Zobacz pełną wersję : Który adapter m42 dla takumara?
Stanislaw
21-01-2012, 23:34
Planuję kupić Takumara SMC 50mm 1.4 i jako że ponoć normalne przejściówki działają z nim nie do końca poprawnie (przy ostrzeniu na nieskończoność zahacza o lustro) mam dylemat z wyborem adapteru.
http://allegro.pl/adapter-canon-eos-ef-m42-takumar-dekiel-i2015038459.html
czy adapter który zachwala sprzedawca jako specjalnie wykonany dla takumara
http://allegro.pl/adapter-canon-eos-ef-takumar-m42-potw-af-i2067422062.html ?
Pozdrawiam,
Stanisław
imho
pierwszy to adapter z kołnierzem [jak na fotach ] ale opis jest do adaptera bez kołnierza
drugi to zwykły adapter bez kołnierza dociskającego bolec przysłony z programowalnym chipem
każdy bez kołnierza będzie pasował
Stanislaw
22-01-2012, 00:01
Oj, wybaczcie ale pomyliłem linki. Pierwszym linkiem miał być ten: http://allegro.pl/adapter-canon-eos-na-m42-potwierdzenie-af-mosiadz-i2019975934.html Ma on kołnierz czy nie? Jestem kompletnie zielony w temacie adapterów.
ale to pytanie do sprzedawcy
Stanisław, najlepiej weź aparat z sobą i przed zakupem sprawdź adapter wkręcając do niego Taka 50/1,4 a potem do do aparatu. Nie jestem tutaj z mega wiedzą tylko tydzień temu kupiłem własnie tego Taka a potem adapter rekomendowany do niego i Gucio i Cezar. Ale ja mam 5D a tu podobno jest problem. Z cropami podobno jest ok. Ale sprawdź najlepiej przed. Chodź z drugiej strony ten obiektyw jest świetny do portretów i tu nie będziesz mieć problemów, a do widoków chyba można sobie go darować. To potwierdzenie ostrości .... to raczej z przymrużeniem oka. Ten Tak to chirurgiczna precyzja ale jest świetny i wart zachodu
VomitroN
22-01-2012, 15:49
Spory ostatnio wysyp, zarówno tematów o adapterach M42, jak i samych aukcji z nimi, na Allegro. Ale po co przepłacać 100zł za adapter z potwierdzeniem, skoro można go mieć za 40-50zł z Chin. Podejrzewam, że źródło zakupów nawet to samo :lol:
michael_key
22-01-2012, 16:17
Podejrzewam, że źródło zakupów nawet to samo :lol: