u boku 28 czy lepiej sprzedać 28 i nabyć owe 35/2 mimo tego że szkło starsze ,ale z lepszym obrazkiem?